کد خبر 32354
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيک در مراسم رونمايي آرم طرح ترافيک سال 90 گفت: آرمهاي سال 90 از فردا در دفاتر خدمات الکترونيکي توزيع مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، وحيد نوروزي صبح سه شنبه با بيان اينکه صد درصد هزينه اشخاص حقيقي به صورت الکترونيکي دريافت مي‌شود، گفت: با اين روش 30 هزار مراجعه حضوري کاسته خواهد شد.

وي تصريح کرد: صد درصد پرداخت‌ها از سال آينده به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود.

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيک با بيان اينکه تابلوهاي زوج و فرد در محدوده طرح نصب شده گفت: ظرف چند روز گذشته مطالب بسياري در خصوص کوتاهي شهرداري در رابطه با نصب تابلوها منتشر شده که اين ادبيات، ادبيات پسنديده‌اي نيست. ادبيات ما در شهرداري ادبيات کار است و با شانتاژها کاري نداريم. از زماني که مصوبه نصب اين تابلوها را دريافت کرده‌ايم کار آغاز شده و ديروز اين کار به اتمام رسيد.

وي تاکيد کرد: نمي‌توان امروز موضوعي را تصويب کرد و از فردا توقع داشته باشيم اين تابلوها مانند قارچ رشد کنند. به خصوص در اسفندماه که اوج فعاليت‌هاي شهرداري و طرح استقبال از بهار در حال انجام است.

نوروزي با اشاره به اخباري مبني بر کمک دولت به مترو در قالب پول برق و تلفن، گفت:‌ در تمام دنيا توسعه حمل و نقل عمومي با اولويت مترو در دستور کار است و بهتر است به جاي بحث‌هاي متفرقه به اصل کار بپردازيم. کساني که زماني از ساخت بي‌.آر.تي فيلم 7 دقيقه‌اي تهيه مي‌کردند که اين اتوبوس‌ها سبب اختلاط خانم‌ها و آقايان مي‌شود حالا مي‌گويند چرا در موفقيت‌هاي تهران در خصوص توسعه بي.آر.تي و مترو و برتري تهران به عنوان 5 شهر برتر اسمي از ما برده نمي‌شود. اين موفقيت مبارک همه باشد اما توسعه مترو نياز به کمک دارد.

وي با اشاره به رونمايي آرم طرح ترافيک سال آينده، گفت: نماد اصلي اين آرم زيباترين پل معلق خاورميانه يعني پل جواديه است. همچنين با توجه به برگزيده شدن تهران به عنوان يکي از 5 شهر برتر دنيا در اين آرم تصاويري از اتوبوس‌هاي تندرو و مترو آمده است. همچنين بر پيشاني اين آرم نشانه هوشمند شدن محدوده طرح ترافيک هم زده شده است.

نوروزي با بيان اينکه صد درصد محدوده طرح ترافيک به صورت هوشمند کنترل مي‌شود، گفت: تغييراتي نيز در پشت برچسب آرم‌هاي ترافيک اعمال شده و تنها يک جمله اخلاقي بر روي آن نوشته شده است.

وحيد نوروزي که آخرين روز مسئوليت خود در مرکز معاينه را فني سپري مي‌کرد با اشاره به فعاليت‌هايش در اين مرکز گفت: در طول اين 31 ماه فعاليت‌هاي قابل توجهي انجام شد که مي‌توان به برگشت کنيستر به خودروها و تعيين تکليف مبدل‌هاي کاتاليستي اشاره کرد.

وي ادامه داد: طي چند روز گذشته نامه‌اي از وزارت صنايع به مرکز معاينه فني آمد و که بر اساس آن خواستار شدند در کارگروهي تکليف مبدل‌هاي کاتاليستي مشخص شود.

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيک حذف چراغ زنون را که قاتل خاموش شهروندان بود و از منوکسيد کربن هم براي آنها خطرناک‌تر محسوب مي‌شد از ديگر اقدامات اين سازمان عنوان کرد.

نوروزي ارتقا استانداردهاي فني را از ديگر دستاوردهاي مرکز معاينه فني دانست و گفت: بنا بر پيشنهاد مرکز معاينه فني دولت استانداردهاي خودروهاي انژکتوري و کاربراتوري را از هم جدا کرد.

وي از پبوستن ستاد معاينه فني به اتحاديه جهاني مراکز معاينه فني (سيتا) اشاره کرد و گفت: مراحل اخذ مجوزهاي لازم طي شده و براي موافقت نهايي به هيئت وزيران ارسال شده است.

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيک اضافه کرد: مرکز معاينه فني به عنوان آزمايشگاه معتمد سازمان محيط زيست از هفته آينده مجوز مي‌گيرد و اين به آن معناست که مراکز معاينه فني سراسر کشور که ويژگي‌هاي لازم براي صدور برچسب معاينه فني را ندارند پلمپ مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس