کد خبر 328866
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

کره شمالی بعد از نشست بی نتیجه مقامات المپیک این کشور با مسوولان المپیک کره جنوبی، تهدید کرد که در تصمیم خود برای شرکت در بازی های آسیایی 2014 تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری یونهاپ نوشت: مقامات دو کشور روز پنجشنبه در یک دهکده مرزی با هم مذاکره کردند که این جلسه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

کره شمالی در این نشست اعلام کرد که قصد دارد در راستای کاهش تنش ها بین دو کشور 350 ورزشکار و 350 تشویق کننده را به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی اعزام کند.

اکنون رسانه های این کشور کره جنوبی را متهم کرده اند که با ذکر دلایل امنیتی، از اعزام این تعداد ورزشکار ایراد گرفته اند.

همچنین گفته می شود که کره جنوبی با استفاده از پرچم های بزرگ کره شمالی نیز مخالفت کرده است.

خبرگزاری های کره شمالی به نقل از مقامات این کشور اعلام کرده اند، علت این مخالفت ها جلوگیری از حضور کره شمالی در بازی های آسیایی است.

با وجود این کره جنوبی این اتهامات را بی اساس دانسته و تأکید کرده است که مسوولان این کشور فقط به دنبال جزییات اعزام ورزشکاران همسایه شمالی خود به بازی های آسیایی بوده و دلیل مخالفت با پرچم های بزرگ را نگرانی از ایمنی گروه تشویق کنندگان کره شمالی اعلام کرده است.

بازی های آسیایی 2014 از 19 سپتامبر تا 4 اکتبر (27 شهریور تا 12مهر) در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می شود.

دو کشور کره جنوبی و شمالی پس از جنگ 1950 تا 1953، با یکدیگر قطع رابطه کرده کرده اند و به همین دلیل کره شمالی بازی های آسیایی 1986 و المپیک 1988 را که در سئول برگزار شد، تحریم کرد اما در بازی های آسیایی 2002 بوسان و همچنین دو رویداد ورزشی بزرگ دیگر که در سال های 2003 و 2005 در کره جنوبی برگزار شد، حضور یافت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    كارايه كره ي شمالي واقعامضحك ومسخرست
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    اتفاقا تو اين زمينه كار كره جنوبي مضحكه. يعني وجود پرچم هاي كره شمالي در كره جنوبي انقدر ترسناكه كه مسئولين كره جنوبي با اينهمه ادعاي تجهيزات نظامي ازش واهمه دارن؟ شايد كدخداشون بهشون اينجوري دستور داده؟؟؟!! در كل اين كار مسئولين كره جنوبي عمق وحشتشون از قدرت كره شمالي رو ميرسونه.
  • کهکشانی ها ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    این کار جنوبی ها مسخره است... ولی در کل طرف دیوونه ماجرا شمالی هان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس