به گزارش مشرق به نقل از تابناک، شهرام جباري زادگان اظهار کرد: روند توسعه رو به رشد مترو مرهون اهتمام و مساعي مديريت شهري، پيگيري هاي مجدانه مجلس شوراي اسلامي و حمايت هاي بي دريغ شوراي اسلامي شهر تهران بوده و همه اينها به رغم تمامي بي مهري ها و کم لطفي هايي بوده که باعث شده مردم تهران از اعتبارات قانوني خود در بخش مترو محروم نگاه داشته شوند.
وي افزود : نمايندگان مردم در مجلس بر اهميت و ضرورت توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو تاکيد دارند و همچون موکلان خود بر دلايل مانع تراشي ها و کارشکني هايي که بر سر راه توسعه مترو صورت مي گيرد کاملا واقف هستند و به اين منظور بر گنجانده شدن اعتبارات قانوني مترو در بودجه سال ???? کل کشور تاکيد کردند.
جباري زادگان با بيان اينکه کاش رئيس ستاد مديريت سوخت کشور به جاي بيان بخشي از آمال و آرزوهاي دولت محترم در به دست گرفتن مديريت مترو، به وظايف قانون خود در اين بخش عمل مي کرد، خاطرنشان ساخت: به عنوان نمونه به جاي پرداخت تنها ?? ميليارد تومان يارانه بليت مترو در سال ?? کل سهم ?? ميليارد توماني خود از اعتبارات اين بخش را پرداخت مي کرد.
اين مقام مسئول ادامه داد : بهتر بود رئيس ستاد مديريت سوخت کشور به جاي مقايسه اعتبارات نقدي مترو با گذشته ، فاينانس هاي بين المللي را که مترو در سال ها گذشته ا ز آن ها برخوردار بود اما در شرايط موجود امکان استفاده از آن ها را ندارد را نيز مطرح مي کردند، ضمن اينکه آيا تورم امروز با ?? يا ?? سال پيش قابل مقايسه است؟
وي گفت : رئيس ستاد مديريت سوخت کشور به جاي دخالت در تشخيص نمايندگان مجلس و تشکيک در روند قانون گذاري به وظايف قانوني خود عمل کند و اعتباراتي را که از محل بودجه عمومي براي مترو به تصويب رسيده را پرداخت کنند.
جباري زادگان با بيان اينکه اگر بپذيريم دولت محترم با مديريت شهري تهران مشکل دارد، چرا در خصوص ساير شهرها ادعاي هاي مطروحه محقق نشده و در ? سال گذشته چند کيلومتر مترو در ساير شهرها ساخته شده و به بهره برداري رسيده است؟ گفت : به عنوان نمونه متروي يکي از کلانشهرها چرا پس از ? سال معطلي به دليل نداشت قطار به صورت نصفه و نيمه راه اندازي شده و يا پروژه سوال برانگيز مونوريل قم همچنان بلا تکليف باقي مانده است.
وي اظهار کرد: در نهايت به رئيس محترم ستاد مديريت مصرف سوخت کشور پيشنهاد مي کنيم به جاي اعلام اشتياق دولت در به دست گرفتن مترو تهران و اين گونه جو سازي ها و فراکني ها ، قدري به افتتاحيه هاي بي سرانجامي که در حوزه راه آهن، راه سازي و... در اقصي نقاط کشور اتفاق افتاده نظر اندازند.
مديرروابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک تاکيد کرد : به رئيس ستاد مديريت سوخت کشور قول مي دهيم هر وقت موفق شدند يک خط مونوريل بسازند در مورد واگذاري مترو تهران به دولت فکر کنيم !