کد خبر 327884
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثار گران آموزش و پرورش با اعلام آنکه ثبت نام در این مدارس با 15 اولویت مشخص شده است گفت: شهریه مدارس شاهد از 265 هزار تا 600 هزار تومان تعریف شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد حسین کفراشی درباره جزئیات شرایط ثبت نام دانش آموزان در اینگونه مدارس گفت: دستور العمل ثبت نام تدوین و به تمام مدارس شاهد ابلاغ شده است. براساس این دستور العمل 15 اولویت برای ثبت نام دانش آموزان شاهد مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این دستور العمل فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان در اولویت قرار دارند.

کفراشی درباره آنکه برخی خانواده های شاهد از عدم ثبت نام فرزندانشان در این گونه مدارس گلایه مندند گفت: تمامی فرزندان شهدا آزادگان و جانبازان به طور قطعی در مدارس شاهد ثبت نام می شوند ضمن آنکه بستگان درجه یک شهدا نیز در اولویت ثبت نام قرار دارند.

وی درباره اینکه در صورت خالی بودن ظرفیت این مدارس امکان ثبت نام دانش آموزان عادی نیز وجود دارد توضیح داد: اگر ظرفیت خالی اعلام شود براساس دستور العمل ما از سایر اولویت ها برای ثبت نام به دانش آموزان استفاده می کنیم که این اولویت ها شامل فرزندان فرهنگیان، رزمندگان، حافظان قرآن و افرادی که صاحب رتبه در مسابقات قرآنی شده اند است.

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش، ثبت نام سایر دانش آموزان که در طرح شاهد قرار ندارند با در نظر گرفتن شرط علمی داشته و در صورت آنکه این دانش آموزان شرایط لازم را کسب کنند می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

وی درباره شهریه های مدارس شاهد گفت: هزینه های دولتی مدارس شاهد توسط آموزش و پرورش تامین اما هزینه های فوق برنامه و همچنین کمک سرانه آموزشی با مشارکت اولیاء پرداخت می شود.

کفراشی عنوان کرد: در مجموع میزان شهریه دریافتی در مقطع ابتدایی حداقل 265 هزار تومان و حداکثر 420 هزار تومان دوره اول متوسطه حداقل 300 هزار و حداکثر 400 هزار تومان و دوره دوم متوسطه حداقل 360 هزار و حداکثر 600 هزار تومان است. تمامی مدارس شاهد باید براساس این شهریه های اعلام شده از والدین پول دریافت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس