گروه سیاسی مشرق - روزنامههای کشور، در لابهلای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره میکنند که انتخاب و بازنشر آنها میتواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه میخوانید گزیدهای از مطالب امروز روزنامههای کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.
جمعآوری امضاهای زورکی برای فرار از استیضاح
روزنامه کیهان نوشت : مافیای افراطیون در وزارت علوم با ارعاب برخی
اساتید آنان را مجبور به امضای طومارهای حمایت از مواضع غیرقانونی وزیر علوم میکند.
این رفتار البته مسبوق سابقه است چنان که برخی پدرخواندههای افراطیون
در مجلس ششم، با روش تهدید و ارعاب یا تطمیع مجبور میکردند خلاف باور و میلشان برخی
نامههای تهیه شده در مرکزیت مافیا را امضا کنند و بدین ترتیب چنین القا شود که
مافیای یاد شده در انزوا و اقلیت نیست.
تحرک اخیر به واسطه مطرح شدن استیضاح فرجیدانا در مجلس صورت میگیرد.
نمایندگان مجلس سال گذشته با وجود برخی هشدارها درباره اینکه فرجیدانا آلت دست
افراطیون و جریان فتنه است، به وی حسنظن نشان دادند اما وی برخلاف وعدهها و
تعهدات خود عمل کرد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اساتید دانشگاهها نسبت به تکرار
فراری دادن مغزها، تبدیل دانشگاه به باشگاه احزاب و توقف رشد علمی کشور در سایه
برخی سیاستبازیها که در گذشته تجربه شده بود، هشدار دادند.
هاشمی رفسنجانی: قبل انقلاب در کار زمین و ساختمان بودم
روزنامه آرمان نوشت: آيتا... هاشميرفسنجاني در بيان ناگفتههايي از روش زندگي شخصي خود گفت: بعضيها آنچه را هستند نشان نميدهند ولي من ذاتا از اين كار متنفرم، آنچه را كه هستم، نشان ميدهم. پايگاه اطلاعرساني آيتا... هاشميرفسنجاني نوشت؛ گزيده پاسخهاي ايشان در سال ۸۲ به كيهان در همين ارتباط بدين شرح است: زندگي من بيرفاه نيست ولي به اندازه كفايت. پدر من در روستايي كه زندگي ميكرديم، جزو همين تيپ بود. كشاورز بود و مقداري كمتر از يكدهم روستا را داشت و زندگي نسبتا معمولي. من همين رويه را حفظ كردم.
هرچه هزينه من بيشتر ميشد، كاسبي و كار ميكردم كه بتوانم كفاف و عفاف داشته باشم. تفاوتي با بعضي از طلبهها داشتم و آن اينكه من از ريا، تظاهر و زهدفروشي ذاتا متنفر هستم. آنچه را كه هستم، نشان ميدهم. بعضيها را ميدانم و بعضيها را نميدانم. من خيليها را ميشناسم و بعضيها آنچه را كه واقعيتشان هست نشان نميدهد. غيرروحاني هم همينطور است. زهد فروشي را بد و گناه ميدانم و آن را اسلامي نميدانم. آنچه كه هستم، شفاف است. قبل از انقلاب، اواخر كه ممنوع المنبر شدم، كاسبي ميكردم و در كار زمين و ساختمان بودم و درآمد زياد شده بود و وضع بهتري داشتم ولي زندگي من همان بود. تغييري در زندگي ندادم.
امروز بعد از اينكه 25سال گذشته و رئيسجمهور و رئيس مجلس هم بودم و همه هم خيال ميكنند، دست من در همه كشور باز است، هنوز زندگي شخصي و خانوادگيام در همان سطحي است كه از قم شروع كردم و ميخواستم داشته باشم. زماني نتوانستم و زماني هم كه توانستم، همان سطح را حفظ كردم. با اسراف و تبذير مخالف هستم و گناه ميدانم و با زهدفروشي و ريا كاري هم بهشدت مخالفم. نعمتهاي خداوند را در حد نياز دارم و اهل رياضت هم نيستم. درباره قم، من وقتي وارد كار ساختمان و زمين شدم، مقداري زمين با قيمت متري يك يا دو تومان در بيرون شهر خريدم. اينها را كمكم خيابانبندي كردند و بعد گرانتر شد كه يك مقدار را فروختم وآن را آباد كردم. مقداري را براي خودش مصرف كرده بودم. چند سال هم در زندان بودم و اينها يك مقدار مصرف شد. وقتي كه از زندان آزاد شدم، مقداري را مجاني به طلبههاي نيازمند دادم. عده زيادي از طلبهها از اين زمين گرفتند به هر فرزندم 5 قطعه دويست يا سيصد متري دادم كه براي خودشان كار كنند. بچهها هم كم كم فروختند و هزينه زندگي و ساخت منزل كردند. در تهران و كرج هم مستغلات داشتم، آن را هم فروختم و خرج كردم. زمينهايمان را هم به تدريج فروختيم و براي بچهها خانه ساختم ولي سطح معاش رانگه داشتيم. بعد از انقلاب هم كاسبي نكردم. بنابراين از لحاظ دارايي، در حد متوسط است و همين است كه من ميگويم.
در اين زمان هر انساني خانه، تلفن، ماشين، شغل و هزينههاي زندگي و تحصيل فرزندان را ميخواهد كه متوسط زندگي است و من اينگونه هستم. من نميخواهم روي افراد حرف بزنم. سطح زندگي امثال ما تقريبا مثل هم بود. دوستاني كه با هم مبارزه ميكرديم، خانهها، رفت و آمدها، لباس و هر چه داشتم، شبيه هم بود.
لزوم باز تعریف شیب ملایم
روزنامه وطن امروز در یادداشتی به قلم محسن جندقی نوشت: شیب ملایم. این دو کلمه از چند ماه قبل وارد دایره لغات اقتصادی مسؤولان شده و هنگامی که آنها میخواهند از تاثیر تصمیمات خود بر قیمتها سخن بگویند بر شیب ملایم تاکید میکنند. دولتیها از بهمنماه سال 1392 و هنگامی که قرار بود تبصره هدفمندی یارانهها را تقدیم مجلس کنند، شیب آرام را وعده میدادند. ایام نوروز با آن همه تبلیغات ناموزون برای انصراف مردم از دریافت یارانه گذشت و 97 درصد ملت به دریافت یارانه آری گفتند و با این اقدام به دولتیها یادآور شدند که موضوع معیشت باید اولویت اصلی باشد و مسؤولان به جای حذف یارانه نقدی که طبق قانون حق آنهاست، باید به معیشت مردم رسیدگی کنند. در اردیبهشتماه دولت نرخ سوخت را 70درصد گران و نرخ کالاهای اساسی را به صورت دستوری تثبیت کرد. دولت برای اینکه تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها در بازار التهاب ایجاد نکند اجازه افزایش قیمت کالاها را نداد.
البته این تثبیت دستوری نیز جواب نداد و بسیاری از تولیدکنندگان تقاضای افزایش قیمت تولیدات خود را به دولت ارائه دادند چراکه دولت نتوانست از تولید حمایت کند. تولیدکنندگان معتقد بودند با توجه به افزایش هزینه تولید، دولت یا باید یارانه تولید را بپردازد یا نرخها را آزاد کند. بسیاری از تولیدکنندگان نیز با یارانه تولید موافق بودند چراکه افزایش قیمتها موجب میشد تقاضای مردم برای خرید کمتر هم شود. از طرف دیگر سخنگوی دولت مدام از مخالفت دولت با هرگونه افزایش قیمت سخن میگفت. جالب اینکه همان زمان که سخنگوی دولت درباره موافقت نکردن دولت با انواع گرانیها سخن میگفت، برخی مسؤولان دولتی در پی افزایش قیمت برخی کالاها بودند. به عنوان مثال نرخ شیر خام بهراحتی 30 درصد گران شد و یارانه 300 میلیارد تومانی دولت آنقدر ناچیز بود که مانع افزایش نرخ شیر نشد.
به دنبال آن انواع محصولات لبنی حداقل 15 درصد گران شد و این در حالی بود که مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی وعده داده بودند لبنیات تا بعد از ماه مبارک رمضان گران نشود. گرانی شیر و لبنیات در حالی اتفاق افتاد که مسؤولان سازمان حمایت مصرفکنندگان این گرانی را طبیعی خواندند. اما جالبترین افزایش قیمت برای خودرو اتفاق افتاد. شورای رقابت نرخ جدید خودرو را 3 هفته پیش اعلام و قیمت انواع اتومبیل را تا 7 درصد گران کرد اما چند روز بعد شورای رقابت عقبنشینی و اعلام کرد این نرخها بدون محاسبه کیسه هوا، بیمه، مالیات، عوارض و... اعلام شده و قیمتهای جدید بزودی اعلام میشود. مسؤولان شورای رقابت برای اعلام نرخهای جدید امروز و فردا میکردند و حداقل 3 هفته خریداران و فروشندگان را در بلاتکلیفی قرار دادند تا نرخهای جدید اعلام شود و سرانجام اعلام هم شد؛ نرخ خودرو تا 25 درصد افزایش یافت و پراید رسما به بالای 20 میلیون تومان رسید! واقعا نمیدانیم باید عمل دولتیها را بپذیریم یا گفتارشان را اما این را میدانیم که در حوزه خودرو افزایش بیش از 5، 6 درصدی، ملایم نیست.
افزایش 30 درصدی قیمت شیر و لبنیات و افزایش 40 درصدی نرخ انواع
میوه ملایم نیست. مسؤولان در حالی دم از تثبیت قیمتها میزنند که پای نظارتها
و بازرسیها میلنگد و با فرا رسیدن ماه مبارک بسیاری از قیمتها افزایش یافته
است. آیا واقعا شیب ملایم مد نظر دولت همین بود؟ اصلا تعریف مسؤولان از شیب
ملایم چیست؟ افزایش 5 درصدی یا 10 درصدی؟ افزایش نرخ 20 درصدی یا 30 درصدی؟
جالب اینکه برخی مسؤولان از کاهش تورم و موفقیت دولت با اقدامات سنجیده سخن میگویند
و هنوز بر ملایمت شیبها تاکید میکنند اما آیا واقعا منظور دولتیها از شیب
ملایم قیمتها همین بود؟ اگر پاسخ مثبت است، پس تعریف مسؤولان از شیب تند چه خواهد
بود؟! گویا تعریف ملت از شیب ملایم با تعریف دولت متفاوت است و لازم است دولتیها
ابتدا شیب و سپس شیب ملایم را بازتعریف کنند تا وضعیت قیمتها مبهمتر نشود.
تکذیب مذاکرات ایران و عربستان در موضوع عراق
روزنامه آرمان نوشت: روزنامه گالف دیلینیوز مدعی شد: ایران در
حال اعزام نمایندگانی به عربستان سعودی جهت مذاکره در مورد اوضاع عراق و نوری
المالکی نخستوزیر عراق است. انتخاب نوشت؛ همکاری دو رقیب منطقهای نشاندهنده
وضعیت هشدار آمیز عراق است. عربستان سعودی هفته گذشته 30هزار
نیروی نظامیدر مرز خود با عراق مستقر کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که بغداد
نیروهای خود را از این منطقه خارج کرد. اقدام دو دولت برای مذاکره بایکدیگر گام
قابل تاملی به شمار میآید و منعکس کننده نگرانی ریاض و تهران در قبال تحولات عراق
است.یکی از مسائلی که دو کشور را ترغیب به مذاکره کرده است، مسئله تلاش کردستان
برای اعلام استقلال است. در همين حال بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامیایران در
ریاض خبر منتشره در برخی روزنامههای غربی و عربی مبنی بر اعزام هیاتی از ایران به
عربستان سعودی و مذاکره در مورد مسائل داخلی عراق را رد کرد و گفت این خبر صحت
ندارد. بیانیه سفارت جمهوری اسلامیایران تاکید کرده است: تشکیل دولت عراق و
تعیین نخستوزیر این کشور موضوعی داخلی و مرتبط به مردم این کشور و احزاب، گروهها
و تشکلهای سیاسی آن است که طبیعتا بر اساس قانون اساسی این کشور و منطبق با نتایج
انتخابات اخیر کشور عراق انجام خواهد شد. همچنین حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر
خارجه ایران خبر مذاکرات محرمانه ایران و عربستان را تکذیب کرد. وی به المیادین
گفت: خبر مذاکرات محرمانه ایران و عربستان صحت ندارد.
درخواست همكاري قاضي سراج از غربيها براي استرداد خاوري
روزنامه اعتماد نوشت: ناصر سراج خواستار همكاري كشورهاي غربي در
استرداد متهمان فساد اقتصادي از جمله مديرعامل اسبق بانك ملي متهم در پرونده فساد
سه هزار ميلياردي شد. رييس سازمان بازرسي كل كشور كه براي شركت در اجلاس جهاني
آمبودزمان به كره جنوبي سفر كرده در حاشيه اين اجلاس خواستار همكاري غربيها براي
استرداد مديرعامل فراري بانك ملي شد. به گزارش فارس، ناصر سراج در اين ملاقاتها
خواستار همكاري كشورهاي غربي در استرداد متهمان فساد اقتصادي از جمله مديرعامل
اسبق بانك ملي متهم در پرونده فساد سه هزار ميلياردي شد. بر اساس اين گزارش سراج
با تشريح مواد مربوط در فصول چهارم و پنجم كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مقابله
با فساد و با استناد به اينكه كشور پذيرنده نيز كنوانسيون مزبور را به تصويب
رسانيده، خواستار آن شد كه در خصوص استرداد متهم و متهمان مربوط به پرونده سه هزار
ميلياردي همكاريهاي لازم را بهعمل بياورند. گفتني است در مذاكرات به عمل آمده
طرفهاي مقابل قول مساعد همكاري دادند.
نامزد خودمان رای نداشت کنارش گذاشتیم
روزنامه کیهان نوشت: عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم میگوید
روحانی نامزد اصلاحطلبان و عضو تشکیلاتی آنها نیست.
علی تاجرنیا در مصاحبه با ایلنا درباره حمایت از نامزدی هاشمی و خاتمی
در انتخابات 92 و نامزد نکردن چهرههای جدید میگوید: واقعیتی در انتخابات ما وجود
دارد و آن، این است که علیرغم تاکید قانون اساسی بر احزاب، در جامعه ما محوریت
اشخاص بیشتر از احزاب و گروههاست. من بالشخصه معتقدم که این شخصیتها باید از
اعتبار خودشان استفاده بکنند و نقش احزاب و گروههای سیاسی را تقویت کنند اما تا
رسیدن به این مسئله، باید واقعیت مهم بودن چهرهها را پذیرفت. بحث دیگر، وفاق کردن
به چهرههاست. ما تجربه تلخی از گذشته در انتخابات 84 داشتیم.
وی میافزاید: این تجربه موجب شد تا به سراغ کسانی نرویم که وفاق کامل
در آنها در میان اصلاحطلبان وجود ندارد. هرچند در
آن روزها، بحث کاندیداهای اصلاحطلب، محدود به آقایان خاتمی و هاشمی نمیشد و قرار
بود از میان سه چهرهای که آقایان مهرعلیزاده، جهانگیری و عارف اعلام آمادگی برای
حضور در انتخابات کرده بودند و بعدا نیز آقای محمد شریعتمداری به آن سه نفر
پیوستند، یک نفر بر اساس مکانیزمی انتخاب شود که برای این منظور، هیئتی هم با حضور
نمایندگانی از کاندیداها و شورای مشورتی شکل گرفته بود. تا این مرحله آقای روحانی
مطرح نبود. به هرحال اگر کاندیدای اصلاحطلبی در انتخابات حضور پیدا میکرد و
پیروز نمیشد، ضربه مهلکی به کشور وارد میشد و برای همین تصمیم گرفته شد اگر قرار
است اصلاحطلبی در انتخابات حضور داشته باشد، فردی باشد که حضورش منجر به پیروزی
صد درصدی میشد.
تاجرنیا درباره انصراف عارف و گلایههای وی گفت: انتظار بود که وقتی
عارف آن کار بزرگ را کرد، بایستی در اعلامیه انصرافش از ادامه انتخابات، به شکل
شفاف از آقای روحانی اعلام میکرد و به نظرم عدم انجام این کار، یک خطای بزرگ
تاکتیکی سیاسی بود. به هرحال ایشان باید میتوانست از آن اقدام بزرگ، بهرهبرداری
کند. متاسفانه فرهنگی در کشور ما وجود دارد که فکر میکنیم برخی از عبارات را نمیتوان
استفاده کرد و آنها را خیلی بد میدانیم.
وی با بیان اینکه پیروزی روحانی مرهون تلاش اصلاحطلبان بود و اصلاحطلبان
بایستی در هنگام تشکیل دولت برخورد فعالی را انجام میدادند، گفت: اصلاحطلبان
همان طور که از دولت حمایت میکنند، نقدهایشان را هم بیان میکنند. به هرحال رئیسجمهور،
آقای روحانی است و آقای روحانی یک چهره اصلاحطلب تشکیلاتی نیست و دارای سابقه،
رویکرد و مشی خاص خود است و ما هم، آقای روحانی را با همین نگاه و تفکرات قبول
کردیم و اینک از وی حمایت میکنیم اما جهتگیریهای دولت، جهتگیریهای صحیحی است. ولی متاسفانه شاهد یک خودسانسوری در دولت هستیم. به طور مثال یک فشاری
آوردهاند که هر کسی که دولت اصلاحات بوده و فعال اصلاحطلب محسوب میشود، یک فرد
افراطی است و نباید از آنها استفاده بشود و به همین دلیل، دولت خود را از یک بخش
کارشناسی قابل توجهی محروم کرده است. این روزها برخی میگویند افراطیگری از مجلس
ششم شروع شد. من به هیچ وجه قبول ندارم البته به معنای نقد نداشتن به مجلس ششم
نیست اما مجلس ششم، به هیچ وجه مجلس افراطیای نبود و در راستای حقوق مردم گام
برمیداشت و حال اگر در بخشی از بدنه حاکمیت ظرفیت لازم برای بحثهای آنها نداشته،
نباید تمام مشکلات را بر سر مجلس ششم آوار کرد.
این اظهارات در حالی است که چندی پیش عبدالله نوری تصریح کرد در
انتخابات مجلس آینده نباید با آمدن افراد غیرمعتدل، خاطره مجلس ششم و حساسیتهای
نظام را زنده کرد.
تشكيل جلسه ويژه حجاب به دستور رييسجمهور
روزنامه اعتماد نوشت: رييسجمهور
به درخواست نمايندگان مجلس پاسخ داد. 195 نماينده مجلس چندي پيش با انتشار بيانيهيي
خواستار توجه بيشتر به وضعيت حجاب شده بودند. روز گذشته نيز مشخص شد كه رييسجمهور
دستور تشكيل جلسه ويژه «حجاب» را داده بوده است. دستوري كه درست چند روز پس از
كارت زرد تاريخي نمايندگان به وزير كشور در ارتباط با پروژه «ساپورتپوشان» صورت
گرفته است. رييسجمهور اما هنوز هم نگاه ويژهيي به مجلس و درخواستهايشان دارد.
برخلاف دولت گذشته خبري از لجبازي نيست. رييس شوراي فرهنگي نهاد رياستجمهوري
تصريح كرد: قانون حجاب و عفاف در سال 83 تصويب و سپس به وزارت ارشاد، وزارت كشور و
20 دستگاه مرتبط ابلاغ شد اما هنوز اراده جدي در دستگاهها براي اجرايي كردن اين
قانون ديده نميشود و متاسفانه اين اراده امروز هم وجود ندارد. به گزارش انتخاب،
حجتالاسلام اكرمي با اشاره به نشست مركز بررسيهاي استراتژيك رياستجمهوري در
خصوص عفاف و حجاب گفت: موضوع عفاف و حجاب اخيرا بيشتر از گذشته مورد توجه
صاحبنظران و دلسوزان قرار گرفته است و يكي از علتهاي اين نگراني شروع فصل تابستان
و توسعه پيدا كردن بيحجابيها در جامعه است؛ به طوري كه برخي از ناهنجاريها دارد
تبديل به عرف ميشود. وي با اشاره به نامه 195 نفر از نمايندگان مجلس به رييسجمهور،
گفت: 195 نفر از نمايندگان مجلس طي نامهيي از رييسجمهور خواستار رسيدگي به موضوع
حجاب و عفاف شدند، لذا رييسجمهور نيز اين موضوع را به زير مجموعه مربوطه ارجاع
دادند و نشستي در اين خصوص با حضور برخي از صاحبنظران برگزار شد. رييس شوراي
فرهنگي نهاد رياستجمهوري تصريح كرد: قانون حجاب و عفاف در سال 83 تصويب و سپس به
وزارت ارشاد، وزارت كشور و 20 دستگاه مرتبط ابلاغ شد اما هنوز اراده جدي در دستگاهها
براي اجرايي كردن اين قانون ديده نميشود و متاسفانه اين اراده امروز هم وجود
ندارد.
وزارت كشور:
سهم ما يك بيست و دوم است
وزير
كشور كه چندي پيش در همين راستا يك كارت زرد از مجلس گرفته است هنوز هم معتقد است
كه سهم بالايي در اين موضوع ندارد. روز گذشته حسينعلي اميري، قائممقام وزيركشور
در همين مورد گفت: بايد اين نكته را مدنظر قرار داد كه از نظر مقررات شوراي عالي
انقلاب فرهنگي و شوراي فرهنگ عمومي 22 دستگاه را براي سامان دادن به بحث حجاب و
عفاف تعيين كرده كه يكي از آنها وزارت كشور است در واقع سهم وزارت كشور در اين بين
يك بيست و دوم است. به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: حال اينكه چرا مجلس به وزير
كشور كارت زرد داد جاي بحث دارد اما در هر صورت وزارت كشور به وظايف قانوني خود
عمل خواهد كرد. اميري به نمايندگان مجلس توصيه ميكند كه سامان دادن به بحث حجاب و
عفاف را تنها در برخورد نبينيم. اين بحث را بايد در مسائل مختلف اجتماعي، فرهنگي و
اقتصادي و چيزهاي ديگر دنبال كرد. وي افزود: ما انجام پيگيري در اين موضوع را يك
امر شرعي و يك تكليف ديني ميدانيم و آن را تعقيب ميكنيم. نشست «حجاب، آسيبشناسي
سياستهاي گذشته، نگاهي به آينده» كه با حضور كارشناسان، اساتيد حوزه و دانشگاه،
شورايعالي انقلاب فرهنگي، كميسيون فرهنگي مجلس، فعالين حوزه زنان، مديران ارشد
وزارتخانههاي كشور و ورزش و جوانان در امور خانواده و وزارت فرهنگ و ارشاد
اسلامي، در مركز بررسيهاي استراتژيك رياستجمهوري برگزار شده بود، مهمانان
خبرسازي هم داشته است كه روز گذشته توضيحاتي در اين مورد منتشر شد. خبر حضور وزير
ارشاد دولت سابق در نشست بررسي وضعيت حجاب يكي از آنها بود كه سيدمحمد حسيني در
مورد حضور خود در اين نشست گفت: در اين نشست از بسياري از افراد دعوت شده بود؛
همچنين از وزراي سابق فرهنگ هم دعوت شده بود. به گزارش فارس، وزير سابق فرهنگ و
ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه اين جلسه صرفا به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داشت،
تصريح كرد: بنده نيز در خصوص موضوع حجاب و عفاف نظراتي داشتم كه در اين جلسه آنها
را مطرح كردم.
ابهام جديد درباره بررسي حساب هاي خانوارها روزنامه خراسان نوشت: بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، با توجه به تاکيدات
فراوان مسئولان اجرايي مبني بر عدم دخالت و سرکشي دولت به حساب هاي بانکي مردم در
قالب شناسايي مشمولان واقعي دريافت يارانه، نوع تنظيم ابلاغيه 24 خردادماه دولت
درباره "دستورالعمل اجرايي حمايت غذايي" و تاکيد اين ابلاغيه بر اينکه
سازمان هدفمندي يارانه ها، اطلاعات درآمدي خانوارها را بررسي و خانواده هاي موجود
در محدوده دريافتي 600 هزار تا 1 ميليون تومان را شناسايي کند، نوعي ابهام و تناقض
را در اين زمينه ايجاد کرده است.