کد خبر 330967
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت:تخلف از سقف بودجه سازمان لیگ تخلف از مقررات فدراسیون فوتبال محسوب و در کمیته اخلاق رسیدگی می گردد.

به گزارش مشرق، علی اکبر محمد زاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال  در خصوص تخلف بعضی از باشگاه های لیگ برتری در سقف بودجه باشگاه ها گفت : تخلف از سقف بودجه سازمان لیگ تخلف از مقررات فدراسیون فوتبال محسوب و در کمیته اخلاق رسیدگی می گردد.
 
این مقام انضباطی فوتبال کشور افزود: برابر ماده 30 آیین نامه کمیته اخلاق هرگونه نقض قواعد و مقررات فدراسیون فوتبال تخلف محسوب گردیده و از آنجا که برابر ماده 19 آیین نامه  انضباطی به تخلفات واقع شده در داخل زمین کمیته انضباطی و به تخلفات واقع شده در خارج از زمین، کمیته اخلاق رسیدگی می‌نمایند لذا موضوع تخلف از سقف بودجه در صلاحیت کمیته اخلاق است و به محض دریافت گزارش سازمان لیگ ، بخش تحقیقات این کمیته وارد رسیدگی خواهد شد.
 
وی افزود: چنانچه انحراف از سقف بودجه در باشگاه های حاضر در لیگ برتر احراز گردد، به حکم بخش قضایی کمیته به تناسب میزان تخلف به مجازات قانونی محکوم خواهند شد.
 
محمدزاده در پاسخ به این سوال که چه مجازاتی در انتظار باشگاه های متخلف است گفت: کمیته اخلاق این اختیار را دارد که باشگاه های متخلف را از توبیخ کتبی گرفته نا اخراج از مسابقات لیگ برتر محکوم نماید اما روند رسیدگی و تناسب بین تخلف و تنبیه، همه چیز را معلوم خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: نظر شخصی ام این است که ضرورتی به افشاء مفاد قرارداد بازیکنان و کادر فنی با باشگاه ها نبود چرا که طبق بند 5 ماده 10 قرارداد بازیکن و کادر فنی با باشگاه که در سایت سازمان لیگ موجود است و توسط این سازمان به باشگاه ها توصیه شده است، مفاد قرارداد محرمانه است و محتویات آن نمی تواند توسط باشگاه یا بازیکن یا سازمان لیگ افشا شود .از طرفی در این دوره بر خلاف قبل سقف هزینه تعیین شده بود و نه سقف قرارداد بنابراین بهتر بود سازمان لیگ که نسخه ای از قراردادها را در اختیار دارد موضوع را بررسی و باشگاه های خاطی را به کمیته اخلاق معرفی می کرد.
 
محمدزاده از ورود کمیته اخلاق به پرونده دو بازیکن که در مورد کارت پایان خدمتشان شائبه جدی بوجود آمده خبر داد و گفت: این بازیکنان توسط بخش تحقیقات کمیته اخلاق احضار می شوند و چنانچه تخلف آنها ثابت شود، مجازاتهای سختی در انتظارشان خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس