همکار نشریات زنجیره‌ای می‌گوید برخی نشریات اصلاح‌طلب مبالغ 5‌میلیاردی می‌گیرند تا از شعار اعتدال و تعادل دولت دفاع کنند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***
علت طفره سران فتنه از محکوم کردن شعار نه غزه نه لبنان

دبیر یک تشکل اصلاح‌طلب می‌گوید انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح‌طلبان دروغ شاخدار است.

به گزارش کیهان، هادی خامنه‌ای ضمن سخنانی در حسینیه دارالزهرا(س) گفت: عده‌ای گفتند فلان جریان وابسته به اصلاحات شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر داده است. این یک دروغ شاخدار است زیرا هیچ‌کس از وابستگان به اصلاحات و کسانی که به مردم و انقلاب ایمان دارند، چنین عقیده‌ای ندارند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام خاطر نشان کرد: این دروغی است که به اصلاح‌طلبان بسته‌اند مثل همه حرف‌های دیگری که زده‌اند و ما باید با اظهاراتمان، با بیانیه‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم این دروغ را تکذیب کنیم، به مظلومان کمک کنیم و نشان دهیم آنچه که برخی مغرضان می‌گویند، دروغ است.

وی اسفند سال گذشته نیز برخلاف مواضع افراطیون مدعی اصلاحات گفته بود: «من معتقدم وظیفه هر دولتی در ایران این است که به لبنان و فلسطین، غزه و سوریه کمک کند، حمایت از آنها برای ما حیاتی است. اگر به همبستگی اسلامی و انسانی هم، کسی معتقد نباشد ولی برای حفظ امنیت خود باید از آنان حمایت کنیم... بحث فلسطین برای نظام ما یک مسئله اساسی است. از همان آغاز فعالیت انقلاب در سال 41، امام درباره اسرائیل صحبت کرد. باید عمیق بود و نباید بی‌مطالعه و احساساتی تحت تاثیر قرار گرفت. امروزه یکی از خط قرمزهای توده مردم ما، بحث اسرائیل است.»

به دنبال این اظهارات، داریوش سجادی از مشاوران سابق کروبی تصریح کرده بود سخنان هادی خامنه‌ای، شماتت سبزهاست.

یادآور می‌شود شعار نه غزه نه لبنان در تجمع انحرافی برگزار شده به دعوت سران فتنه (موسوی و خاتمی و کروبی) که در جهت به حاشیه بردن روز جهانی قدس بود، سر داده شد و هرگز از سوی این عده محکوم نشد. جریان حامی موسوی،حمایت از مقاومت فلسطین را ماجراجویی توصیف کرده بودند. ریشه این موضع‌گیری انحرافی به دوره اصلاحات و ادبیات برخی نشریات نظیر روزنامه عبدالله نوری برمی‌گشت که مدعی بودند نباید از مردم فلسطین و آرمان قدس در برابر اشغالگران صهیونیست دفاع کنیم.

خوش‌خدمتی‌های افراطیون فعال در فتنه سبز به صهیونیست‌ها به حدی بود که پرز و نتانیاهو از سبزها به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل و پیاده نظام این رژیم در جنگ نیابتی با ایران یاد کرده بودند. جالب این است که با وجود گذشت 5 سال سران فتنه و جریان‌هایی نظیر مجمع روحانیون حاضر نیستند صراحتا جریان گروهکی پیگیر شعار نه غزه نه لبنان- شعار وزارت خارجه رژیم صهیونیستی- را محکوم و تخطئه کنند چرا که پیوند عمیقی بین دو طیف برقرار شده است.



گزارش ظريف به نمايندگان در جلسه «غيرعلني» مجلس


اعتماد نوشت: محمدجواد ظريف امروز به مجلس مي‌رود تا در يك جلسه غيرعلني غيررسمي به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از روند مذاكرات هسته‌يي گزارش بدهد. نشستي كه ابتدا خبري از غيرعلني بودنش نبود اما روز گذشته خبر آمد كه ظريف در اين نشست غيرعلني حضور پيدا مي‌كند. حضور ظريف در جمع نمايندگان پس از هر دور از مذاكرات هسته‌يي ديگر تبديل به يك امر طبيعي شده است و محمدجواد ظريف گزارش دادن به مجلس را وظيفه خود مي‌داند. با اين وجود محمدجواد ظريف يكي از پرترددترين وزراي دولت به مجلس شوراي اسلامي چه در صحن علني و چه در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان بوده است. نشستي كه مشخص نيست ظريف مورد انتقاد قرار مي‌گيرد يا تمجيد؟ خبر را سخنگوي هيات ‌رييسه مجلس شوراي اسلامي داد و گفت: در جلسه روز گذشته هيات ‌رييسه مجلس مقرر شد محمدجواد ظريف، وزير خارجه كشورمان امروز و به‌دعوت هيئت رييسه پارلمان در جلسه غيرعلني مجلس حضور يافته گزارشي از روند مذاكرات هسته‌يي كشورمان با اعضاي 1+5 را به نمايندگان ارائه كند. سخنگوي هيات ‌رييسه مجلس در پايان خاطرنشان كرد: نشست غيرعلني مجلس براي ارائه توضيحات وزير خارجه از روند مذاكرات هسته‌يي، امروز از ساعت 11:30 آغاز مي‌شود و مجلس تا پيش از اين و از ساعت 8 صبح جلسه علني دارد.

خبر خوش برای معلمان نمونه

خراسان نوشت: پس از ارائه گزارشی در خصوص وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت جوایز معلمان نمونه در کابینه، با تصویب روزهای اخیر هیئت دولت مقرر شده مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء 1 ردیف 510000 قانون بودجه سال 1393 کل کشور با عنوان «هزینه های پیش بینی نشده» برای تقدیر از معلمان نمونه کشوری در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد تا بر اساس ضوابط و جداول مقرر، به فرهنگیان مذکور تقدیم شود.

مهر تاييد بر پايبندي ايران به توافق «ژنو»

شرق نوشت: تازه‌ترين گزارش آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي، پايبندي ايران به تعهداتش بر اساس توافقنامه «ژنو» را تاييد کرد. به گزارش رويترز، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش خود تاييد کرده که ايران در عمل به توافقنامه ژنو، ذخاير گاز اورانيوم با غناي بالاي خود را رقيق يا به اکسيد تبديل کرده است. گزارش ماهانه آژانس نشان مي‌دهد که ايران باقيمانده گاز هگزافلوريد اورانيوم ۲۰درصد غني‌شده خود را هم به پودر اکسيد اورانيوم تبديل کرده است. آژانس در گزارش ماه ژوئن خود نوشته بود که هنوز حدود چهارکيلوگرم از ذخيره اين گاز در ايران باقي است. گزارش تازه آژانس همچنين حکايت از آن دارد که ايران فرآيند تبديل بخشي از اورانيوم 5/3درصد غني‌شده خود به اکسيد را نيز آغاز کرده است. بر اساس اين گزارش، هزارو500کيلوگرم از گاز اورانيوم (5/3درصد) ايران، مطابق توافق با قدرت‌هاي جهاني وارد اين فرآيند شده است. بر اساس توافق ماه ژانويه سال 2014 اين گزارش وضعيت برنامه اتمي جمهوري اسلامي ايران را در رابطه با معيارهاي اختياري پذيرفته شده از طرف اين کشور به‌عنوان بخشي از طرح اقدام مشترک مورد توافق در مذاکرات 1+5 در 24 نوامبر 2013مورد بررسي قرار مي‌دهد. بر اساس طرح اقدام مشترک نخستين گام وابسته به يک‌مدت زماني شش‌ماهه است که مي‌تواند با رضايت طرفين تمديد شود. طرح اقدام مشترک در بيستم ژانويه سال 2014عملي شد. ايران و قدرت‌هاي جهاني روز جمعه توافق کردند که مهلت شش‌ماهه مذاکرات جامع هسته‌اي را تمديد کنند. گزارش‌ها حاکي است که اين مهلت به‌مدت چهارماه‌ونيم تمديد شده است. آمريکا اعلام کرده حدود سه‌ميليارد دلار ديگر از دارايي‌هاي ايران را به‌عنوان بخشي از توافقنامه ژنو آزاد مي‌کند و در برابر ايران بايد به رقيق‌کردن اورانيوم ۲۰درصدي خود بپردازد.

آیا کسی ادعای تقلب می‌کند؟

وطن امروز نوشت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 تقلب شد چون؛ «مردم لرستان به دامادشان (موسوی) رای ندادند»، «در خیلی از شهرستان‌ها آمار مشارکت‌کنندگان در انتخابات بیش از 100درصد بود»، «در بعضی از صندوق‌ها احمدی‌نژاد رای کامل را کسب کرد و رقبای او حتی یک رای هم نداشتند» و... .

به گزارش رجانیوز، اینها بخشی از استدلال‌های جریان مدعی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری است که در سال 88 مطرح می‌شد تا گزاره «تقلب در انتخابات» به افکار عمومی القا شود. چون جریان معترض به نتیجه انتخابات آنقدر با شور و حرارت و اعتماد به نفس این مسائل را تکرار می‌کرد که برخی از هواداران تحت تاثیر قرار گرفته و واقعا تصور می‌کردند در انتخابات تقلب شده است! اما گذر زمان باعث روشن شدن خیلی از آن مغلطه‌ها شد؛ چنانکه بدنه جریان مدعی تقلب در انتخابات سال 88، به فاصله 4 سال بعد در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 شرکت کرد و دکتر حسن روحانی نیز در حالی به ریاست‌جمهوری رسید که تنها کمتر از 300 هزار رای او باعث شد تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

به عبارت دیگر اگر بنای تقلب در انتخابات در دستور کار نظام جمهوری اسلامی بود، وزارت کشور دولت دهم می‌توانست با نخواندن کمتر از 300 هزار رای آقای روحانی، انتخابات را به دور دوم کشانده و در عمل بستر ساز رئیس‌جمهور شدن فردی غیر ‌از ایشان شود اما پاسداری از تک تک آرای مردم و خواندن و اعلام کردن آنها باعث شد تا بسیاری از مردمی که به خاطر تبلیغات دروغین و اطلاعات نادرست؛ تحت تاثیر فتنه‌گران در سال 88 قرار گرفته بودند، به امانتداری جمهوری اسلامی در انتخابات پی برده و متوجه ظلم بزرگ فتنه‌گران در سال 88 در حق نظام شوند.  در همین راستا، اخیرا انتشار گزارش تفصیلی عملکرد شورای نگهبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که هفته گذشته منتشر شده است نشان می‌دهد بسیاری از مسائل سطحی و سخیفی که جریان مدعی تقلب در انتخابات 88 علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کرد تا به وسیله آن تقلب در انتخابات را اثبات کند، در جریان انتخابات سال 92 نیز عینا وجود داشته اما با توجه به آنکه نامزد مورد نظر این جریان در انتخابات توانست پیروزی را از آن خود کند، هیچ‌گاه این موارد به عنوان نشانه‌های تقلب در انتخابات سال 92 مطرح نشده است.

 به عنوان مثال موضوع «تک رای» بودن نامزد پیروز در انتخابات (به این معنا که در برخی صندوق‌ها یکی از نامزدها تمام آرا را کسب کرده است و هیچ یک از رقبای وی حتی یک رای هم نداشته‌اند) یکی از موضوعاتی بود که در سال 88 به عنوان سند تقلب در انتخابات عنوان می‌شد اما گزارش شورای نگهبان از انتخابات 92 نشان می‌دهد، این مساله در انتخابات سال گذشته نیز عینا تکرار شده است:
 «نتایج شمارش آرا در برخی از صندوق‌ها  به نحوی است که به نتایج شمارش آرا در آن صندوق در اصطلاح «تک رأی» می‌گویند. بدین معنا که صرفاً یک کاندیدا رأی آورده است و سایر کاندیداها رأی  نیاورده‌اند. گفتنی است اولاً تعداد این صندوق‌ها بسیار اندک است و مجموع آنها در نتیجه کلی انتخابات بی‌تأثیر است، ثانیاً چنین حالتی به خاطر معیار و ملاک رأی‌دهی در برخی مناطق است که همه رأی‌دهندگان به یک صورت و براساس نظر متنفذین روستا یا ده (رئیس قوم یا بزرگ قوم و...) رأی می‌دهند. این امر در این مناطق غیرقابل اجتناب و امری جاری و عادی است... در انتخابات اخیر ریاست جمهوری (یازدهم) صندوق‌های تک رأی در 11 شهرستان و در 91 شعبه بوده است البته با توجه به میزان اندک آرای صندوق‌های تک رأی نوعاً در نتایج انتخابات بویژه در انتخابات ریاست جمهوری تأثیر زیادی ندارند به نحوی که در انتخابات مذکور مجموع آرای صندوق‌های تک رای 13 هزار و 311 عدد رأی بوده است. لذا صرف وجود صندوق‌های تک رأی به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیلی بر وقوع تخلف در رأی‌گیری بوده باشد».

 یا مساله مشارکت بالای 100درصد در برخی صندوق‌های رای، از محورهای مهمی بود که سال 88  با استناد به آن بر ناسالم بودن انتخابات تاکید می‌شد اما گزارش شورای نگهبان از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز نشان می‌دهد در 11 شهرستان، آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات بیشتر از جمعیت آن شهر بوده است:
 «آرای مشارکت بالای صددرصد یکی از شبهاتی است که برخی آن را دلیلی بر خدشه وارد بودن بر نظارت شورای نگهبان بر شمارش آرا دانسته‌اند.

 در این رابطه لازم به توضیح است که آمار واجدین شرایط در هر حوزه انتخاباتی و کل کشور توسط سازمان ثبت‌احوال اعلام می‌شود. آماری که این سازمان ارائه می‌دهد آمار ساکنان ثابت در هر منطقه است که محل زندگی، اشتغال و احتمالاً تولد آنان در آن منطقه ثبت شده است. لذا این آمار با تعداد افرادی که در آن منطقه حضور واقعی دارند متفاوت است. در واقع برخی مناطق به خاطر عوامل مقطعی، دارای آمار لحظه‌ای هستند و نه آمار ثابت ساکنان. عوامل موقت مانند مهاجرت‌های شغلی و کارگری، مهاجرت‌های گردشگری، مهاجرت‌های علمی (دانشجو بودن)، مهاجرت‌های فصلی و... آمار این مناطق را غیرثابت و لحظه‌ای قرار می‌دهد. لذا آماری که می‌تواند معیار و ملاک برای ارزیابی صحت نظارت شورای نگهبان قرار بگیرد، تطبیق آمار همه افراد شرکت‌کننده در انتخابات (اعلام شده توسط عوامل نظارتی شورای نگهبان) با آمار ثبت احوال نسبت به همه افراد واجد شرایط است. به عنوان نمونه، در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری در 11 شهرستان آمار رأی دهندگان بیش از صددرصد بود. مجموع این شهرستان‌ها نزدیک به یک میلیون و 116 هزار نفر جمعیت دارند درحالی که یک میلیون و 934 هزار نفر در آنجا رأی داده بودند که در بسیاری از آنها در همه ادوار انتخابات بیش از صددرصد مشارکت ثبت شده است». اما نکته جالب توجه‌تر اینجاست که بسیاری از این مسائل سطحی و شبهات پیش پا افتاده در ماجرای سال 88 مورد استناد رسمی رسانه‌های داخلی و خارجی حامی فتنه‌گران قرار بود؛ از جمله نشریه گاردین که با اشاره به شرکت بیش‌از 100درصد برخی شهرستان‌ها مدعی تقلب در انتخابات ایران شده بود!  در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به روشن‌تر شدن عمق ظلم فتنه‌گران به نظام در سال 88 و مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات، باید در محاکمه و مجازات بانیان این مساله تسریع شود.

یارانه 5 میلیاردی برای نشریات اصلاح‌طلب

کیهان نوشت: همکار نشریات زنجیره‌ای می‌گوید برخی نشریات اصلاح‌طلب مبالغ 5‌میلیاردی می‌گیرند تا از شعار اعتدال و تعادل دولت دفاع کنند.

«محمد-آ» که خود سابقه همکاری با روزنامه دولتی ایران در دولت سازندگی و اصلاحات را دارد، در «پیام نو» نوشت: آقای «ص» مشاور رئیس جمهور تا مرا می‌بیند دستم را می‌گیرد کنار خودش می‌نشاند و می‌گوید دنبال‌تان می‌گشتم، شماره‌تان را بدهید تماس می‌گیرم، مراسم بزرگداشت معتمدنژاد بود، می‌دانستم تماس نمی‌گیرد، ولی شماره‌ام را می‌دهم، می‌گوید سه چهار روز آینده از طریق رمضانی خبرتان می‌کنم تا با هم حرف بزنیم، می‌دانم خبر نمی‌کند، می‌توانم این پاراگراف را طولانی کنم و از قول و قرارهای زیادی بنویسم که هرگز اتفاق نمی‌افتد، ولی بی‌فایده است که همه‌شان را بنویسم.

وی می‌افزاید: می‌دانم طاقت شنیدن حرف حقیقت را ندارند، می‌دانم زبان منتقدانه را دوست نمی‌دارند، می‌دانم این دوستان سراغ کسانی از میان اهالی مطبوعات می‌روند که پای ثابت همه ضیافت‌هایند، اگر هاشمی میهمانی بدهد آنها هستند، خاتمی ضیافت پهن کند و یا احمدی‌نژاد آنها هستند. می‌گویند مراقب روزنامه‌نگار جسور و تندرو باش آنها مثل ماهی لیز از دست‌تان می‌لغزند، آنها همه چیز را به هم می‌زنند، تا تنها خودشان زیر آن رژه بروند و دستمزدهای همیشه کلان‌شان را بگیرند.

همکار نشریات زنجیره‌ای ادامه می‌دهد: مقامی که در یک روزنامه ترس خورده، به شدت ترس خورده نولیبرال شریک است چه کسی را باید دعوت کند، اصلاح‌طلبانی که تنها اصلاحاتی که می‌شناسند گرفتن یارانه‌های پنج میلیارد تومانی برای دفاع از تعادل و اعتدال است. آنها از مرتضوی پول می‌گیرند، در جشن احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند.

وی در پایان نوشت: کسانی در این ضیافت‌ها دیده می‌شوند که ربطی به رسانه ندارند، البته اهالی رسانه‌های حزبی در این جلسات حضور دارند تا نقش حزبی‌شان را بازی کنند، نباید تلخ شد. تنها جای بی‌ربط‌ها در این ضیافت‌هاست.

خاطرنشان می‌شود چند وقتی است مدیر مسئول روزنامه اعتماد با حفظ سمت، روزنامه اقتصادی تعادل را منتشر می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس