کد خبر 329941
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

رئیس سازمان لیگ برتر خطاب به داوران و کمک‌داوران لیگ برتری اعلام کرد اشتباهات داوری جزئی از شرایط یک بازی است.

 به گزارش مشرق، مهدی تاج در جمع داوران و کمک داوران اظهار داشت: مسائل داوری دو بعد دارد یک بعد آن به زمین مسابقه و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد و بعد دیگر آن اتفاقاتی است که بیرون از بازی می افتد. اتفاقاتی که در جریان مسابقه می افتد و یک تیم بازنده و تیم دیگر برنده می شود، به داوری باز نمی گردد اما عملکردی که داور در آن دیدار از خود به ثبت می گذارد بی شک اعتراضاتی را در بر دارد که هیچ فایده ای ندارد. در جام جهانی شاهد بودیم که داور یک پنالتی برای ایران نگرفت. چه اتفاقی افتاد؟ آیا چرخه داوری ایستاد و یا دیگر شاهد اشتباهات داوری نبودیم؟ معتقدم اشتباهات داوری جزئی از بازی است.  
 
وی ادامه داد: باید از این قشر زحمت کش حمایت کرد و شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که شاهد برگزاری مسابقات به بهترین نحو آن هم با قضاوت مطلوب داوران باشیم. خوشبختانه با تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال حاشیه های داوری از بین خواهد رفت و امیدوارم از این پس دیگر داور و یا تیمی از روند برگزاری مسابقه و یا حواشی برگرفته از پیکارهای لیگ با مشکل مواجه نشود.
 
تاج درباره هزینه هایی که باشگاهها برای برگزاری مسابقات صرف می کنند گفت: باشگاهها همان هزینه هایی که برای تیم خود صرف می کنند باید برای داوران نیز هزینه کنند. این نباشد که بازیکنان و کادر تیم ها در شرایط و اسکان خوبی قرار داشته باشند و داوران را در وضعیت نامطلوبی قرار دهند. ضمن اینکه تا کنون تمام هزینه های مربوط به بخش داوری از سوی سازمان لیگ پرداخته شده و هیچ کسری دراین باره وجود ندارد.
منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس