باشگاه افسران سنندج شاهد ایستادگی رادمردانی است که علی‌رغم محاصره کامل به مدت 22 روز و جیره بندی آب و غذا و حتی مهمات باز هم دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا نمی‌برند و ...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در اردیبهشت ماه سال 1359 و به دنبال نقض مکرر توافقات انجام شده با گروه‌های مخالف، از سوی ضدانقلاب، ضرورت پاکسازی سنندج قطعی شد.

تقریبا تمام شهر در تصرف ضدانقلاب بود به جز چند نقطه از جمله «باشگاه افسران». عملیات آزادسازی در پنج محور با فرماندهی شهیدان بروجردی و صیاد شیرازی و همچنین حاج رحیم صفوی اجرا شد.

22روز مقاومت در باشگاه افسران سنندج

در باشگاه افسران حدود 40 تا 50 نفر از رزمندگان و پیشمرگان کرد مستقر شده بودند و دلاورانه مقابل یورش ضدانقلاب به مدت 22 روز ایستادگی کردند تا اینکه نیروها وارد شهر شدند و باشگاه از محاصره خارج شد.

باشگاه افسران سنندج شاهد ایستادگی رادمردانی است که علی‌رغم محاصره کامل به مدت 22 روز و جیره بندی آب و غذا و حتی مهمات باز هم دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا نمی‌برند و تا آخرین نفس ایستادگی می‌کنند و بدین ترتیب تعدادی از این مدافعان به شهادت می‌رسند.

مزار دو تن از این شهدای گرانقدر این واقعه یعنی شهیدان «عدنان مردوخی» و «محمد رشید احمدی» در کنار چهار شهید گمنام به خاک آرمیده در محل باشگاه افسران، محل زیارت زائران مناطق عملیاتی شمالغرب است.

زائران مناطق عملیاتی شمال غرب، بعد از ماه رمضان، از مناطق عملیاتی و یادمان‌های حماسی استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی شامل پیرانشهر، سنندج،حاج عمران، بولحسن، دزلی و دوپازا،بانه، دالانی و مریوان بازدید می‌کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس