قائم مقام خبرگزاری تسنیم خطاب به رئیس جمهور گفت: ما موفقیت دولت شما را موفقیت و سربلندی نظام می‌دانیم و با توجه به این که جناب‌عالی و دولت در وسط میدان جهاد و مبارزه با استکبار قرار دارند، وظیفه خود می‌دانیم از دولتی که در پی تحقق منویات مردم و مقام معظم رهبری است، حمایت کنیم.

به گزارش مشرق، عباس درویش توانگر در یادداشتی به شرح دیدار اهالی رسانه با رئیس جمهور پرداخت و نوشت: روز پنجشنبه 93/04/26ضیافت افطاری رئیس جمهور با حضور برخی اصحاب رسانه، مدیران مسئول روزنامه ها، مدیران عامل خبرگزاری ها، برخی اساتید ارتباطات و خبرنگاران حوزه دولت برگزار شد. با حسن نظر و لطف آقای صادق مشاور محترم رئیس جمهور و آقای پرویز اسماعیلی معاون محترم ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری از اینجانب و چهار نفر دیگر از اصحاب با سابقه رسانه دعوت شده بود تا هر یک 5 دقیقه در حضور رئیس جمهور، مشکلات صنفی خبرنگاران را با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی مطرح کنیم.

 با اینکه اغلب سخنرانان متنی تهیه کرده بودند تا وقت کم نیاوردند اما تقریبا هر 5 سخنران وقت کم آوردند و تا می خواستند مطلب خود را آغاز کنند، سایه سنگین  آقای هرمز شجاعی مهر مجری برنامه و مدیر مسئول نشریه هفته نامه خانواده سبز را بر سر خود حس می کردند که به معنای پایان وقت بود! طبیعی هم بود زمان اعلام شده از نزدیک اذان تا اذان مغرب قطعا کافی نبود و اگر سخنرانان رعایت نمی کردند، نوبت سخنرانی رئیس جمهور نمی شد.خلاصه اینکه سخنرانان نتوانستند سخنان خود را کامل مطرح کنند. البته رئیس جمهور محترم هم با بیان اینکه «فرصت بازی نیاز است تا از سخنان و بیانات اصحاب رسانه بهره بیشتری را ببرم و انشاءالله در فرصت مناسب از این نظرات و سخنان بهره خواهیم برد» که امیدواریم این مهم در روز خبرنگار 17 مرداد محقق شود. همانجا گفتم بقیه مطالبم را در  خبرگزاری تسنیم مطالعه کنید.

آنچه در این برنامه از بیانات رئیس جمهور محترم حس کردم، استمدادی بود که ایشان از رسانه ها داشتند .آنجا که گفتند: « به صراحت می‌گویم که دولت نیازمند به حمایت همه رسانه‌ها و اصحاب رسانه است نه برای خود به عنوان دولت یازدهم بلکه برای اهدافی که آن اهداف، اهداف ملی است.» و قطعا ما و همکاران مان به عنوان خبرگزاری تسنیم و سایر رسانه های انقلابی، ارزشی و اصولگرا با شرحی که در متن ذیل آمده و مادامی که این دولت به دنبال تحقق خواسته های واقعی آحاد مردم و مقام معظم رهبری باشد، از هیچگونه همکاری دریغ نخواهیم کرد.

البته تاسف خودم را از برخی چاپلوسی ها و سیاه نمایی و زیاده خواهی های مجری و برخی سخنرانان کتمان نمی کنم که از هر فرصتی برای نیش زدن به خدمات گذشتگان دریغ نمی کنند و هنوز هم نمی خواهند عینک سیاه را از روی چشمان خود بردارند و قدردان نظام و انقلاب باشند که با جرات و با علم و با گفتگو با ده ها خبرنگار و کارشناس رسانه های خارجی می‌گویم  آزادی بیان و قلم در ایران اسلامی در مقایسه با تمام دنیا کم نظیر و بی نظیر است و دلیل آن هم همین است که همین افراد در هر دولتی پس از انقلاب، هر آنچه می خواستند،  می نوشتند و می گفتند، ولی همچنان از ناسپاسی دست بردار نیستند.تا جایی که قلم خود را در خدمت فتنه براندازانه و ناکام 88 بکار گرفتند و با دشمن همسو شدند و الان بسیاری از همکارانشان با پول آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در رسانه های غربی و عربی مرتجع قلمفرسایی می کنند. برخی از این افراد از این آزادی با تشبیه خود به «حلزون‌های خانه‌به دوش و کرگدن‌های پوست کلفت» یاد کردند!

خوشبختانه حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور عزیزبه خوبی و درستی گفت که « آنچه را که می‌نویسیم و تیتر می‌زنیم و ترویج می‌دهیم دقت کنیم که خواست ملت باشد؛ امروز جوانان ایرانی اشتغال می‌خواهند، در روزگاری که این همه جوان تحصیلکرده بیکار در جامعه داریم باید فکر خود را به اشتغال معطوف کنیم. مردم پایان رکود تورمی را می‌خواهند و در روزگاری که در طول 40 سال گذشته بیکاری به این وضع نبوده و تورم و رکود هم اینگونه نبوده است... مردم حل مشکلات اجتماعی را می‌خواهند، وحدت و اتحاد را باید در جامعه حاکم کنیم...همه ما باید به این انقلاب، نظام، کشور و فرهنگی اسلامی ایرانی‌مان افتخار کنیم سلیقه‌ها مختلف را بپذیریم چرا که دنیای امروز دنیای یکدستی است دنیای تکثر عقاید و افکار است.»دوستان رسانه ای که قلم شان آلوده به فتنه 88 هست، فقط همین چند جمله رئیس جمهور محترم را عمل کنند، و در کنار مردم و نه دشمن قرار بگیرند، قطعا حرف دیگری با آنها نخواهیم داشت.اینک به وعده ای که‌در انعکاس سخنانم در خدمت آقای روحانی دادم، جامه عمل می پوشانم تا چه قبول افتد و در نظر آید:

جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی 

ضمن عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات و عرض تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرمومنان علی علیه‌السلام و همچنین تشکر می‌کنیم از فرصتی که در اختیار ارباب جراید و رسانه‌ها قرار دادید.

این جلسه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم فتح بابی باشد تا در آینده و در فاصله‌های نزدیک‌تر جلسات خود را با اهالی رسانه که عمدتا در بطن جامعه و مردم قرار دارند تکرار کنید تا از این طریق رسانه‌ها به عنوان یک اتاق فکر مشکلات و کمبودهای مردم و برخی ناکارآمدی‌ها را صمیمانه با شما در میان بگذارند و مسائل صرفا از زبان مدیران و اطرافیان شنیده نشود.باور دارید که رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی می‌توانند زبان گویایی برای شما و مردم باشند.

در ابتدا وظیفه خود می‌دانم یاد شهدا و قربانیان جنایت‌های این روزهای غزه را گرامی بدارم . جنایت‌هایی که یک رژیم تروریست،‌آدم‌کش، کودک‌کش به نام اسرائیل غاصب مرتکب می‌شود و بعد می‌بینید که دولت و کنگره آمریکا سراسیمه با هزینه 350 میلیون دلاری برای کمک به این رژیم خونخوار وارد عمل می‌شوند.ماهیت دنیای غرب و در راس آن همین است و توقعی بیش از این نیست. از شما هم انتظار داریم با حمایت‌های خود نیروهای مظلوم و مقاوم را در هر نقطه‌ای از جهان هستند،‌حمایت فرمایید.

یکی از دغدغه‌های اصلی خبرنگاران،‌عکاسان و مدیران رسانه‌‌ها به رسمیت شناخته شدن سخت و زیان آور بودن شغل و حرفه خبرنگاری و امور مرتبط با آن است. منظور از خبرنگار هم صرفا خبرنگار به مفهوم خاص آن نیست و شامل عکاس، دبیر سرویس، سردبیر، مدیران و سایر عوامل دست اندرکار خبر می شود. خبرنگاری که‌علاوه بر استرس بی سابقه، تعطیل و غیر تعطیل، شب و روز و زندگی ندارد به ویژه برای رسانه‌هایی که همچون خبرگزاری‌ها به لحظه و آنلاین هستند و لحظه به لحظه خبر رسانی می‌کنند. متاسفانه در برخی شعب تامین اجتماعی درک درستی از زیان‌آور بودن  حرفه خبرنگاری وجود ندارد.

خبرنگاران از شما انتظار دارند در این باره قوانین محکم و شفافی را تصویب و به مرحله اجرا گذارید. رسانه‌ها اصلی‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن هستند در تخصیص بودجه و در این جنگ رسانه‌ای توجه لازم به آن‌ها نمی‌شود.

جناب آقای روحانی؛ خبرنگاران از زحمتکش ترین و در عین حال از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند، برخی از آنها امروز با سخت ترین شرایط معیشتی زندگی را سپری می کنند. اینها امروز به شما چشم دوخته اند.

نکته دیگر هم این  که در تخصیص بودجه و آگهی بین روزنامه‌های دولتی و غیر دولتی و در شرایطی که در جنگ رسانه‌ای هستیم نباید فرق قائل شد. این بدعت در دولت قبل شکل گرفت؛ امیدواریم در دولت شما رفع شود. 

آقای روحانی! از دوره سازندگی و در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی، ایشان وعده داده بود، با نمایندگان افکارعمومی در اعطای تسهیلات بانکی، مثل اعضای هیئت علمی دانشگاه هابرخورد شود و رسانه ها از همان تسهیلات برخوردار شوند ولی این وعده آقای هاشمی نه در دولت خودش و نه پس از آن هیچ‌گاه عملی نشد. اتفاقا آن جلسه هم جلسه افطاری رئیس جمهور وقت برای رسانه ها بود و آقای دعایی و برخی مدیران حاضر در جلسه امروز در آن جلسه هم حضور داشتند و آقای دکتر علی لاریجانی هم سخنران آن جلسه  بودند.  حتی آقای هاشمی رفسنجانی رقمی را برای اعطای تسهیلات مطرح کرد که به نرخ آن موقع در حد خرید یک واحد مسکونی معمولی بود. ولی این وعده هم عملی نشد . در دولت قبلی هم وعده مسکن به خبرنگاران را دادند که آن هم تا امروز عملی نشده است امیدواریم جناب‌عالی تدبیری بیاندیشید.امروز همه نگاه ها به شما دوخته شده است.

جناب آقای روحانی! شما از نیروهای خوش سابقه قبل و پس از انقلاب اسلامی و دوران پر حماسه دفاع مقدس بودید، توقع‌مان این است که همچنان در کنار نیروهای انقلاب و دفاع مقدس باقی بمانیدو به تجربه‌های روسای جمهوری و دولت‌های گذشته که بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است توجه ویژه داشته باشید.

شعاری که جناب‌عالی با عنوان اعتدال برگزیدید،‌شعار بسیار خوبی است و مورد حمایت مردم و رهبری هم هست. اما اگر کسانی که عمدتا از بیرون دولت هستند کسانی که خودشان بدترین تندروی‌ها را در فتنه 88 داشته‌اند بخواهند این شعار را چماق کنند و بر سر نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی و جبهه رفته بزنند و خدای ناکرده آن‌ها را تندرو بخوانند ، بیشترین ظلم را مرتکب شده‌اند. اما اگر می‌خواهید شعار اعتدال تبدیل به یک گفتمان فراگیر شود،‌باید در خدمت عزت و پیشرفت کشور قرار گیرد. 

ما موفقیت دولت شما را موفقیت و سربلندی نظام می‌دانیم و با توجه به این که جناب‌عالی و دولت در وسط میدان جهاد و مبارزه با استکبار قرار دارند، وظیفه خود می‌دانیم از دولتی که در پی تحقق منویات مردم و مقام معظم رهبری حضرت‌آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است ، حمایت کنیم و این دولت را تقویت کنیم. ولی حمایت از دولت را بدون انتقاد به زبان دولت می‌دانیم. البته انتقادی که دلسوزانه، خیرخواهانه، مصلحانه و حکیمانه باشد و از روی کینه‌جویی و ستیزه‌جویی نباشد و همین‌گونه انتقادها را هم عین کمک و حمایت از دولت می‌دانیم. صد البته انتظار داریم شما هم به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی از همکاران‌تان در دولت بخواهید در قبال انتقاد‌ها تحمل و سعه صدر خود را بالا ببرند و به صرف چند انتقاد معمولی، عرصه را بر رسانه‌ها تنگ نکنند. گاهی مشاهده می‌شود که به صرف انتقاد، برخی از رسانه ها از حضور در برنامه‌های پوششی دولت منع می‌شوند. خصوصا انتظار داریم دست‌اندرکاران مربوطه بین خبرگزاری دولت با سایر خبرگزاری‌های پر مخاطب، فرق و تبعیض نگذارند.

جناب آقای روحانی؛ اما مهمترین دغدغه‌های امروز مردم و مقام معظم رهبری، دغدغه فرهنگ و اقتصاد است. مردم در عرصه فرهنگ، نگرانی‌ جدی دارند نگران نفوذ و رخنه ،اغیار  در دولت هستند؛ کسانی که نوع اندیشه و تفکرشان با اندیشه‌های اصیل انقلاب اسلامی و گفتمان امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) در تضاد است ،مردم نگران  دشمن و شبیخون‌های آن هستند، نگران ترویج بی‌عفتی،‌ناپاکی، اضمحلال خانواده بد حجابی و بی‌حجابی و ناکارآمدی نظام آموزشی هستند. با فرهنگ تسلیم، با فرهنگ ذلت،‌با فرهنگ مرعوبیت در مقابل دشمن به جایی نخواهیم رسید. اگر قرار بود برسیم با ربع قرن سلطه آمریکا قبل از انقلاب اسلامی رسیده بودیم. باید با فرهنگ عزت، پیشرفت،‌عدالت ، معنویت و دوری از هضم در اقتصاد جهانی دست پیدا کنیم.

برخی می‌خواهند این‌گونه القا کنند که اگر توافقی در امور هسته‌ای با دشمن رخ دهد همه مشکلات کشور حل می‌شود. اولا در بحث دشمن نباید اعتماد کرد و می‌بینید که در مقابل نرمش‌هایی که کرده‌ایم، آن‌ها جز از زیاده‌خواهی سخن نگفته‌اند. یقین بدانید و می دانید و خود نیز گفته اید که اگر توافقی هم در این زمینه اتفاق افتد ، توافق‌هایی محتمل هسته‌ای باطل السحر رکود اقتصادی، تورم، بیکاری  و معضل ازدواج جوانان نخواهد بود. ما در کنار همه ملاحظات منطقه‌ای و بین‌المللی ، بیش از پیش نیاز به نگاه به درون داریم . مردم از شما انتظار دارند اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید را جدی تر در دستور کار قرار دهید. البته ما در پرونده هسته‌ای صدافت دولت آمریکا را یکبار دیگر راستی‌آزمایی خواهیم کرد و یقینا اگر مذاکرات علی‌رغم نرمش‌های انجام شده تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده،‌ جز آمریکایی‌ها و طرف‌های غربی عامل شکست آن‌ نبوده‌اند.

برخی القا می‌کنند که دولت جنابعالی برگ برنده‌ای جز پرونده هسته‌ای ندارد حال آن که سابقه انقلابی شما، حمایت‌های مقام معظم رهبری، ظرفیت‌های کشور و مدیریت شخص جناب عالی و خصوصا سرمایه‌ اجتماعی مردم این‌ها برگ‌های برنده دیگری است که در اختیار شماست و هرگز نباید از آن‌ها غافل شود.

آقای روحانی! اجازه دهید موضوع دیگری را قدری صریح بگویم. آن‌هایی که در فتنه 88 مقابل قانون و رای مردم ایستادند، آن‌هایی که خواستند در آرای مردم و صندوق‌های رای بی‌اعتمادی ایجاد کنند، آن‌هایی که خیانت‌ها و جنایت‌های فتنه 88 را مرتکب شدند و طمع دشمن را به کشور بیشتر کردند و با دشمن همسو شدند،‌این‌ها در دولت شما جایی نداشته و نخواهند داشت و جز حاشیه سازی و دامن زدن به مطالب فرعی نفعی برای مردم نخواهند داشت.این‌ها سمبل اصلی و واقعی افراطی‌گری و خشونت‌گرایی و برهم زدن نظم اجتماعی و مقابله با نظام و منافع و مصالح ملی هستند. این‌ها نباید در دولت شما جایی داشته باشند. مردم نگران این وضعیت هستند.

آقای روحانی! شما به عنوان یک چهره معتدل و انقلابی اجازه ندهید افراطیون از شعار اعتدال‌ شما سواستفاده کنند و فتنه‌گرانی که خود شما در 23 تیرماه 78 به تبیین آن‌ها پرداختید در دوره جدید کارتان در آغاز ریاست جمهوری، از آن‌ها با لفظ اردوکشی نام برده و با آنها خیابانی مخالفت کردید ، نگذارید این‌ها به دستگاه‌های اجرایی ، آموزشی و کانون‌های قدرت و ثروت بازگردند.

آقای روحانی! اجازه می‌خواهم باز هم صریح تر صحبت کنم. بعضی می‌خواهند شما را به حاشیه ببرند. مردم دنبال رفع مشکلاتی معیشتی و اقتصادی هستند نه دنبال رفع حصر از چند خائن به نظام و کشور که مقابل مردم و نظام اسلامی ایستادند.مطالبات اصلی مردم از شما علاوه بر دغدغه‌های فرهنگی ، مطالبات اقتصادی و معیشتی است. جوانان از شما شغل می‌خواهند، امکان ادامه تحصیل می‌خواهند، مسکن و سرپناه با قیمت ارزان و مناسب می‌خواهند. برای موفقیت دولت شما آرزوی توفیق داریم.

با تقدیم احترام- عباس درویش توانگر


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    دیدار خوبی بود
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    شعار اعتدال شعار خوبی است امام نباید با ان جوان های انقلابی را کنار زد
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    روحانی کارش درسته
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    البته جوانهای انقلابی هم نباید پاشونو از گلیمشون درازتر کنن
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    واقعن درسته وضع مردمو درست کنین
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    امریکایی همین جوانان هستند که در مواقع حساس به کمک دولت میان
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    مراسم جالبی بود
  • یک همکار سابق ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    صحبت های حاج عباس متین بود و انقلابی.
  • مریم سراوانی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    مرگ بر امریکان؛ مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس