کد خبر 327412
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱

سخنگوی قوه قضاییه هرگونه فعالیت گروه داعش در مرزهای شرقی کشور را رد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی که آیا صحت دارد گروه داعش در سیستان و بلوچستان و مرزهای شرقی کشور فعالیت می‌کنند گفت:‌ به حمدالله و لطف خداوند، هوشیاری مردم و تلاش نیروهای امنیتی با اینکه در کشورهای همسایه ناامنی فراوانی وجود دارد ولی در کشور امنیت کامل برقرار است و از این گونه گروه‌ها در داخل کشور هیچ‌گونه فعالیتی وجود ندارد.

وی افزود: طبیعی است اگر از هر جریان ضدامنیتی و ضدانقلابی افرادی وجود داشته باشد تحت اشراف کامل اطلاعاتی هستند و هر وقت لازم باشد دستگیر می شوند.

خبرنگاری پرسید چرا همکاری پلیس اینترپل با کشور ایران در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است؟ محسنی اژه‌ای گفت:‌ از کجا می‌دانید کمتر است؟ البته من آمار مقایسه ای ندارم اما اجمالا می‌دانم در بسیاری از اجلاس ‌ها دادستان‌های کشورهای مختلف اعتراض می‌کنند که چرا متهمانشان را تحویل نمی‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازگشت خاوری به کشور گفت: قوه قضاییه و وزارت خارجه دارند تلاش می‌کنند و امیدواریم تلاش ما به نتیجه برسد ولی تاکنون اقدام قابل توجهی از سوی اینترپل در این زمینه انجام نشده است.

وی گفت:‌ در این پرونده اتفاق جدیدی نیفتاده و محاکمه غیابی صورت نگرفته است.

محسنی اژه‌ای با ابراز بی‌اطلاعی از اظهار نظر رضا ضراب مبنی بر اینکه رییس او بابک زنجانی و در تهران است از توضیح دادن در این باره خودداری کرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد با بدحجابی گفت:‌ اصل حجاب یکی از مسائل مهم اسلامی است که در قانون هم به آن اشاره شده و همه ما در کشور اسلامی باید آن را رعایت کنیم. در این خصوص هم باید اقدامات ایجابی و هم اقدامات سلبی انجام شود زیرا این طور نیست که فقط با توصیه و سفارش این کار انجام شود.

وی گفت:‌ قوه قضاییه با خلاف قانون برخورد می‌کند و از نیروی انتظامی هم به خاطر برخورد با جرایم مشهود حمایت می‌کند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سرپرست سابق تامین اجتماعی گفت:‌ پرونده ایشان هنوز به دادگاه نرفته است و البته پیگیری شما به حق است.

وی افزود: من در این زمینه پیگیری کردم و دادستان گفت: از متهمین تحقیقات شده ولی هنوز به صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه نینجامیده است.

خبرنگاری پرسید با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر اجرا نشدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از آبان ماه، آیا قوه قضاییه با مجلس در این زمینه مذاکراتی داشته است؟ محسنی اژه‌ای ضمن تایید این موضوع گفت‌ که طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیاز به تشکیلاتی جدید با تعداد زیادی قاضی وجود دارد.

وی افزود: در این زمینه با مجلس صحبت می‌شود ولی اگر تاخیر در اجرای قانون را نپذیرفت ما به قانون احترام می‌گذاریم.

خبرنگاری درباره حد و حدود برخورد گشت‌های موتورسوار با بدحجابی پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: طبق قانون ضابطین عام و خاص قوه قضاییه در این زمینه فعالیت می‌کنند که هر دو نوع آن‌ها دارای کارت مخصوص هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس