کد خبر 328744
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۰ روز شنبه در سالن نلسون ماندلا شهر فلورانس برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی را تیم آمریکا با حساب ۳ بر صفر به سود خود پایان داد.

به گزارش مشرق، تیم ایران در شروع بازی نسبت به دیدار با برزیل یک تغییر را در ارنج خود انجام داده بود. بر این اساس تشکری جایگزین غلامی در ترکیب تیم کشورمان شد. معروف، موسوی، قائمی، میرزاجانپور، غفور و ظریف(لیبرو) دیگری بازیکنانی بودند که از ابتدا ارنج تیم ایران حضور داشتند.

از همان شروع بازی مشخص بود که هر دو تیم کاملا محتاطانه گام به میدان گذاشته‌اند و روی هر توپ حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. ایران و آمریکا گام به گام برابر پیش رفتند در این بین ایران در شروع بازی سرویس‌های بهتری زد و در دفاع هم خوب ظاهر شد اما دو اشتباه از سوی بازیکنان ایران قبل از وقت اول استراحت فنی باعث شد تا برتری ۸ بر ۷ به سود حریف ثبت شود.

تیم ایران در خط حمله دو اشتباه متوالی انجام داد تا آمریکا ۱۱ بر ۸ پیش بیفتد و بعد از آن هم دیوید لی یک پوئن سرویس گرفت تا کواچ خیلی دیر به تقاضای تایم اوت رضایت بدهد! بازیکنان ایران پس از آن هم در خط حمله اشتباهات خود را تکرار کردند تا آمریکا فاصله را یک امتیاز دیگر افزایش دهد. وقت دوم استراحت فنی این ست نیز با برتری ۱۶ بر ۱۱ تیم آمریکا همراه شد.

خستگی فراوان بازیکنان ایران کاملا توان آنها را گرفته بود و آمریکا که یک روز بیشتر استراحت کرده بود بر بازی سوار شده بود و امتیازات بیشتری را در ادامه کار کسب کرد و به راحتی این ست را ۲۵ بر ۱۸ از آن خود کرد. شاید خود آمریکایی‌ها هم تصور چنین بردی را برابر تیم ایران در این ست نداشتند.

با شروع ست دوم عادل غلامی به ترکیب تیم کشورمان بازگشت و جایگزین تشکری شد. دو تیم تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند اما پس از آن آمریکا دو امتیاز سرویس گرفت و با وجود اینکه کواچ تقاضای تایم اوت کرد ولی این تیم حریف بود که به امتیاز هفت رسید. وقت نخست استراحت فنی این ست هم ۸ بر ۵ به سود آمریکا خاتمه یافت.

خستگی فراوان بازیکنان ایران به خاطر بازی شب گذشته برابر برزیل باعث شده بود شادابی دیدارهای قبل را در حرکات آنها شاهد نباشیم با این حال تلاش فراوان بازیکنان باعث شد تا قبل از وقت دوم استراحت فنی این ست فاصله دو تیم زیاد نشود. آمریکا وقت دوم استراحت فنی این ست را ۱۶ بر ۱۴ به سود خود ثبت کرد.

پوئن سرویسی که متئو اندرسون از میرزاجانپور گرفت اختلاف دو تیم را به ۳ امتیاز رساند و این کار تیم کشورمان را دشوارتر کرده بود. شاید اگر میرزاجانپور اندکی تجربه بیشتری داشت بلافاصله ایران می‌توانست از توپ برگشتی فاصله را کاهش دهد که اینگونه نشد. مصدومیت موسوی در ادامه کار بدترین اتفاق ممکن برای تیم ایران بود که باعث شد مصطفی‌وند جایگزین وی شود. در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ بودند دیوید لی یک پوئن سرویس گرفت تا آمریکا به امتیاز ۲۴ برسد. کواچ پس از آن تایم اوت گرفت اما این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ تیم آمریکا به پایان رسید.

در ست سوم تیم ایران که بدون موسوی به میدان آمده بود دریافت‌‌های ضعیفی را انجام داد ۴ بر یک عقب افتاد تا کواچ در همان ابتدای کار به سراغ تایم اوت برود. هماهنگی دفاع عقب و روی تور تیم ایران این اختلاف را به دو امتیاز کاهش داد تا تیم آمریکا در وقت اول استراحت فنی ۸ بر ۶ برتری یابد.

آمریکا با دفاع روی تور خوب خود برتری ۱۰ بر ۶ را هم ثبت کرد و در ادامه میرزاجانپور اسپک خود را به خارج زمین زد تا یازدهمین امتیاز برای حریف ثبت شود. نبود تمرکز بین بازیکنان ایران باعث شده بود آمریکایی‌ها به راحتی روی دفاع روی تور و سرویس‌های خود امتیازگیری کنند و در وقت دوم استراحت فنی نیز ۱۶ بر ۱۱ پیش بیفتند.

بعد از آن کواچ تغییراتی را در ترکیب تیم ملی انجام داد اما این تغییرات تاثیری روی روند بازیکنان خسته و کم انگیزه تیم کشورمان نداشت تا آمریکایی‌ها با ارایه یک بازی منظم بتوانند این ست را نیز ۲۵ بر ۱۶ برنده شوند و به دیدار نهایی لیگ جهانی راه یابند.

بدین ترتیب تیم ایران باید ساعت ۲۰ روز یکشنبه در بازی رده‌بندی این مسابقات با بازنده مسابقه تیم‌های ایتالیا و برزیل مصاف بدهد و برای کسب مدال برنز بجنگد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    من نمیدانم چرا کواچ از وجود میلاد عبادیپور قد بلنداستفاده نکرد ویا چرا ظریف که دراین بازی ناموفق بود تعویض نکرد ویا تایم اوت ها رادروقت مناسب نمی گیرد ویکی مانده به آخر دیگرزمانی برای جبران امتیازات باقی نمی ماند.
  • جواد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    به خاطر اینه که مربی مزخرفیه از اول هم حضور کواچ اشتباه بود
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    اگه مسئله خستگی بود چرا برزیل خسته نبود
  • ایرانی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    با هر برد کواچ و بازیکناشو میبرید رو ابرها با هر باخت هم با مخ میزنیدشون زمین... تعویض های کواچ باعث شد ما برزیل رو ببریم دیگه تایم اوتم که تا تونست گرفت بنده خدا بس کنید همیشه دنبال یه نفر میگردید تمام کاسه کوزه هارو سرش خراب کنید ...
  • میلی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تیم ملی عالی علت باخت خستگی چرا برزیل خسته نبودم به علت اینکه ایتالیا بد بازی کرد نه اینکه برزیل بازی نکرد
  • solale ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    چون برزیلیا سابقشون بیشتره تو مسابقات جهانی وبه این استراحتای کم عادت کردن.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    حضور عبادی پور و علیزاده نحسه
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    بشنو و باور نکن تو که میدونی همه این جور مواقع کارشناسن!!!!
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    جالبه که فکر میکنی شما و امثال شما بیشتر از کواچ میفهمین! جمعا چند ساعت تو عمرت والیبال بازی کردی؟
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    برزیل توی بازی با ایران خودشو خسته نکرد چون بهرحال صعود میکرد. از طرفی ترجیح میداد به ایتالیا بخوره تا آمریکا
  • سحر ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    دلیل میخوای؟!اوکی الان میگم،عبادی پور رو نیاورد چون بازی بالهستان چندین توپ خراب کرد ومردم دلیل باخت ایران رو اقای عبادی پور میدونستندکواچ بخاطرهمین نمیخواست اگرباخت موقعیت بازیکنش به خطربیافته,ظریف بهترین لیبروجهانه کی رو بیاره ازظریف بهتر؟کیابیاره که بجزظریف باجون بازی کنه؟!وقتی توزمین نیستی اعتراض نکن،امابامورد اخرت موافقم.اقاجوادااگز کواچ نبود ایران چهارم یاسوم جهان نبود . . .
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    چقدر انتقاد می کنید؟؟؟ یکم همراهی و همدلی گاهی بد نیست... ایران چندین رکورد زده تو این دوره حضورش تو لیگ جهانی اولین تیمی که تو دومین حضورش تو لیگ جهانی جزو 4 تیم اول شده الحق دمشون گرم.منم دوست داشتم ببرن و بریم واسه قهرمانی ولی نباید به خاطر 1 باخت همه تلاشاشون رو نادیده بگیریم
  • سحر ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    پس مسئله چی بوده متخصص؟!کدوم تیمی میاد بخاطرهیچ وپوچ ازاول یادومی جهان بمونه ها؟!یکم فکرکن خواهشابعد نظربده
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    سر روسیه هم همین بلا رو آوردند و روز بعدی مسابقه قبلیشون با توجه به اینکه خسته بودند مسابقه برگزار کرد و باعث شکست روسیه شد. امیدوارم سیاست در ورزش والیبال رخنه نکرده باشه
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    علت باخت فقط خستگی وبی انگیزگی بچه هابود گردن مربی نندازین شماکه نمیدونین والیبال چیه
  • طاهره تندروبهزادکریمی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تیم ما هیچ انگیز ه ای برای برد نداشت و این تنها دلیل باخت بود.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    اولا ک کواچمربی خوبیه این خصلت ایرانی جماعت تا ی پیروزی بدست میاره جو گیر میشه بازی بعدی رو خراب میکنه
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    دستشون درد نکنه تا همینجام
  • ناشناس ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    چون برزیل با یه تیم خسته تر از خودش بازی می کرد که حتی همون ۲۴ ساعت رو هم استراحت نکرده بود. در نتیجه میشه گفت که اون بازی رو هم بازیکن های ایتالیا به خستگی شون در برابر برزیل باختن!
  • ايثارگر ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    باخت كشورمان دليل فني نداشت واين روحيه وتفكر واليبال را خراب ميكند فدارسيون بايدواليباليستهاي بيشتري استعداد يابي كند كه به محض اينكه بازيكناني خواستند نتيجه نگيرند كنارگذاشته شوند واسير تفكرات غيرملي نشوند تمام زحمات اين تيم بدليل مسائل غيرفني ونبود تعصب ملي به هدررفت
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    خیلی خوب بودند نباید به یک شکست تیم را کوبید
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    خیلی خوب بودند نباید به یک شکست تیم را کوبید
  • نا شناس ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    بچه ها سعی خودشان را کردند خستگی باعث شد که بچه ها نتوانند به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کننده
  • نا شناس ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    بچه ها سعی خودشان را کردند خستگی باعث شد که بچه ها نتوانند به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کننده
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تيم واليبال تا همينجا که جزو چهار تيم برتر جهان شدند بسيار عاليست دست گلشون درد نکنه
  • موافق ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    واقعا حيف شد . لياقت واليباليستهاي ما قهرماني جهان بود .
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    کواچ بهتر از همه میدونه چیکارکنه...دست همشون گرم...واقعا مرد بودند
  • مقداد ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تيمي كه دومين حضورش تو ليگ جهاني هست و الآن جزو 4تا تيم هست جاي شكرش باقيه . ولي شخصا" قبول دارم ايران راحت مي تونست فينال بره وحتي قهرمان بشه . بازي با آمريكا غيرتي نبودند ولي باز دمشون گرم. كلي رو فوتبال سرمايه گذاري مي كنند بعدا" ما ميريم جام جهاني بايك امتياز به عنوان تيم 30 جدول از 32تا تيم برمي گرديم . واليبال واقعا باكلاس بالا بازي كردند.
  • علی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    جای حرف و حدیث و اعتراض نیست. خداقوت بچه ها...
  • تحلیلگر ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    به نظر شما چه فاکتوری باعث موفقیت والیبال تا این مرحله شد؟دفاع؟حمله؟سرویس؟قد بلند تر؟ایا والیبال ما در این فاکتور ها واقعا از تیم های برتر جهان سر بود ؟جواب خیر.عاملی که باعث شد تیم ما به این مرحله برسد جنگندگی بسیار بالای بچه ها در تمامی پست ها بود که در بازی با امریکا فقط به علت خستگی نتوانستند مانند همیشه تلاشگر و جنگنده باشند و باختند.
  • باقر ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    بابا گفتنش راحت بازي خيلي مشكله ما 50 متر ميدويم نفسمون بند مياد واي بحال اين بدبختا خيلي عالي بود
  • آرش ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    دمت گرم منم میخواستم همین کامنت رو بدم انگار همه هر روز میخوردن میخوابیدن فقط ایران بازی میکرده، برنامه بوده و برای همه تیمها شرایط یکسان. قطعا" آمریکا هم یکی از بازیهاش رو با یه روز استراحت بازی کرده همونطور که برزیل روز قبلش بعد از یه روز استراحت با ایران بازی کرد.
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    برزيل مارمولك همي چي رو تنظيم كرده بود تا روسيه رو حذف كنه و ايران خسته رو به جون آمريكا بندازه خودشم ايتاليا رو راحت برد باخت اون ها مقابل ايران فيلمشون بود من از اول بازي حدس زده بودم اما كسي حر ف هام رو باور نمي كرد حالا هم ايتاليا رو انداخته جون ايران خودشم راحت آمريكاي خسته رو مي بره و يه قهرماني ديگه مربي برزيل خيلي زبل تر از اوني هست كه ما مي شناسيمش!!!!!
  • شهریار ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    اول اینکه برزیل از سیدائو یکی از بهتریناش استفاده نکرده دوم اینکه بازیکنان برزیل از قدرت بدنی بالایی برخوردارند همونطور که اقای محتشمیان فرمودند هر بازیکن تو هر بازیکن 200 تا250 جهش انجام میده فکرشو بکنید
  • داکو ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    همیشه باید برای باخت بهانه داشته باشیم،....مارو چه به ورزش..
  • امید ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    علت باخت صدا وسیما
  • فاطمه ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    مربی با این ترکیب تیمی بازیکنان باعث شکست دو بازی آخر ما شد این رو هر بی سوادی هم متوجه می شد
  • hadi ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    ایران باید مقابل آمریکا با بازیکنان ذخیره بازی میکرد تا مقابل ایتالیا نشی باختیم .
  • reza ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    آقای کواچ خواهش می کتم تایم اوت بگیر
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    من باشماموافقم کواج مربی نیست که جلورزنده وامثال اوعرض اندامی بکنه این نتایج روهم که اورده همش دسترنج اقای ولاسکوومربیان داخلی بودکه تيم رو اماده كرده دادند دست ايشون كواج تاديروز تواروميه تيم پگاه بازي ميكرد زيردست اقاي كارگرپيشه اقايونيكه ازواليبال چزي نميدونند خواهشا اظهارنظرنكنند اواگه مربي باتجربه بودديروزكه داشت ميباخت بازيكنان ذخيره روميفرستادزمين تااصليابراي بازي امروز استراحت ميكردندومقام سومي روبه ايتاليا نميداد اوناييكه ازكواچ طرفداري ميكنند اشتباهات ديگه روبگم يانه بازيكنان بزرگي توايران هستند چراانتخاب نكرده
  • سعید ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    دلیل پاداش ناچیز 1000 دلاری برای سعود به مرحله نیمه نهایی بود. تیم فوتبال به خاطر شکست یک بر صفر برابر آرژانتین 20000 دلار پاداش گرفتن!!! این بیچاره ها کاملا روحیه ی خود را از دست دادن
  • mohmd ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    دلیل اخت ما نداشتن مربی حر فه ای بود کواچ یک مربی حر فهای نیست ودیدیدزمانی که درجریان بازی تیم به مشکلی بر می خورد راه حلی پیدا نمی کند به نظر من بجاب این مربی از مربی های داخلی استفاد ه بشودبهتر نتیجه می گیریم واین مربی اصلا لیاقت مربی گری تیم ملی ایران رو نداردوبهتره بره همون لیگ ایتالیا که اسمش فقط بزرگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس