کد خبر 330514
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

در طول هشت سال دفاع مقدس 1500 رزمنده ایران اسلامی از خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، در عملیات رمضان که مقارن با 23 تیر ماه سال 1361 انجام شد،1500 نفر از سربازان غیور خراسانی به شهادت رسیدند و این تاریخ مقارن با ماه مبارک رمضان آن سال است.

جوان‌ترین شهید این عملیات کودکی سه ساله و متولد 23 خرداد 60است که بر اثر بمباران هوایی در منطقه دزفول به شهادت رسیده است و کهنسال‌ترین شهید این عملیات حسین قربانعلی متولد 1290 بوده است.

در این عملیاتها که همگی در ماه مبارک رمضان انجام شدند، تعداد 50 فرمانده دسته و معاون گردان از خاک پر افتخار خراسان رضوی به شهادت رسیده‌اند که از ان جمله به حسین علی شریفی معاون تیپ می‌توان اشاره کرد.

از جمله فرماندهان گردان‌هایی که در این عملیات به شهادت رسیده‌اند می‌توان رمضانعلی ارجعی، احمد رضا قدابی بهاباد، محمد خدابخش، علی شفیعی، سید علی توکلی، محمد اسماعیل‌زاده بهاباد، احمد علی رضایی، محمد رضا ایمان دوست، سید علی متولی، عباس یوسفی و علی صادقی را نام برد.

لازم به ذکر است که در طول هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های رمضان، کربلای 2، کربلای 5 و ولفجر 9 از جمله عملیات‌هایی به شمار می رود که در ماه مبارک رمضان رخ داده‌ است .

از میان 40 شهید خراسانی عملیات رمضان که از مهم‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است می‌توان احمد علی رضایی، حسین رجبی، مرتضی خادم الخمسه، محمد اسماعیل زاده بهابادی و احمد کفاش طرقی را نام برد که همگی از فرماندهان گردان‌های این عملیات بوده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس