مدیر کل محیط زیست البرز با بیان اینکه در 3 ماه اخیر به دلیل شرایط آزاردهنده سیرک شیراز برای حیوانات از فعالیت این سیرک جلوگیری شده بود، گفت: در حال حاضر این سیرک حداقل استاندارد ها را رعایت کرده و بعد از ماه رمضان به مدت 20 روز در کرج بر پا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر حسین محمدی افزود: مجوز سیرک شیراز پس از بر پایی در قشم و شرایط بد نگهداری شیر ها در قفس بسیار تنگ لغو شده و اجازه فعالیت آن در کرج داده نشد.

به گفته وی، اما در طول سه ماه گذشته اقدامات خوبی در این سیرک برای رعایت حداقل استاندارد ها انجام شده به نحوی که در حال حاضر شرایط نسبتا خوبی برای فعالیت دارد و مجوز فعالیت آن مجددا برای بعد از ماه رمضان به مدت 20 روز داده شده است.

مدیرکل محیط زیست البرز اظهار داشت: مسئولان این سیرک با توجه به خبر هایی مبنی بر احتمال آلودگی حیوانات به ویروس سرطان خون از تمام حیوانات تست گرفته و بر اساس گواهی اداره دامپزشکی کرج حیوانات این سیرک هیچ گونه بیماری ندارند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر این سیرک ضوابط موجود دردستور العمل سیرک ها که سازمان محیط زیست آن را تدوین کرده رعایت می کند.

مجوز فعالیت 20 روزه برای سیرک شیراز در کرج/ رعایت حداقل استانداردها

وی در پاسخ به اینکه مسئولان این سیرک که به دلیل رفتار های بدی که پیش از این با حیات وحش داشتند در ارتباط با حیوانات خوش نام نیستند با توجه به در خواست جمع زیادی از مردم و سازمان های مردم نهاد از مسئولان عالی رتبه حتی رییس جمهور مبنی بر توقف فعالیت سیرک ها  20 روز فعالیت این سیرک در یکی از شهر های همجوار پایتخت واکنش گسترده ای به دنبال داشته باشد تأکید کرد: این آخرین فرصت مسئولان سیرک برای از بین بردن ذهنیت مردم نسبت به ماجرای رفتار های ناشایست با حیوانات در قشم است که امیدواریم از آن استفاده کنند .

مدیرکل محیط زیست البرز یادآور شد: البته من هم مانند بسیاری از مردم و دوستداران حیات وحش نفس سیرک را در دنیای کنونی نوعی حیوان آزاری می دانم و با آن مخالفم اما تا زمانی که مجوز این فعالیت داده می شود ملاک بر پایی رعایت ضوابط و استاندارد ها ست.

وی افزود: در طول زمان باید با فرهنگ سازی علاقه مردم به سیرک رفتن را از بین برد و جایگزین های بهتری در نظر گرفت تا بتوان تمام سیر ک های کشور را تعطیل کرد.

مجوز فعالیت 20 روزه برای سیرک شیراز در کرج/ رعایت حداقل استانداردها

سیرک شیراز همان سیرکی است که بار قبل در قشم برگزار شد و به دلیل شرایط بد نگهداری شیر ها واکنش های بسیاری در میان جامعه دوستداران محیط زیست و حتی مراجع تقلید به دنبال داشت و با وجود گواهی سلامت دامپزشکی کرج برای حیوانات سیرک برخی از دامپزشکان اسنادی مبنی بر آلودگی شیر های این سیرک به بیماری سرطان خون که نوعی بیماری واگیر قابل انتقال به سایر گربه سانان است به سازمان محیط زیست ارائه کرده اند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس