کد خبر 329915
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

دانشمندان در دانشگاه واندربیت هلند اعلام کردند این باکتری که در روده انسان زندگی می کند قادر است ترکیباتی ترشح کند که از اضافه وزن ، جلوگیری می کند و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و اثرات بازدارنده و بسیار مثبتی بر رژیم سرشار از چربی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر شان دیویس و همکارانش در مقاله ای در شماره اخیر نشریه تغذیه بالینی اعلام کردند این باکتری که گونه ای از باکتری معروف ای کولای به نام نیسل است می تواند ترکیباتی ترشح کند که از آنها برای جلوگیری از چاقی می توان بهره برد.

چاقی

این ترکیب که نوعی ترکیب چربی است ، نیپ NAPE نام دارد و در روده کوچک ترشح می شود.

محققان دریافتند این ترکیب به سرعت به ترکیب دیگری به نام ان ای ئی تبدیل می شود که این ماده جدید ، قادر است میزان دریافت غذا را در روده کاهش دهد و از افزایش وزن جلوگیری کند.

این بررسی همچنین نشان می دهد در افرادی که رژیم سرشار از چربی دارند و از غذاهای بسیار چرب استفاده می کنند ، ترشح این ماده توسط باکتری یاد شده ، کاهش می یابد.

محققان امیدوارند روزی بتوانند از این باکتری ، برای تولید مواد ضد چاقی استفاده کنند.

عوامل موثر در ایجاد چاقی شامل عوامل ارثی، پرخوری، تغییر سوخت وساز بافت چربی، کاهش تولید گرما ، کاهش فعالیت جسمی بدون کاهش مقدار غذای دریافتی و برخی از داروهاست.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس