کد خبر 324086
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

وزیربهداشت گفت:جانبازان با توجه به حضورشان در دفاع مقدس و بیماری که دارند،نباید به داروخانه‌ها مراجعه کنند.بلکه باید دارویشان را درب منزل بفرستند،براین اساس اگر بنیاد شهید علاقه‌مند باشد،داروخانه‌های خاصی برای جانبازان ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم بیست و نهمین محفل انس تیم‌های اضطراری سازمان بسیج جامعه پزشکی و امداد و درمان دوران دفاع مقدس در پاسخ به پرزسش خبرنگاران درباره مشکلات جانبازان اظهار داشت: مشکلات جانبازان مربوط به بیمه است و هنوز هم این مشکلات ادامه دارد. مشکلات جانبازان از اینجا شروع شد که به دلیل کافی نبودن بودجه بنیاد شهید، بیمه جانبازان به‌‌ همان دستگاهی که متعلق به آن بوده‌اند واگذار شده است.

 برای مثال اگر متولی وزارت رفاه و یا وزارت بهداشت باشد‌‌ همان وزارت‌خانه مسئولیت بیمه جانبازان را بر عهده گرفته است. همین موضوع باعث شده بود تا نگاه‌های متفاوت در وزارتخانه‌های مختلف در انتخاب بیمه برای جانبازان اثر بخش باشد. به‌گونه‌ای که یکی بیمه کم هزینه و دیگری بیمه خوبی را انتخاب کرده بود و همین باعث شد جانبازان از بیمه یکسان و خوبی برخودار نباشند.
هاشمی در ادامه از توزیع یک هزار و 400 متخصص تا دو یا سه ماه آینده خبر داد و گفت: مشکلات جانبازان به لحاظ درمانی ادامه دارد اما ما این توانایی را داریم که برای ایجاد داروخانه‌های مرجع برای جانبازان با بنباد شهید همکاری داشته باشیم.

 البته تصمیمی در هیئت وزیران گرفته شد که کلیه اعتبارات از وزارتخانه‌ها کسر شود و در بنیاد شهید قرار گیرد تا یک بیمه یکپارچه را برای همه جانبازان داشته باشند. فکر می‌کنم این موضوع اگر عملیاتی شود، دیگر جانبازان از این سرگردانی نجات خواهند یافت. البته تاکنون باید اجرایی شده باشد چرا که این دستور به معاونت راهبردی ریاست جمهوری داده شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی دیگری در رابطه با مشکلات دسترسی داروهای جانبازان عنوان کرد: بیماری جانبازان با توجه به حضورشان در دفاع مقدس مشخص است، بنابراین نباید به داروخانه مراجعه کنند. می‌توانند دارویشان را درب منزل بفرستند و یا اگر بنیاد شهید علاقه‌مند باشد که داروخانه‌های خاصی را برای جانبازان ایجاد کند، ما هر نوع همکاری را با آنها می‌کنیم. مهم این است که متولی جانبازان همانند‌‌ همان سال‌های اول صرفاً یک دستگاه باشد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا وزارت بهداشت در خصوص مالیات پرداختی که دغدغه پزشکان بود به نقطه نظارت مشترکی با سازمان مالیاتی رسیده است یا خیر، بیان داشت: دو روز پیش جلسه‌ای با رئیس سازمان مالیاتی کشور داشتیم. با پا در میانی که صورت گرفت، مالیات‌ها اجماع شد که فکر می‌کنم کمک خوبی به اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفت. همین طور کمکی به جامعه پزشکی چه در داروخانه‌ها و چه سایر کسانی که در حوزه‌های دیگر پزشکی فعالیت می‌کنند، شده است. ای کاش زود‌تر این هماهنگی‌ها صورت می‌گرفت تا دغدغه‌ای برای همکاران پزشک پیش نمی‌آمد.

وزیر بهداشت در رابطه به آخرین وضعیت طرح تحول سلامت نیز خاطرنشان کرد:  آنچه در مورد طرح تحول سلامت در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها می‌شنویم حاکی از رضایت مردم، ائمه جمعه و استانداران از این طرح است. استانداران روز گذشته به ریاست جمهوری آمده بودند و برای اجرای این طرح از رئیس جمهور تشکر می‌کردند. البته من خودم فکر می‌کنم نواقص زیادی وجود دارد. از‌‌ همان ابتدا هم گفتم که باید تا پایان سال صبر کرد. اشکالات متعددی است؛ به خصوص آن بخشی که به تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها مربوط می‌شود. بنابراین در مدت دو و سه ماه آینده حدود یک هزار و 400 نفر از متخصصان را در سراسر کشور توزیع خواهند کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس