وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت مبارزه با فقر اشاره و اظهار کرد: ما امروز با فقر مطلق و اینکه پروتئین و ویتامین لازم به جسم برخی افراد در جامعه نمی‌رسد، روبرو هستیم و قصد داریم این مشکل را با حمایت‌های غذایی کمی مرتفع کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر علی ربیعی در مراسم بزرگداشت روز تامین اجتماعی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: قبلا افراد تحت حمایت قبیله، قوم و خانواده خود قرار داشتند اما در دنیای امروز انسان‌ها رها شده‌اند. در این میان یکی از راه‌کارهای مهم ایجاد سازمان‌هایی چون تامین اجتماعی در دنیا بود.

وی ادامه داد: هرچند معتقدم در جامعه ما همچنان باید اتکا به خویشاوندان و خانواده‌ها باشد اما اگر در این راستا نهادی مدرن برای ایجاد امنیت و رفاه اجتماعی شکل بگیرد مانعی برای توجه و اتکا به خانواده نیست و تامین اجتماعی می‌تواند یک نقطه وصل بین سنت‌های دیرین و دنیای امروز باشد.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز تامین اجتماعی یک نهاد واسط برای افزایش سرمایه اجتماعی جامعه است، گفت: از مهمترین این سرمایه‌ها «اعتماد» است. باید اعتماد شرکای اجتماعی را روز به روز افزایش دهیم.

ربیعی افزود: روزی که تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم اعتماد اصلی‌ترین گمشده‌اش بود البته نمی‌گویم که امروز غوغا کردیم اما در حد توان خودمان سعی در ایجاد اعتماد داشتیم. امروز علاوه بر مردم، بزرگان نظام نیز به سازمان تامین اجتماعی اعتماد دارند. باید استمرار اعتماد را به عنوان ارزشمندترین سرمایه دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه نهادهایی چون تامین اجتماعی شاخص عقلانیت و دور اندیشی در هر جامعه‌ای به حساب می‌آیند اظهار کرد: هرچقدر تامین اجتماعی توانمند باشد جامعه در آرامش است و هرچقدر به بحران نزدیکتر شود جامعه در شرایط نامناسب تری قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت تدبیر و امید انسجام بخشی به نظام تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده و ما بنا داریم آنرا طی سه سال آینده مستحکم کنیم. اولین لایه حمایتی در این خصوص سازمان بهزیستی است و در لایه‌های بعدی صندوق‌های بیمه‌ای قرار دارند. یک گام بزرگ ما در این راستا به میدان آوردن نهادهای غیر دولتی است. لازم است ما در این خصوص هدفمند کار کنیم.

ربیعی با بیان اینکه اعطای یارانه به همه مردم یک حمایت پایدار نیست، اظهار کرد: می‌خواهیم به طور کاملا هدفمند در این دولت حرکت کنیم که توانمندسازی افراد آسیب دیده از جمله برنامه‌های ما در این خصوص است. قصد داریم سازمان بهزیستی را طی سه سال آینده به عنوان اولین لایه حمایتی مورد توجه جدی قرار دهیم تا شرایط بهتری پیدا کنیم زیرا بهزیستی یکی از لایه‌های مهم نظام تامین اجتماعی است.

وی در ادامه به ضرورت مبارزه با فقر اشاره و اظهار کرد: ما امروز با فقر مطلق و اینکه پروتئین و ویتامین لازم به جسم برخی افراد در جامعه نمی‌رسد، روبرو هستیم و قصد داریم این مشکل را با حمایت‌های غذایی کمی مرتفع کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی کارآمد سایر صندوق‌ها را در کشور کارآمدتر خواهد کرد، تاکید کرد: استمرار کارآمدی در تامین اجتماعی از شعارهای اصلی ماست که در لایه دوم حمایتی خود آنرا پیگیری خواهیم کرد.

تمام کسانی که دم از عدالت زدند دروغ گفته‌اند

ربیعی افزود: با شعار حرکت اصلاحی استحکام تشکیلاتی و گسترش خدمات پیش می‌رویم. باید تاکید کرد تمام کسانی که دم از عدالت زدند و شعار عدالت سر دادند و کسانی که ساختار فسادآمیز ایجاد کردند دروغ گفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات ساختاری را به سرعت انجام خواهیم داد، گفت: غفلت از نهاد تامین اجتماعی ضد عدالت است.

ضرورت پیوست تامین اجتماعی برای برنامه‌های کلان کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح‌های بزرگی که در حال حاضر در کشور در حال اجراست اشاره و اظهار کرد:‌ از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد که با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط است. لازم است امروز یک ضمیمه تامین اجتماعی و امنیت اجتماعی برای برنامه‌های کلان کشور داشته باشیم.

ربیعی افزود: با فعال کردن شورای عالی رفاه به این سمت حرکت خواهیم کرد. نباید فراموش کرد که تامین اجتماعی یکی از ضروریات پیشرفت طرح‌های تحول سلامت در دنیاست. سلامت تنها به بعد جسمانی محدود نمی‌شود و تامین حداقل‌های زندگی برای سالمندان،‌ تامین امنیت روانی نیروی کار و غیره در مفهوم سلامت اجتماعی می‌گنجد که باید با ایجاد نظام‌های چند لایه تامین اجتماعی به آن پاسخ دهیم.

بدون اینکه ناچار به فروش سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی شویم کسری‌ها را جبران کردیم

وی از پرداخت به موقع مطالبات تمام مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی تقدیر و اظهار کرد: این اقدام بدون اینکه بار مالی به دولت تحمیل کند انجام شد و ما بدون اینکه ناچار به فروش سرمایه‌های سازمان شویم کسری‌ها را جبران کردیم که این مهم در سایه اصلاحات ساختاری و همت و تلاش پرسنل سازمان محقق شد.

ربیعی ادامه داد: از سوی دیگر توانستیم بیش از پنج میلیون نفر از افراد جامعه را تحت پوشش بیمه سلامت همگانی ببریم. علاوه بر این به سمت الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه پیش خواهیم رفت که از جمله توفیقات دولت به حساب می‌آید.

بی طرفی سیاسی استراتژی و پیمان ما با خدا و مردم بود

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه به بی‌طرفی سیاسی سازمان تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد:‌ بی طرفی سیاسی استراتژی و پیمان ما با خدا و مردم بوده است. متاسفم شاهد یک دوره دست اندازی‌های سیاسی برای نیل به مقاصد سیاسی در هشت سال گذشته بودیم. امروز ممانعت از دست اندازی‌های سیاسی از طریق عمل قانونمند، حرفه‌ای و شایسته سالاری در سازمان تامین اجتماعی امکانپذیر است. ما این مسیر را رفته‌ایم و بر عهد خود ایستاده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه ما با برچسب و انگ صندوق‌های خصولتی روبرو بودیم، نفی اقتصادی صندوق‌ها دیدن ناقص یک تئوری لیبرالی در جامعه‌ای است که بخش خصوصی آن ضعیف است،‌ دولت فربه است اما منافع کافی ندارد. در این شرایط صندوق‌ها باید موتور توسعه کشور شوند. ما این شعار را اعلام و قصد داریم به سمت آن حرکت کنیم.

صندوق‌های بیمه‌ای بیمار و مصیبت زده را در ابتدای دولت تحویل گرفتم

ربیعی با بیان اینکه صندوق‌های بیمه‌ای بیمار و مصیبت زده را در ابتدای دولت تحویل گرفتم گفت: سعی می‌کنیم این روند را اصلاح کنیم و قصد داریم در ادامه اصلاحات یک هم افزایی میان صندوق‌های بیمه‌ای مختلف اعم از تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، صندوق بیمه عشایر و غیره ایجاد کنیم، چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی با فعالیت‌های صندوق‌های بیمه‌ای قابل دستیابی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است و نباید با تعهدات جدید بر مشکلات آن افزود و از تصمیمات حمایتی برای رضایت‌های آنی اجتناب کرد، گفت: تامین اجتماعی باید دانش محور شود چرا که روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    (قابل توجه دولتمردان این عصر وهمه اعصار) من به نامزدهای گوناگون عرض می کنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. امام خامنه ای (14 خرداد 92)
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    آررررررررررررره! تو راست میگی!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تو راست میگی فقط:خ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس