کد خبر 327939
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

پرونده اعضای باند آدم‌ربایی یک‌میلیون‌یورویی که انگشت گروگان خود را قطع کرده بودند برای اعمال تخفیف در مجازات متهمان به دادگاه فرستاده شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اعضای این باند در سال 88 پسری جوان را ربودند و او را 38 روز شکنجه کردند. این افراد بعد از محاکمه به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند اما اجرای احکام با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامی خواستار بازنگری در حکم این افراد شد.

مردی ثروتمند اواسط مرداد سال 88 به پلیس آگاهی رفت و خبر داد پسرش به‌نام ایرج ربوده شده است.

او گفت گروگانگیران در تماس با وی یک‌میلیون‌یورو خواسته و تهدید کرده‌اند اگر این مبلغ را نگیرند پسرش را از بین خواهند برد. در همان حین که کارآگاهان مشغول تحقیق درباره این پرونده بودند و سعی داشتند ردپایی از آدم‌ربایان به دست بیاورند پدر ایرج با متهمان وارد مذاکره شد و با بیان اینکه پرداخت مبلغ موردنظر آنها از عهده‌اش خارج است توانست آنها را قانع کند با دریافت صدهزاریورو فرزندش را آزاد کنند.

پدر ایرج طبق خواسته آدم‌ربایان مبلغ موردنظر را در ساکی گذاشت و سوار قطار تهران - مشهد شد. متهمان به او گفته بودند با وی تماس می‌گیرند و به او می‌گویند پول را در قطار به چه کسی تحویل دهد. دقایقی بعد هنگامی که قطار به نزدیکی ایستگاه گرمسار رسیده بود زنگ تلفن همراه پدر ایرج به صدا درآمد و فرد ناشناس از وی خواست ساک حاوی پول را از پنجره بیرون بیندازد.

پدر ایرج نیز این کار را انجام داد و سپس به خانه بازگشت و منتظر آزادی پسرش ماند اما آدم‌ربایان به او تلفن زدند و گفتند نتوانسته‌اند ساک پول را پیدا کنند. آنها از مرد میانسال خواستند به خیابان برود و کیسه‌ای مشکی‌رنگ را بردارد. پدر ایرج نیز همین کار را کرد و بعد از گشودن کیسه انگشت قطع‌شده پسرش را دید. یک سی‌دی نیز داخل کیسه بود و در این فیلم نشان داده می‌شد گروگانگیران ایرج را شکنجه می‌دهند. پدر ایرج بار دیگر نزد کارآگاهان رفت و ماجرا را اطلاع داد.

ماموران این‌بار تلفن‌های عمومی را زیرنظر گرفتند و سرانجام بعد از گذشت 38 روز از ربوده‌شدن ایرج توانستند یکی از متهمان را که برای مکالمه با پدر گروگان به باجه تلفن عمومی رفته بود دستگیر کنند. پس از آن عملیاتی ضربتی انجام و چهار متهم دیگر دستگیر و پسر جوان آزاد شد. ایرج که به‌دلیل قطع انگشت و شکنجه‌های خشونت‌بار حال مساعدی نداشت به بیمارستان انتقال یافت و متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند.

سردسته باند توضیح داد پدر ایرج را از 25سال قبل می‌شناخته و می‌دانسته او وضع مالی خوبی دارد. این متهم گفت: «چهارسال قبل به اتهام کلاهبرداری به زندان افتادم و در آنجا با فردی دوست شدم. بعد از آزادی از زندان پیشنهاد آدم‌ربایی را مطرح کردم و او هم قبول کرد با من همکاری کند به این ترتیب نقشه‌ای کشیدیم و روز حادثه همراه سایر همدستانمان سر راه ایرج قرار گرفتم. ما در حالی‌که دستبند و بی‌سیم داشتیم پسر جوان را تحت عنوان مامور امنیتی ربودیم و به گاراژی بردیم که از قبل تهیه کرده بودیم.

پس از آن برای رسیدن به پول او را شکنجه کردیم.»این پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و متهمان در مجموع به بیش از 80سال زندان محکوم شدند که 33 سال از این مدت به متهم ردیف اول مربوط بود. پس از آن دیوانعالی کشور رای صادره را مورد بررسی قرار داد و آن را تایید کرد اما اکنون اجرای احکام با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامی متذکر شده است متهمان جرایم مختلفی از قبیل آدم‌ربایی، قطع انگشت و... دارند و باید فقط مجازات سنگین‌ترین جرم درمورد آنها اعمال شود به همین دلیل پرونده برای تخفیف در مجازات متهمان بار دیگر به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است.
منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    یا این طرف خیلی مایه دار بوده که ازش یک میلیون یورو خواسته بودند یا اینکه آدم رباها فکر کردند در اروپا و با سرمایه داران آنجا طرف هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس