کد خبر 32490
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶

براي دومين بار و پس از ساخت سريال امام علي (ع) توسط داود ميرباقري مجموعه تلويزيوني ديگري درباره اميرالمؤمنين (ع) ساخته مي‌شود.

به گزارش مشرق، اميرحسين عنايتي کارگردان "حکومت خورشيد" درباره اين پروژه به برنا گفت: پس از سريال تاريخي به يادماندني "امام علي (ع)"، "حکمت خورشيد" دومين سريالي است که درباره اميرالمؤمنين (ع) ساخته مي‌شود. اکنون باگ ذشت 2 سال تحقيقات کار رو به پايان است و گروه نويسندگان براي نوشتن فيلمنامه آغاز به کار کرده‌اند و با تکميل فيلمنامه سريال بعد از نوروز 90 کليد مي‌خورد.

وي افزود: ساخت دکورهاي مجموعه نيز به شکل همزمان آغاز شده است و لوکيشن‌ها در مورچه خورت، کاشان و اطراف اصفهان که اکثر سريال‌هاي تاريخي در اين مناطق ساخته مي‌شود، به تأييد رسيده‌اند.

عنايتي اظهار کرد: بنا بر روايات، امام علي (ع) بيشتر در دارالحکومه، مسجد کوفه و بازار حضور داشته‌اند. اين سه مکان سه لوکيشن اصلي کار است که عوامل در حال طراحي آن هستند.

اين کارگردان درباره انتخاب بازيگران گفت: بازيگران مجموعه تا 15 فروردين تکميل مي‌شود و پس از آن دورخواني‌ها آغاز مي‌شود. از آنجايي که اين کار پروژه سنگيني است با انتخاب بازيگران به تمرين سناريوها خواهيم پرداخت. تا انتهاي اسفند نيز عوامل پشت صحنه‌مان را تکميل خواهيم کرد.

وي افزود: برآورد ما براي مدت زمان فيلمبرداري نيز هشت ماه تا يک سال است. براي اولين بار در ايران قرار است تصويربرداري را با اس 200 هفتاد آي با فرمت اچ دي کار کنيم.

عنايتي در پاسخ به اين سؤال که آيا همچون سريال امام رضا(ع)، اندام و صداي حضرت در کار وجود خواهد داشت يا خير؟ گفت: اميرالمؤمنين را همچون شخصيت امام در سريال امام رضا(ع) نمايش خواهيم داد و به دنبال بازيگري هستيم که اندام مورد نظر را دارا باشد. تاکنون نيز شخصيت‌هاي بسياري را ديده‌ايم، اما هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم.

در خلاصه داستان اين مجموعه آمده است:‌ "حکومت خورشيد" قصد دارد قطره‌اي از درياي بي‌کران حکمت و معرفت اميرمؤمنان علي (ع) را به تصوير بکشد. عدالتي که گرچه کوتاه نمايان شد، اما تمام گيتي را به بهشتي بي‌کران تبديل کرده بود.

عوامل اين مجموعه که در قالب 26 قسمت 40 دقيقه‌اي ساخته مي‌شوند، عبارتند از مجري طرح: مؤسسه تحقيقات و نشر معارف اسلامي علوي، تهيه کننده: حسين مدحت، نويسنده و کارگردان: امير حسين عنايتي، مدير توليد: مجيد و حميد مطهرزاده، طراح صحنه و لباس: هاشم شم.

"اس‌ام‌اس دقيقه نود"، "ناخواسته"، "تاوان"، "بازگشت" و حرمت" از جمله فيلم‌هاي تلويزيوني است که در کارنامه کاري عنايتي وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس