قاری و حافظ برجسته مصری گفت: زیبایی قرآن تنها به قرائت و صوت زیبای قاری نبوده و زیبایی قرآن به درک عمیق معانی قرآن است.

ویژه نامه ضیافت مشرق - احمد شحات احمد سید امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر تأثیرات قرآن در جامعه اظهار کرد: قرآن سبب رشد و توسعه فردی و اجتماعی افراد در جامعه می‌شود و مردم ایران از جمله دوستداران قرآن و علاقمندان به شنیدن صوت زیبای قرآن هستند.

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی افزود: در ایران برگزاری جلسات محفل قرآنی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ایران در زمره کشورهایی بوده که محافل و انس با قرآن را به بهترین شکل برگزار می‌کند.

این حافظ و قاری برجسته مصری آموزش احکام و تلاوت قرآن در سنین کودکی را بهترین زمان دانست و گفت: تعلیم و آموزش قرآن در میان سنین کودکی سبب آشنایی و آگاه ‌بخشی نسل جوان در نتیجه خوشبختی انسان می‌شود.

احمد سید با بیان این‌که قاریان باید حافظان قرآن نیز باشند، خاطرنشان کرد: قاریان قرآن برای درک صحیح‌تر از قرآن باید نسبت به حفظ قرآن نیز تلاش کنند.

وی با تأکید بر درک معانی آیات قرآن گفت: قرآن تنها روخوانی و صوت زیبا نیست بلکه زیبایی قرآن درک و برداشت آموزه‌های قرآنی و فراگرفتن درس زندگی و رشد انسان از طریق کلام خداوند است.

حافظ و قاری برجسته مصری راه نجات بشر از همه پلیدی‌ها را توسل به قرآن دانست و بیان کرد: توسل به قرآن انسان را به آرامش خاطر می‌رساند و تأثیرات شگرفی در نوع زندگی و منش انسان‌ها دارد.

احمد سید با بیان این‌که از سن پنج سالگی نسبت به حفظ و قرائت قرآن اقدام کرده است، یادآور شد: از همین جا و از طریق این رسانه ازاستادان و مربیان خود از دوران کودکی تا مراحل بالاتر تشکر و قدردانی می‌‌کنم.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس