کد خبر 324640
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

گرسماسر زیباترین و باشکوه‌ ترین ییلاق است که در مسیر جنگلی و زیبا قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در مسیر رامسر به کتالم، مسیری آسفالته، جنگلی و زیبا وجود دارد که امتداد آن به زیباترین و باشکوه‌ ترین ییلاق واقع در رامسر می‌ رسد و نام آن گرسماسر است. گرسماسر قدمتی تاریخی دارد.
{$sepehr_album_14842}

بقاياي ديوار قلعه گرزمان‏سر از سنگ و ملاط، بر روي قله مخروطي سنگي ساخته شده و قدمت آن به دوره حسن صباح مي‏ رسد. اين قلعه، بر تمام منطقه پيراموني تسلط دارد.
 
صنايع دستي روستاي گرسماسر شامل انواع چادرشب، شولا، چوخا، کوشير، سفره، جاجيم، نمد، زنبيل، کوزه، سبدهاي چوبي و برخي ظروف چوبي مانند لاک است.
 
انواع غذاهاي محلي خوش طعم و لذيذ توسط زنان روستايي طبخ مي‏ شود. نزديکي روستا به استان گيلان موجب تأثيرپذيري از فرهنگ غذايي گيلاني شده است. ترشي تره، شيرين تره، سيرواويج، پلاسرتره، بوراني، کماج، ميرزاقاسمي، هلو آبي، بادمجان قليه، قطاب مخصوص و ماهي ملاقه (تنوري) از جمله غذاهاي محلي روستاي گرسماسر هستند.
 
همچنین قلعه تاریخی گرسماسر با قدمتی بیش از 10 قرن در مجاورت این روستای باصفا قرار دارد
 
گرسماسر در 40 کيلومتري جنوب غربي رامسر قرار دارد. با قرار گرفتن در مسیر رامسر به کتالم که مسیری آسفالته است بعد از گذشت تقریبی 40 کیلومتر جنگلی زیبا وجود دارد که امتداد آن به زیباترین و باشکوه‌ ترین ییلاق واقع در رامسر یعنی گرسماسر می رسید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    آدرس نده این پولدارا میرند جنگل رو خراب می کنند تا ویلا بسازند و برن هر گناهی که میخوان مرتکب بشند
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    ممنون خيلي زيبا بود. دلم براي پدر و مادرم و خونمون توي مازرون تنگ شد. تقريبا تمام دامنه هاي شمالي البرز زيبا و باشكوه هستند.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    خاک بر سرت اونجا رو ول کردی اومدی تهران که چه بشه؟ سریع برگرده تا نیومدم...
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    منم دلتنگ ییلاق ساری(دودانگه و چهار دانگه) شدم ماه رمضون تموم شه بریم یه دورکی بزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس