ازدحام واگن‌های متعلق به بانوان با وجود امکان حضور در سایر واگن‌های مترو خود گواهی است بر رضایت جامعه زنان از اجرای طرح‌های جداسازی محیط زنانه از مردانه.

گروه اجتماعی مشرق – دایه‌های مهربان‌تر از مادر چند وقتی است سوژه جدیدی برای "حمایت از زنان!" یافته‌اند و با انتشار بخشنامه شهرداری مبنی بر تفکیک محیط کاری زنان از مردان در تهران به دفاع از حقوق به ظن خود پایمال‌شده این قشر پرداخته‌اند.

برخی این حرکت قالیباف را "دلواپسی" جدید شهردار تهران قلمداد کرده و برخی به آن برچسب سیاسی زده و تحلیل کرده‌اند که قالیباف به دلیل عدم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری، برای بازسازی چهره خود در میان طیف اصولگرایان، زنان را قربانی کرده است!

گروهی نیز با یادآوری سایر وظایف شهرداری مانند تفکیک زباله‌ها و مقابله با موش‌ها، تفکیک محیط کاری خانم‌ها از آقایان را مسأله‌ای فرعی عنوان کرده و متذکر شده‌اند که شهرداری باید به آن "امور مهم‌تر" بپردازد.

تحلیل این  دلواپسان حقوق بانوان از اقدام جدید شهرداری تهران مبتنی بر آگاهی از ضعف حافظه تاریخی مردم است، چرا که انتقادات به این طرح به هیچ عنوان تازگی نداشته و در 35 سال گذشته بارها این ایرادها به سیاست‌های سالم‌سازی محیط برای بانوان مطرح شده و هر دوره موجی به راه انداخته ولی بانوان با حمایت عملی از این طرح‌ها منتقدان رابه سکوت واداشته‌اند ولی با گذشت زمان و مطرح‌شدن طرح‌های جدید، مجدداً اقدام به گل‌آلودسازی فضای رسانه‌ای کرده‌اند.

چرا دلواپسان حقوق بانوان غیرت دینی را بر نمیتابند؟

اوایل دهه 60، زنانه و مردانه کردن اتوبوس‌های شهری، نقطه شروع این دلواپسی بود و مخالفان با انتقاد از جدا کردن همسران از یکدیگر و نگرانی بابت جاماندن زوج‌ها در ایستگاه‌ها به مقابله با این طرح رفتند. در آن دوره نیز به‌روز رسانی خطوط اتوبوس‌رانی به عنوان اولویت اصلی در مقابل جداسازی بخش زنانه از مردانه مطرح شد.

اواخر دهه 70 با فعال شدن خطوط مترو تهران و ازدحام جمعیت، مجدداً بحث اختصاص واگن به خانم‌ها مطرح شد که قبل از اجرا همراه شد با موجی از طنزنوشته‌ها، کاریکاتور، نقد و یادآوری وظایف شهرداری که در میانه دهه 80 با عملی‌شدن طرح، این گلایه‌ها شدت پیدا کرد.

به رغم آزمون و خطا و ایرادات ساختاری در عملیاتی‌کردن دو طرح فوق، خود بانوان بودند که با استقبال از این طرح‌ها باعث ادامه و رفع نقص‌های سالم‌سازی محیط برای بانوان در حمل و نقل عمومی شدند. ازدحام واگن‌های متعلق به بانوان با وجود امکان حضور در سایر واگن‌های مترو خود گواهی است بر رضایت جامعه زنان از اجرا شدن این قبیل طرح‌ها.

چرا دلواپسان حقوق بانوان غیرت دینی را بر نمیتابند؟

حال در اوایل دهه 90 شهرداری تهران در راستای ادامه سیاست‌های سالم‌سازی محیاط برای بانوان بخشنامه‌ای صادر کرده تا زنان شاغل در این نهاد با آرامش و رضایت شغلی بیشتری به حضور فعال در سطح جامعه بپردازند و با توجه به شناختی که از نگرانی‌های فرهنگی پدران و همسران جامعه ما وجود دارد، ایجاد محیطی ایمن برای اشتغال زنان می‌تواند در موافقت با اشتغال آنان سهم بسزایی داشته باشد.

چرا دلواپسان حقوق بانوان غیرت دینی را بر نمیتابند؟محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با تشریح علل اجرای این طرح در نماز جمعه این هفته تهران در سخنرانی پیش از خطبه گفته بود:  "حرف ما اين است كه تا جايي كه امكان دارد نبايد اجازه دهيم يك خانم در طول زمان، معاشرت بيشتري با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش؛ زيرا اين موضوع كانون خانواده را تحت تأثير منفي قرار مي‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا بی‌بی‌سی هرچقدر می‌خواهد حرف بزند... حرفي كه در شهرداري تهران زده‌ايم اين بوده است كه اگر در يك اتاق، يك مجموعه كاري كه با هم همكاري مي‌كنند و سه يا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر ديگر خانم هستند و... همه در يك رابطه مثلاً در رابطه با بودجه فعاليت مي‌كنند، مي‌توان كاري كرد كه آن چهار خانم در يك اتاق و چهار آقا در اتاق ديگري كار كنند... بیشترین استخدام‌های ما بر اساس قابلیت‌ها، خانم‌ها هستند و چندین معاونت و اداره کل، تحت مدیریت خانم‌هاست... زمانی که در تهران، پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند."

چرا دلواپسان حقوق بانوان غیرت دینی را بر نمیتابند؟به نظر می رسد شیوه در پیش گرفته شده در شهرداری تهران، فرصتی است تا همه نهادهای قانونی کشور اعم از قوای سه گانه، با بررسی و رفع نقائص احتمالی، آن را به کل دستگاه‌های کشور گسترش دهند. چرا که برای رسیدن به الگوی واقعی پیشرفت اسلامی، مقدماتی لازم است که حرکتهای جهادی و انقلابی برای اسلامی کردن محیط کار، نمونه کوچکی از آن است و قطعاً رؤسای قوای سه‌گانه باید آن را در دستور کار قرار دهند.

اما این تأکید شهردار تهران بر "غیرت دینی" به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و بدون در نظر گرفتن منافع زنان و یا مبانی دینی این تصمیم، به تمسخر موضوع "غیرت دینی" پرداختند. این رسانه‌ها در مواجهه با افکار عمومی باید  پاسخ دهند چرا به مقابله طرحی رفته‌اند که با اجرای آن محیط کار زنان سالم شده و امنیت روانی و آرامش برای خود کارمند زن و خانواده او فراهم می‌کند؟ چرا مصوبه‌ای که بر اساس مبانی دینی و فطری و اخلاقی اجرا شده است برای این افراد تا این اندازه غیر ضروری به نظر می‌رسد؟ این مصوبه هیچ خللی در اشتغال بانوان ایجاد نمی‌کند، پس مخالفت با این طرح با ادعای دلواپسی برای حقوق بانوان چه توجیهی دارد؟ آیا قربانی‌کردن مصالح بانوان برای رسیدن به مطامع سیاسی زیبنده فعالان سیاسی نظام جمهوری اسلامی است؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    انقد من فساد تو اداره ها دیدم به خاطر اختلاط زن و مرد. چه زندگیها که از هم نپاشیده. به نظرم بهترین روش همینه که همه جا کارکنان زن رو از مردها جدا کنند
  • محمد ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    نگید این حرفارو افسادیون ناراحت میشن!!!!
  • ناشناس ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اینجوری مینوشتی بهتر بود:چرا دلواپسان اجازه ی ورود سرمایه گذاری به کشور برای توسعه ی مترو را نمی دهند؟
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    حالا همه مشکلات شهر تهرانو حل کردن فقط مونده بود همین یکی کهاینم خدا رو شکر حل شد.ممنونیم قالیباف
  • مریم ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    من کل کاری که بلدم منشی گریه. اگه قرار باشه تو همه اماکن دولتی دیگه منشی خانم قبول نکنن افرادی مثل من باید برن تو محیط های خصوص . خودتونم بهتر میدونین محیط خصوصی چه جاییه. تو محیط دولتیش که نظارت هست اینه چه برسه به بقیه جاها. رسما بگین برین خراب بشین خودتونو راحت کنین
  • فهیم ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    نظرمو با اما و اگر میگم چون شرایط زندگیتونو نمیدونم. اگه واقعا نیاز به کار نداری خب اصلا منشی گری نکن. نمی دونم چرا زنا تا این حد با فرهنگ کار کردنشون عجین شدن. اصلا جزء واجبات شده که یه زن کار کنه. من خیلی خیلی بیشتر از شما کار بلدم اما نه دوست دارم تو محیط مختلط کار کنم نه رفتم دنبالش ... الانم رشته ی تحصیلیمو کلا طوری عوض کردم که اگه خواستم برم سر کار تو یه محیط کاملا مناسب باشه. چرا فکر می کنین تا حد خراب شدن!!! باید برین جلو تا حتما شاغل باشین ؟؟؟؟
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    شما نمیتونی منشی برای قسمت خانمها یا منشی یک خانم بشی؟
  • امیر ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    گفتید ازدحام خانمها در واگن .... من که هر فقط میبینم واگن خانمها خلوتترین واگنهاس
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    جدایی محیط زنان و مردان سر کار باعث آرامش و شادابی هر دو گروه می شود و از فسادها میکاهه
  • مریم ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    شما اصلا از نگرانی های یک زن خبر ندارید برای همینم فکر نکنم خانم باشید چون اگه زن بودی میدونستی تو این دوره زمونه یک زن همیشه نگران اینه که اگه طلاق گرفتم اگه تنها شدم اگه شوهرم فوت کرد از کجا بیارم زندگیمو بگذرونم. بله جزئ واجباته که یه زن کار کنه چون شوهر ثروتمند هم ممکنه یک روز طلاقتون بده اونوقت شما بدون هیچ تجربه کاری ای چه طور میخواین زندگی کنین؟دولت که حمایت نمی کنه. هیچکی حمایت نمی کنه.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    فرق شما و داعش چیه تفکرات هر دو مساویه این همه تفکیک انجام دادین فساد یا همون روابط فراقانونی کمتر شد .؟
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    2 دقیقه کردن و بعد رف زدن به هیچ کدوم از اندام های حیاتی بدن شما آسیب نمیرسونه ! مطمئنا مردها بیشتر از زنها بیرون میرون و اجازه ورود به واگن خانومها رو ندارن پس گاهی اوقات واگن خانومها خلوته. خیلی از اوقات هم من دیدم که خانوما به خاطر نبود جا تو واگن خانوما اومدن واگن عمومی
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    می خوای اختلاط رو بیشتر کنیم شاید فساد کمتر شه؟!! احمق
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    چرا قالیباف هشت سال قبل تا حالا دلواپس نشده ؟ آها بخاطر انتخابات مجلسه .
  • امیر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    منم نگفتم دو دقیقه صبر کردن ضرر داره. اول جمله ای که بالای این مقاله نوشته شده (ازدحام واگنهای ...) رو بخون بعد نظر من رو بخون بعد در مورد نظرم نظر بده.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    دلواپسان رو خوب مصادره به مطلوب کردیا شیطون!!!
  • امیر ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    نتیجه همین سیاستهاس که الان تو بیشتر جاهای دنیا یه دختر جوون نصفه شب تنها بره بیرون کسی مزاحمش نمیشه ولی اینجا تو روز روشن و خیابون شلوغ بعیده مزاحمتی پیش نیاد و خیال هیچ خانومی از این جهت راحت نیست
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    البته اگر چنین طرحی در ژاپن و یا امریکا پیاده می شد (بعید هم نیست که بشه) آنوقت این لجبازان عافیت طلب صاحب تریبون ساکن تهران کمی بالاتر، با «به به و چه چه» و آب و تاب از محسنات اجرا این طرح در کشور ارباب می گفتند و نظام را به بی برنامه گی در خصوص حقوق زنان متهم می نمودند.
  • محسن ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    معلومه نه میدونی داعش چیه،نه تفکر،نه تساوی.ولی احتمالا فسادو وب میشناسی.ولی نفهمیدم این وسط فراقانونی چی میگه
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    قالیباف کارش درسته شک نکنید
  • کریمی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خداوند به شهردار تهران خیر دهد و انشاء الله با کمک دیگر مسولین موفق شود که این طرح را اجرا کند واقعا با اجرای این طرح دل امام زمان شاد می شود و ناراحتی های عصبی در خانواده ها کم می شود و انشاء الله مقدمه ای باشید برای اجرای این طرح در سراسر کشور و تمام ارگانها از جمله خود قوه قضاییه که باید در این امر پیش قدم باشد
  • دوست امیر ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام منظور از بیشتر جاهای دنیا رو نمیدونم کجاست اما چون در این مورد یک نمونه سراغ دارم عرض میکنم در امریکا یکی از ایالات آن 3سال پیش به مدت 15 دقیقه برق شهر در شب قطع شد روز بعد اعلام کردند در آن یک ربع به بیش از 2000زن تجاوز شده است آیا آنجا از خدا می ترسند یا از دوربین های مداربسته
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اقا یا خانم فهیم! شما بدون اینکه این مریم خانم رو بشناسی از کجا فهمیدی که خیلی خیلی بیشتر از ایشون کار بلدی؟ یه خورده به فهمت رجوع کن بعد حرف بزن
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    امیر خان شما هم به تعداد منفی ها که خوری نظری بنداز بعد به نظر منتقدین جواب بده.
  • vtdr ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    این بستگی به کوته نظری وبلند نظری ما داره که اهم و مهم رو چجوری تشخیص بدیم. به نظر شما حفظ کانون خانواده از تهدید های اخلاقی مهم نیست؟
  • اوهوم ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    یه نفر هم در وزارت بهداشت یه فکری برای بیمارستان ها بکنه که اگه در ادارات ساعت اداریه اما در بیمارستان ها یک شیفت کاریه
  • در جواب مریم ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    این چیزایی که شما گفتی، دلیل نیست، توجیهاتیه که شما با اونها خودتو ملزم کردی به کار کردن. ما با کارکردن خانم ها به طور مطلق مشکل نداریم بلکه اگه مخالفتی هست، به خاطر نیاز کاذب القا شده به زنهای جامعه است.
  • رفیق ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اتفاقاً من خودم دیدم ازدحامو و دیدم که خانم ها از واگن های دیگه هم که سوار میشن، خودشونو به واگن خانم ها می رسونن حتی اگه گاهی به خاطر شلوغی و حرکت مترو واینها خانمی در قسمت عمومی سوار میشه، دیدم که میرن یه گوشه و کناری وامیستن تا اختلاط کمتری اتفاق بیفته
  • رفیق ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    شما ظاهراض چیزی راجع به تفکرات داعش نمیدونی ... و یه مطلب دیگه اینکه اگه تصور میکنی با اختلاط به جایی میرسیم، یه نگاهی به آمار تجاوز توی اروپا بنداز
  • کجا؟ ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    دقیقاً منظورتون از " بیشتر جاهای دنیا" کجاست؟ انگار داری با یکی صحبت می کنی که چشم و گوش بستست و از گندکاری های دنیا خبر نداره همون کشور هایی که یه عده فکر می کنن تو خوبی همه چیز تمومن، همونا کثافت کاریای سردمداراشون تابلو ه و کاملاً مشخص. مردمشون هم که خب حسابی خبرهاش موجوده چه غلطایی میکنن ...
  • برادر ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    پیرو شخص نباش کار خوب خوبه و کار بد بد. به کار دقت کن نه به شخص چون ممکنه شخص هم یه روزی یه جایی پاش بلغزه البته امیدوارم اینطور نباشه و خدا آقای قالیباف رو خیر بده ولی مطلبو کلی گفتم
  • فریبا ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    این یکی از مهم ترین کارها بود که متاسفانه دیر اقدام شد ولی به هر حال ممنون از دکتر قالیباف که شروع کردن اجرت با حضرت زهرا. اگه من نخوام افسادطلبا برای من دل بسوزونن کی رو باید ببینم
  • علی رضا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اه اه اه حالم داره بهم میخوره از این دلواپسان . ما موافق این طرح نیستیم .
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    وقتی دغدغه ات به جای همسرداری و تربیت فرزند و گرم کردن کانون خانواده داری از الان به طلاق فکر میکنی معلومه که یه چیزت هست و نرمال نمیزنی!!
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    شما بیشتر جاهای دنیا رو رفتی؟؟ یکی از اون جاها رو اسم میبری؟ میدونی آمار تجاوز به زور در همون غرب چقدره؟؟ در کشور ما اگه زنی بدون آرایش و با پوشش مناسب بیرون بره هیچ مردی جرات چپ نگاه کردن بهش نداره.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    گر چه باید خیلی زودتر این کار صورت می گرفت اما به هر حال جای تقدیر دارد. اما باز هم تذکر می دهم رسیدگی به وضع وحشتناک مترو مهمتر است. لطفا به جای وضعیت فعلی بیایید واگن ها مترو را یکی در میان زنانه و مردانه کنید تا خانمها به بهانه دور بودن از سر قطار نیایند وسط واگنهای مردانه و بر عکس.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    من تو این موندم که اقشار مذهبی و متدین چقدر در کار رسانه ای ضعیف و بی بخارن که وقتی یک طرحی در راستای اهداف و تعالیم اسلام انجام میشه هیچ حمایت جدی ای نمیکنن.در حالی که اون طرفی ها کوچکترین حرکت اسلامی رو مورد بمباران رسانه ای قرار میدن.تازه بعد از حملات اونها آقایون مذهبی یک کمی متوجه میشن که باید از فلان طرح اسلامی دفاع کنن! به نظر شما چرا این جوریه؟
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    مریم خانم اگه بخواخی زندگیت رو با این اما و اگرها پیش ببری کلاهت پس معرکه س
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    یکی از راههای مبارزه با تهاجم فرهنگ غربی اینه که خودمون دست به کار بشیم وبه فرهنگ اصیل اسلامی برگردیم.اگه ناامنی هست به خاطر بی بند و باریه که ره آورد فرهنگ غربه.
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    تو عمرا پایت را از ایران بیرون نگذاشته ای. در بهترین و امنترین کشورهای اروپایی هیچ زنی جرات ندارد تنها یک ساعت از شب گذشته در خیابان راه برود. مگر آنکه جند نفر همراهش باشند.
  • ناشناس ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    بنظر من اگر زنان در گونی هم باشند تا مردی بفهمد زن است اب از لب و لوچه اش راه می افتد امتحان کنید
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    من به تو شک دارم!
  • سعید ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    پس این مهریه های نجومی که میگیرید واسه چیه؟ یعنی پول برای تو مهمتر از انسانیت و پاکیته واقعا متاسفم برای چنین زنهایی
  • سعید ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    و در این راه از ملامت ملامتگران هراسی نداشته باشید قالیباف کارتو انجام بده و از حرف یک مشت انسان بی فکر و روشنفکرنما نترس
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    بیشتر محصولاتی که از چین میخریم در منازل تولید میشود. اخیرا فیلتر خودرو هم توسط افراد خانه دار در ایران تولید برای شرکتها میشود که خیلی کار خوب و عالی هست. یا موارد مشابه که اطلاع ندارم. اگر برای خانمها با شناسنامه و کارت ملی و تائید بیکار بودن دوره برگزار کنید که مثلا عروسک یا فیلتر یا سایر موارد مشابه تولید و به شرکت ارائه شود و در قبال ان درامد کسب کنند خیلی هم اشتغالزایی و هم هم درامد زایی و هم نیازهای موجود تامین میشود و هم امکان بیمه شدن و امید به اینده هست. شدیدا" روی این موضوع فکر و برنامه ریزی کنید. راه حل رفع بیکاری فقط همین موارد هست. اگر هم تائید شد از من تشکر کنید
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    موافقم ، و هر چی این قوانین بیشتر بشه هم بیشتر این اتفاق میفته...
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خاک تو سرت مشرق که هر چی نظر مخالفه چاپ نمیکنی! تو مثال چی هستی؟؟
  • در جستجوی حقیقت ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    درود بر غیر دینی قالیباف و درود بر غیرت مردان غیرتمند. به قول قالیباف بگذارید بی بی سی هر چه میخواهد فریاد بزند. یادمان نرفته که دو بار در همین بی بی سی کثیف به زنان مجری تجاوز شد. اینها میخواهند در ایران هم همینگونه باشد. درود بر شرف قالیباف
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    تو از همونایی که جنس مخالفت رو میبینی حالت خراب میشه!
  • رضا ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    چه ربطی داشت؟؟ اگه دولت یه کار ضدتورمی انجام بده اما عوامل دیگه ای باعث افزایش اون بشه مسلما شما به دولت نمیگین اون سیاست ضد تورمی رو متوقف کنه، گسترش فساد هم همین طوره یعنی عوامل دیگه ای هم بر اون اثر میگذارن که باید جداگانه حل و فصل بشن
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اولا که هر چیز به جای خودش دوما فساد اخلاقی که بنیان خانواده و جامعه رو نابود میکنه مسئله ی درجه چند به حساب میاد؟؟
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    جناب ناشناس دوم برای این که امسال سال فرهنگه و اهمیت این مسئله روشن ترشده و ایشون هم خواستن یک گام مثبت برای جلوگیری از فساد بردارن اگه قالیباف میخواست کار انتخاباتی بکنه برای انتخابات ریاست جمهوری این کار رو میکرد چرا فکر میکنین همه مثل شما دنبال منافع سیاسی اند؟؟قیامت باید جواب این کار ها رو بدین
  • ناشناس ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    میم خانم:واقعا برات متاسفم با این طرز فکرت! همین شماها هستید اسم"زن و مادر"رو خراب می کنید.فقط به فکر پول....
  • ناشناس ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    مریم خانم،واقعا متاسفم برای طرز فکرت. اصلا فکر نمی کنم که فکر هم بکنی. همین شماها هستید که آمار طلاق رو بالا بردید.و اسم مقدس"زن"رو به لجن کشیدید. فقط به فکر پول...
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اون زندگیه بهتره هر چه زودتر بپاشه!
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    موافقم...
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آها!!!
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    حالا شما چرا می خوای منتظر بمونی اول همه مشکلات حل بشن بعدا این مشکل؟؟؟ حتما یه مرضی داری ببم جان !!! در یک جای خلوت بشین و رابطه خودت رو با خدا و شیطان یک بررسی دقیق بکن تا ببینی حرف بنده حرف مفت نبوده...
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    فرق شما با غربیها چیه که هرچه اختلاط رو زیادتر کردند فساد بیشتر شد... علیرغم آزادی مطلق روابط نامشروع زن و مرد حالا دیگه همجنسبازی و تجاوز به کودکان و اعمال خلاف اخلاق با حیوانات باب شده... حالا فهمیدی که اشتباه از شماست؟؟؟ تازه داعش هم که ساخته ارباباهای شما یعنی آمریکا و اسرائیل است برای بدنام کردن اسلام...
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    به این میگن خود کم بینی، حقارت...
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    دمت گرم سعید...
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خاک بر سر نوکران آمریکا و انگلیس...
  • مهرداد ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    با خبر کاری ندارم و اطلاعاتی در این حوزه ندارم .. 22:07 ... خندیدم ، اگر امکانش هست توی آلمان و اسپانیا دو منطقه ای که این شهروندانش زن همچین ذهنیتی دارند رو نام ببر ! حرف شما شاید برای منطقه ای ، ایالتی درست باشه ولی به هیچ عنوان قابل تعمیم نیست کما اینکه برای ایران هم همینطوره ..
  • محمدرضادیداری ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    چون غیرت دینی بهانه ای برای حمله به حقوق زنان است
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    من هم بدلیل بی نظارتی و بی توجهی به خیلی از پارامتر های دیگر، فساد اداری دیده ام که به معضلاتی من جمله : از هم پاشیدن بنیان بسیاری از خانواده ها ، اعتیاد و گرایش به انجام کارهای بیهوده ، بیکاری عده ی زیادی متخصص و نابود کردن حقی با عنوان شایسته سالاری ، عدم توجه به صنایع "های تِک" ، نبود سرمایه و چرخه ی مالی در شرکت های دانش بنیان و خیلی مشکلات دیگه که به ذهنم خطور نمیکنه .. خواهشمندم درست ریشه یابی کنی .. اگر قرار است مشکلات را حل کنیم ، موازی این کار را انجام دهیم .(البته متوجه تفاوت ماهوی فساد مورد نظر شما با فساد اصلی حاکم که سد راه پیشرفت شده هم هستم )
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    با نوع تفکر شما میگن ، " وسواس فکری" یه بیماریه. در موردش تحقیق کن
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    حالم از این زنا بهم میخوره آره اکه این طرز تفکرتو عوض نکنی احتمال داره طلاق داده بشی !
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خخخخ عجب چرندی بافتی
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مزخرف گفتی چند سالته عمو ؟
  • ناشناس ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آفرین به غیرت قالیباف
  • سما ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    این غیرت ظاهری به کجا رسیده تا الان!؟ چرا یکبار سراغ ریشه ها نمی روند!؟ شما ستایش درست کن با تبلیغ اون حجاب، بعد بفرست روی فرش قرمز با اونیکی حجاب، اونوقت گشت ارشاد بگذار در خیابونها که اون حجاب دومی رو جمع کنه! یا یکسال درمیون از این طرح هایی اجرا کن که دوامش نیمسال هم نمیشه گاهی! جداسازی فیزیکی خوبه! ولی نه تا وقتیکه برای تغییر افکار هیچ برنامه ای جز برخورد و ظاهرسازی نداریم! دلم میسوزه می نویسم! شما فکر کن مخالفم درج نکن! شاید درست شد!
  • افشین تهران ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    یه نگاه به تهران امروز و هشت سال قبل بندازی متوجه میشی که چقدر فرق کرده وانوقت از ته دل تشکر میکنی اگه انصاف داشته باشی.
  • افشین تهران ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    شما واقعا دروغ گو و مغلته کن هستی چون ایران اگه هیچی نداشته باشه امنیت رو از همه جا بیشتر داره.
  • افشین تهران ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    کاملا درسته .ایشون یک مدیر جهادیست و
  • افشین تهران ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    این که گفتی در مورد خودت بود نه.
  • يك دوست ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    3سال پيش شب چند دقيقه برق يكي از ايالات امريكا رفت به بيش از 2هزار زن حمله جنسي شده بود كه بيشتر آن در آسانسورها انجام شد آيا اين ترس از دوربينه يا ترس از وجدان يا خدا
  • افشین تهران ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    چرا فیلتر !!!هم اکنون بسیاری از خانمها تابلو فرش و قالی بافی میکنند که هم درامد خوبی دارد و هم توسط تامین اجتماعی بیمه میشوند که تا سال گذشته 35000تومان بوده و امسال سی درصد اضافه شده و جزو مشاغل سخت محسوب میشود و بعد از 15سال فکر کنم بازنشسته میشوند با سی روز حقوق که یارانه ان را دولت میدهد .ایا این عالی نبست .البته این از کارهای دولت قبل است انشالله این دولت هم یک چنین حرکتهایی را انجام دهد.خانمها میتوانند با مراجعه به سراهای محله در انجا اموزش ببینند و بعد از امتحان و گرفتن مدرک از فنی حرفه ای مراحل دیگر را پشت سر بگذلرند و بیمه شوند.هزینه تولید هم زیر یک میلیون تومان هست و مشتری هم فراوان.البته این سرای محله ها هم از کارهای شهرداری در مدیریت دکتر قالیباف میباشد.
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    فرض بگیریم یک نفر از ترافیک کلافه شده است! به نظر شما کدام گزینه را انتخاب می کند؟؟؟ 1) منتظر بماند تا مشکلات ترافیکی شهر حل شود 2) فروش همسر و ناموس و... داداش خیلی بی غیرتی که از این کامنت ها می گذاری. ناموس مردم رو با مشکلات ترافیک مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • افشین تهران ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اخه کسی بی بی سی رو ادم حساب میکنه با این کارمندهای متجاوز و هم جنس بازش.اونا میخوان مارو هم با خودشون یکی کنن.افرین دکتر برو که ما پشت سرت هستیم و از هیاهوی بی غیرتها نگران نباش .زن ایرانی جایگاهی بالا داره و این خدمات باعث راحتر بودن و ارامش برای خودش و خانواده اش هست.شما راه را برو که درست میری نگران این فمنیستهای داخلی هم نباش چون خانمها هم راضیتر هستند و خانواده هایشان.جمعیت خانمها و اقایان رو که اینها تشکیل نمیدن خدا رو شکر وگرنه الان .....
  • تارا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    امیر خان عجب جکی گفتی کلی خندیدم. معلوم نیست تو زمین زندگی میکنی یا تو مریخ؟
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    من لیسانس حسابدار ی دارم اما بخاطر فضای بد شرکتها قید کار کردن را زدم خواهش می کنم محیط کار زنان را ازمردها جدا کنید (البته در سطح کل کشور )تا ما هم بتونیم کار کنیم
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    هر جی میکشیم از کوته فکرانی چون شماست
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اشتباهی مثبت شد
  • سعید ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    احتمالا شما داری روغ میگویی این چه حرفی ؟ اگر ایتقدر کوتاه فکری پس همان که بیکار باشی
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    همه تجربه شما را ندارن ؟؟؟؟
  • سعید ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    والا من 9 سال هست در یکی از اداره جات شهرداری منطقه شمالی تهران مشغول به کار هستم درضمن با همسرم از که همکارم در شرکت بود ازداوج کردی هیچ مشکلی هم نداریم تمام این چیزهایی که می گین توهم اوهام طرز تکفر غلط از اسلام ناب هست خانم من تخصص ویژه در کار با کامپیوتر دارن و اکسل و افیس و تقریبا با اکثر کارمندان مرد و زن در ارتباط هست که این حرف شما درست نیست در اداره ها فساد اصلا نیست سو تعییر نکنید اگر این طوری هست باید جامعه رو جدا کرد در نهایت..... این طرز تفکر داعشی طالبانی هست و امکان پذیر نیست
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    از مریخ که نمی شود بازیگر آورد! اما قبول دارم که ریشه اصلی مشکل در مال حرام و گسترش رباخواری به نام بانکداری در جامعه است که مردم را بی حیا و بی غیرت می کند. اما به هر حال همین کارهای کوچک و سطحی هم عجالتا نقش مسکن را دارد و قابل تقدیر است.
  • امید ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    محیط کاری مختلط امکان فساد بیشتر میشهو اونایی که مریضن فقط از این مکانهای مختلط حمایت میکنن چون نه غیرت درست حسابی دارن نه براشون مهمه که با هر نامحرمی هم کلام شن
  • ناشناس ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    چجوری امتحان کنیم!!
  • ناشناس ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    جواب به اقا افشین خودت حاضری چشم کمر و گردنت را بگذاری برای قالی بافتن دلت خوش باشه که بیمه ای و بعد از چند سال کور و کج بشی ! و کارت هم کار سخت حساب نشه
  • rou ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اختلاط زن و مرد با روحیات بعضیاشون سازگاره.. بنده چندجا پیشنهادکار دادن چون محیط کارمختلط بود نرفتم و مورد تمسخراساتیدو دکترای اطرافم قرارگرفتم. اگه قراره من اون دنیامو بفروشم پس یه حقوق میلیاردی هم بدن .
  • مجتبی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    نه اقا سعید همه مثل شما ادم اهنی نیستند واز محیط پیرامون تاثیر میگیرن
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    قالیباف کار درست رو انجام داد. نباید به خاطر حرفهای یه عده که فقط به فکر منافع سیاسی خودشون هستند و دین در هیچ جای دیدگاهشون قرار نداره، کار دینی رو عقب انداخت!!!
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ای لعنت به بعضی از این رسانه های بی غیرت اصلاح طلب
  • افشین تهران ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اگه کسی حجب و حیا داشته باشه و به مسائل شرعی و اجتماعی اهمیت بده میشه کوتاه فکر و اگر بی بندو بار و ولنگار باشه میشه روشنفکر.!!!از اقا سعید بابت این توضیحی که دادند واقعا متشکریم!!!!!!!
  • افشین تهران ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    شکل اول ستایش در حجاب که درسریال پخش شد همان چیزیست که جامعه اسلامی انتظار دارد و شکل دوم که گفتید ان چیزیست که این خانم از خودش انتظار دارد.قیاس این دو باهم کاری نادرست است.
  • افشین تهران ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    شما همیشه اصول را با بهانه قاطی میکنید!!!!اگر همین غیرت دینی نبود امروز حقوق زنان را در جامعه ما حزب بعث عراق تعیین میکرد .همین مردی که شما از غیرت دینی اش انتقاد میکنید 8سال برای همین دین و کشور جنگیده و تنها برادرش را فدای همین اصولی کرده که از مطالبات جامعه است نه مطالباتی فمنیستی که تازه گیها توسط اربابان خفقان دیروز و ازادیخواهان امروز مد شده.
  • افشین تهران ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ناشناس 23.21شما وقتی میبینی حالت خوب میشه بابا.
  • مهدی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    در کل کار درستیه ...
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اینکه شما ندیدی دلیل نمیشه حکم کلی صادر کنی سعید وی پی ان . البته از ته دل امیدوارم حرف شما درست باشه و من ضایع بشم
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    خیلی کودنی
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    مریم خانم نظرت رو گفتی منم نظرم رو میگم : برات متاسفم که بجای فکر کردن به زندگی و سعادت به فکر این چیزا هستی
  • داعش ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    الان من این وسط چکاره بیدم نادان
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    تو هم بیشتر جاهای دنیا رو دیدی !
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ژاپن نه اما آمریکا آره خصوصا لاس وگاس
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    خدایی اینو راست میگه
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    شما مردان دور و اطراف خودت رو با همه یکی نکن
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    چه بی ادب . معلومه اصلاح طلبی
  • متین ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    کجا رو با کجا مقایسه میکنید!!مترو با محیط اداری کارمندی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس