کد خبر 330138
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

رسانه های غافل و یا معاند هم بر آتش این تنازعات می دمند تا جایی که رزمندگان مقاومت را «وهابی» و «تروریست» می خوانند و به گروه تکفیری و ارتجاعی داعش منتسب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی مشرق، خانم دکتر فروز رجایی فر، دبیرکل «ستادپاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام»، در مقاله ای به مناسبت جنگ اخیر در غزه، نوشت:
 اگرچه ابعاد فجایع غزه، وجه انسانی و بین المللی این جنگ نابرابر را بیش از همیشه آشکار ساخته و نیروهای فعال و متعهدی را از سراسر جهان برای حمایت و دفاع از ملت فلسطین بسیج کرده است؛ لکن شدت، عمق و گستره جنایات صهیونیست ها علیه غزه مظلوم و مقاوم ثابت می کند که در هر حال باید مسأله فلسطین، به عنوان مسأله اول جهان اسلام تعریف شود و نباید از خاطر برد که آزادی فلسطین از چنگال صهیونیسم غاصب همواره آرمان مشترک و علم وحدت امت اسلامی بوده است.

بر این اساس موضع صریح و قاطع ایران اسلامی در حمایت از دمشق، بر اصل حمایت این دولت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف بنا شده است که دولت سوریه علیرغم منازعات خود با رژیم اشغالگر در خصوص بلندی های جولان و دریافت پیشنهادهایی از آن نوع که منتهی به امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید از سوی انور سادات معدوم شد، هرگز به معامله مشابه تن نداد و منافع ملی خود را فدای مصالح امت نمود. پس عدم حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی با داعیه دفاع از دولت سوریه، فاقد کمترین وجه منطقی بوده و نظریه ای خودویرانگر است.

مع الاسف سرعت جریان بیداری اسلامی، پیچیدگی روند تحولات منطقه و برخی اشتباهات تحلیلی و تاکتیکی از طرفین درگیر در سه سال اخیر و همچنین دخالت و تأثیرگذاری مستقیم دشمن صهیونیستی در فضاسازی علیه نیروهای مقاومت، شکاف های غیرقابل توجیهی را در افکار عمومی جهان اسلام ایجاد کرده است. امروز گروهی در قالب نزاع شیعه ـ سنی و گروه دیگری در چارچوب رویارویی اخوانیسم ـ سکولاریسم، در امر حمایت از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین دچار تردید شده و در همسویی با منافع رژیم جنایتکار غاصب قرار گرفته اند و رسانه های غافل و یا معاند هم بر آتش این تنازعات می دمند تا جایی که همصدا با شیطان بزرگ و مولود نامشروعش، رزمندگان مقاومت را «وهابی» و «تروریست» می خوانند و به گروه تکفیری و ارتجاعی داعش منتسب می کنند. روی دیگر این سکه ضد وحدت، «شیعه» خواندن اهالی غزه از سوی نیروهای خونریز داعش و «ناصبی» دانستن همانان از سوی محافل مشکوک شیعی است که پازل خائنانه قطع روابط عاطفی و حمایت مسلمانان از نیروهای مقاومت را به نفع بقا و دوام رژیم غاصب صهیونیستی تکمیل می کند.

در شرایط حساس کنونی و با توجه به بازی چندوجهی دشمن از یک سو و ریشه داشتن دو تشکل مبارز حماس و جهاد اسلامی در دل مردم مقاوم غزه از سوی دیگر، به نظر می رسد یکی از بهترین اقدامات در جهت دفع تبلیغات شوم دشمن صهیونیستی و بازسازی وحدت بنیادین در لایه ها و طوایف مختلف امت اسلامی، دعوت همزمان از آقایان رمضان شلح و خالد مشعل برای حضور در تهران و دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی و بررسی اوضاع غزه و اتخاذ مواضع مشترک و تصمیمات ضروری برای دوره جنگ و پس از آن می باشد. چنین اقدامی که می تواند مهر پایانی بر فاصله های ناخواسته بگذارد، خنثی کننده دسایس دشمن مکار صهیونیست و شکست دیگری برای جبهه استکبار در جنگ تحمیلی به غزه است که شکوه و شیرینی اتحاد امت اسلام در پی جنگ 33 روزه لبنان را احیا می نماید و البته که برای حل و فصل شبهات و رفع اختلافات در آینده مناسب فرصت بسیار است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    چی شده دقیقا
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    چیزی نشده
  • امیر ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    حاج خانم شاید فراموش کرده باشند که چقدر دولت سوریه به نیروهای مقاومت فلسطینی کمک کرد ولی بعد از حمله استکبار همین خالد مشعل پرچم مخالفین سوری را در دستگرفت و می چرجاند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس