کد خبر 330991
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

مدیر روابط عمومی مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی کلینیک ترک اعتیاد به الکل در این مرکز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به گفته «فهیما فرهی» کلینیک ترک اعتیاد به الکل مرکز ملی مطالعات اعتیاد فردا دوشنبه راه اندازی می شود و دوشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 12 ، معتادان به الکل را پذیرش می کند.

وی خاطر نشان کرد: الکل یکی از شایع ترین مواد مورد سوء مصرف در سراسر دنیا و وابستگی به آن با پیامدهای جدی و طولانی مدت جسمی، روانی و اجتماعی همراه است.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد، تاکنون باور بر آن بود که با توجه به منع قانونی و مذهبی الکل در کشور ما وابستگی به الکل از شیوع کمی برخوردار است.

نامبرده تصریح کرد: نتایج بررسی های اخیر توسط وزارت بهداشت در کشور حاکی از آن است که شیوع اختلالات مصرف الکل در کشور قابل توجه و نیازمند مداخله ی فوری است.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: این مرکز نیز با توجه به اولویت های درمانی وزارت بهداشت، اقدام به راه اندازی درمانگاه تخصصی الکل کرده است.

فرهی گفت: این امر از یک سو به شناسایی و درمان افراد مبتلا کمک کرده و از سوی دیگر می تواند راهگشای دیگر مداخلات پیشگیرانه در این حوزه شود.

وی یادآور شد: بدیهی است که درمان هر چه سریع تر این گروه از مبتلایان نه تنها از آسیب های فردی کاسته، بلکه به کاهش بار ناشی از این معضل نیز کمک می کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس