کد خبر 329135
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شایعه وجود ویروس در نوشابه‌ها در شیراز که گفته ‌شده منجر به ضایعات نخاعی در مصرف‌کنندگان می‌شود، را تکذیب کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدمهدی رزمجو اظهار داشت: چندی پیش شایعه‌ای در شبکه‌های مجازی به نقل از رئیس بیمارستان نمازی شیراز، مبنی بر تأثیر این نوشابه‌ها بر بروز ضایعات نخاعی و فلج شدن افراد منتشر شد که البته نام رئیس بیمارستان نیز در این شایعه به‌اشتباه ذکر شده است.

وی بابیان اینکه در این شایعه به اعزام بیمارانی دارای این مشکل به بیمارستان نمازی شیراز اشاره ‌شده است، تصریح کرد: با توجه به تدابیر نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محدوده زیر پوشش خود نسبت به‌ سلامت مواد غذایی که در حال توزیع است، همواره با موارد مغایر با سلامت عمومی جامعه برخورد قانونی شده و محصولات مغایر با استانداردهای موردنظر، بلافاصله از مراکز فروش جمع‌آوری می‌شود.

رزمجو بیان کرد: همچنین در صورت تشخیص مشکل سلامت مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مراتب از طریق اطلاعیه‌های معتبر و رسمی به اطلاع عموم رسانده و بر همین اساس، اخبار این‌چنینی که به نقل از منابع نامشخص و بدون سندیت معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، از درجه اعتبار ساقط است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر ابتلا به عوارض خطرناک نوشابه در مراکز درمانی استان فارس، اعم از بیمارستان نمازی شیراز گزارش نشده و ریاست و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به تکذیب خبر در رسانه‌های رسمی و معتبر، اطلاع‌رسانی‌های لازم را داشته‌اند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس