کد خبر 327731
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

گوگل برای ساخت این روبات پنج سال زمان صرف کرده تا در نهایت این سازه بتواند در دشوارترین شرایط حرکت کرده و سربازان را پشتیبانی کند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سربازان اين روبات را كه نام رسمي‌اش سيستم پشتيباني پادار گروهان يا LS3 است، كوژو مي‌نامند. كوژو مي‌تواند روي ناهموارترين سطوح راه رفته و درحالي كه بسته‌هاي بزرگ سلاح و تجهيزات را حمل مي‌كند، به دنبال سربازان حركت كند.

اين اولين باري است كه سگ بزرگ روباتيك گوگل دوره آزمايشي زنده‌اي را در كنار نيروهاي ارتش آمريكا تجربه مي‌كند. اين روبات مي‌تواند حين حركت در سطوح ناهموار و كوهستاني باري به وزن 180 كيلوگرم را حمل كند.

حضور سگ روباتیک گوگل در گشت‌زنی نظامی+تصاویر

كوژو محصول شركت بوستون ديناميك است كه چند ماه پيش توسط شركت گوگل خريداري شد. ساخت اين سگ روباتيك براي شركت بوستون ديناميك دو ميليون دلار هزينه در بر داشته‌است. اين روبات علاوه بر قابليت گسترده حركتي، مي‌تواند روي دو پا بايستد و 32 كيلومتر را بدون توقف راه برود.

حضور سگ روباتیک گوگل در گشت‌زنی نظامی+تصاویر

كنترل اين روبات براي سربازان بسيار ساده است، زيرا اين روبات داراي جوي‌استيك است و سربازان كنترل آن را با انجام بازي‌هاي ويديويي مقايسه مي‌كنند.

حضور سگ روباتیک گوگل در گشت‌زنی نظامی+تصاویر

كوژو اكنون در منطقه‌اي آموزشي ر هاوايي به همراه پنج نيروي ارتشي درحال سپري كردن دوره آموزشي است. اين روبات به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شده تا بتواند اجسام بزرگ را شناسايي كرده و با توجه به موقعيت آنها حركت كند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس