کد خبر 323231
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۶

۳۵روز گذشت و هنوز خانواده مائده ۷ساله که به طرز مشکوکی از مقابل مدرسه‌اش ناپدید شد از حال او بی‌خبرند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، با این‌که کارآگاهان در این مدت تمام تلاش خود را برای پیدا کردن سرنخی از مائده به کار بستند اما راز این پرونده همچنان سر به مهر باقی مانده است. حالا پس از گذشت این روزهای سخت خانواده مائده اعلام کرده به فردی که دخترشان را به آنها بازگرداند 200‌میلیون تومان پول نقد به‌عنوان جایزه اهدا می‌کند.

یک ماه و چند روز قبل

چهارم خردادماه ‌سال‌جاری یکی از تلخ‌ترین روزهای خانواده کبریایی بود. در این روز دختر 7ساله آنها به طرز مشکوکی از مقابل مدرسه‌اش ناپدید شد.با ناپدید شدن دختربچه جست‌وجو‌ها برای پیدا کردن ردی از او آغاز شد اما پس از چندین روز هیچ خبری در دست نیست این در حالی است که در این میان بازار شایعات نیز رونق گرفته و در میان مردم حرف‌های زیادی پیچیده است. بعضی‌ها معتقدند پای قاچاقچیان انسان درمیان است و عده‌ای دیگر از قاتلی می‌گویند که از بین دختر بچه‌های ابتدایی قربانی‌هایش را انتخاب می‌کند و آن را به قتل می‌رساند. با این حال کارآگاهان اداره آگاهی در کنار همه این شایعات بیکار ننشسته‌اند و شبانه روز در تلاشند تا مائده را به آغوش خانواده‌اش بازگردانند.

اما ماجرای ناپدید شدن دختربچه چه بود؟

مادر مائده درباره روز حادثه می‌گوید: چند روزی بود امتحانات دخترم تمام شده بود، در همان روزهای آخر ‌سال تحصیلی از مدرسه به ما خبر دادند باید فرزندانمان را برای آشنایی با کتاب‌های ‌سال تحصیلی جدید چند روزی به مدرسه بفرستیم. کلاس‌هایشان از ساعت 8صبح شروع می‌شد تا 10:30 طول می‌کشید. هر روز خودم مائده را تا مدرسه می‌رساندم و بعد از تمام شدن کلاسش نیز دنبالش می‌رفتم و با مائده به خانه برمی‌گشتیم. روزی که دخترم ناپدید شد نیز خودم مائده را تا مدرسه رساندم جلوی در مدرسه من را بغل کرد و بوسید این آخرین دیدار ما بود و بعد از آن دیگر هیچ‌وقت دخترم را ندیدم.

زن جوان ادامه می‌دهد: آن روز قرار بود در شهر مراسمی برگزار شود به همین خاطر اولیای مدرسه تصمیم گرفتند دانش‌آموزان را نیم‌ساعت زودتر تعطیل کنند اما این تصمیمشان را به ما اطلاع ندادند مثل روزهای دیگر ساعت 10:30 به مدرسه رفتم اما با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم. در مدرسه بسته بود و تنها چند دانش‌آموز مقابل در مدرسه بسته ایستاده بودند. بین بچه‌ها چشم انداختم تا مائده را پیدا کنم اما خبری از دخترم نبود. احتمال دادم مائده در مدرسه باشد اما وقتی سرایدار مدرسه در را باز کرد، گفت: به خاطر مراسم مدرسه نیم‌ساعت زودتر تعطیل شده و دانش‌آموزان به خانه‌هایشان رفتند. خیلی ناراحت شدم و به سرایدار مدرسه گفتم چرا زودتر خبر ندادند تا به‌دنبال فرزندم بیایم. از دخترم خبری نبود با سرایدار مدرسه را جست‌و‌جو کردیم اما مائده نبود.

وی در ادامه می‌گوید: دل‌شوره داشتم سریع از مدرسه بیرون آمدم و از چند دانش‌آموزی که در مقابل مدرسه منتظر والدینشان بودند پرسیدم که مائده را دیده‌اند هیچ‌کدام از دانش‌آموزان دخترم را ندیده بودند. دستپاچه شده بودم به این طرف و آن‌طرف خیابان چشم ‌انداختم. سریع با همسرم تماس گرفتم و ماجرای ناپدید شدن دخترمان را به او گفتم.

این ماجرای ناپدید شدن مائده 7ساله بود و تا به امروز دیگر خبری از او نیست و جست‌وجوهای چند روزه خانواده او و ماموران نیروی انتظامی بندر انزلی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

از این جای ماجرا را بهزاد پدر مائده می‌گوید: سر کار بودم که با من تماس گرفتند و از ناپدید شدن دخترم گفتند. سریع خودم را به خانه رساندم. باورم نمی‌شد به همین راحتی در روز روشن دختر 7ساله‌ای ناپدید شود و هیچ‌کس چیزی ندیده باشد. با چند نفر از اقوام‌مان شروع کردیم به جست‌وجو در شهر. تمام خیابان‌های اطراف مدرسه و هرجا که به فکرمان می‌رسید را جست‌وجو کردیم اما هیچ اثری از دخترم نبود. همان روز عکس و مشخصات مائده را به پلیس دادیم اما متاسفانه با این‌که ماموران خیلی تلاش کردند خبری از دخترم به‌دست نیامد. از طرفی کلی اعلامیه چاپ کردیم و به درودیوار شهر چسباندیم تا اگر کسی از دخترم خبر دارد ما را در جریان بگذارد اما این کار هم راه به جایی نبرد.

شایعه بچه دزدی در شهر

با ناپدید شدن دختر 7ساله موجی از نگرانی در بین مردم شهر به راه افتاد. شایعه وجود یک باند قاچاق انسان که دختران خردسال را از مرز جمهوری آذربایجان از کشور خارج می‌کنند دهان به دهان بین مردم شهر پیچیده بود. بعضی از مردم هم از قاتلی حرف می‌زدند که از بین دختران خردسال قربانیانش را انتخاب می‌کند. با راه افتادن شایعات که موجی از نگرانی‌ها را در بین اهالی شهر به راه‌انداخته بود سرهنگ هرمز عشقی فرمانده انتظامی بندر انزلی عنوان کرد: ماموران بررسی‌های لازم را آغاز و با استفاده از نیروهای مردمی و نیروهای بسیج تمامی خانه‌های متروکه، آلاچیق‌ها، سواحل دریا، تالاب و بناهای در حال احداث را به صورت پیاده جست‌وجو کردند و امیدواریم هر چه سریع‌تر این جست‌وجوها نتیجه بدهد و مائده به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردد. وی با بیان این‌که ربوده شدن کودکان در شهر توسط قاچاقی‌ها نادرست است و هیچ شواهدی مبنی بر قاتل وجود ندارد، بیان کرد: انتظار داریم مردم با پخش شایعات آرامش جامعه را از بین نبرند.

فرزندم را به من بازگردانید

خانه‌مان سوت‌وکور شده. همسرم افسردگی گرفته و پسرم نیز مدام بهانه خواهرش را می‌گیرد. حال ما اصلا خوب نیست. این‌ها را بهزاد پدر مائده می‌گوید. مردی که 35روز است خواب به چشمش نرفته و دربه‌در به‌دنبال ردی از فرزندش است.

او می‌گوید: در این مدت هیچ‌کس به ما زنگ نزده و هیچ خبری از مائده نشده است. هرجا را که به ذهنمان می‌رسید جست‌وجو کردیم اما فایده‌ای نداشت. هر وقت به پلیس مراجعه کردیم به ما گفتند که در حال تلاش هستند تا سرنخی به دست بیاورند. دیگر طاقت دوری فرزندمان را نداریم به همین‌خاطر تصمیم گرفتم به کسی که دخترمان را به ما برگرداند 200‌میلیون تومان جایزه بدهم. اگر کسی از دخترم خبر دارد با شماره‌های 09183235821-01813235821 تماس بگیرد و با رساندن دخترمان به ما جایزه نقدی را دریافت کند.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    بگید یک عکس بهتر و واضحتر بذاره این عکس خیلس مبهمه و به خیلی ها ممکنه شبیه باشه
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    خوب یه عکس واضح ازش منتشر میکردی
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    برای سلامتش و پیدا شدنش برمحمد وآل محمد صلوات
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    انشا ءالله این دختر هرچه زودتر صحیح وسالم به آغوش خانئاده اش برگردد.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    مسوولین مدرسه مسوول مطلب هستند.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    اول بايد مدير اين مدرسه توبيخ شود كه بچه ها را خارج از ضوابط به مدرسه كشانده و بعد آن ها را به اميد خدا رها كرده است.
  • بنده خدا ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    خداوندا با تمام وجود از تو می خواهم فرزند عزیز این خانواده را به سلامت به آغوششان برگردانی و این خانواده را به خود نزدیک تر فرمایی
  • محمد ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    عکس با این وضوح!!! توقع دارید کسی بتواند کمکی کند.؟
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    خدا به حق بزرگي ماه مبارك رمضان، كرم خودش را براي اين خانواده عيان كند و اين طفل معصوم به آغوش خانواده برگردد. ان شا الله
  • نسیم ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    چشم انتظاری خیلی سخت و دردناکه
  • شهريار ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    لطفا تمام دوربينهائي كه در مسيرهاي اطراف مدرسه چه در بانكها و چه در ساير نهادها و مغازه ها وجود داره را از زمان نيم ساعت قبل از تعطيلي مدرسه تا يك ساعت بعد را با حوصله و دقت چك كنيد ان شاء الله سر نخي پيدا مي شود.شايد افراد مشكوكي ديده شوند و يا سرنخي بدست آيد. ضمنا هيچ كسي از همكلاسيهاش ديده كه از مدرسه خارج بشه؟ شايد داخل مدرسه براش اتفاقي افتاده باشه.
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    این همه متن یک عکس درست پخش نکردی؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    بگید تو برنامه ماه عسل عکسش را نشان بدن تا همه ایران بتونند کمک کنند تو یه سایت مگر چند نفر میتونند کمک کنند
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    انشاءالله به حق فاطمه زهرا پیدا میشه
  • علی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    خدا را سوگند میدهیم به این ماه مبارک که همین امروز یه خبر خوش به خانواده‌اش برسه و هر چه زودتر جیگر گوششون رو صحیح و سالم در آغوش بگیرند. یا ارحم الراحمین به شخصه هزار صلوات نذر میکنم . در عین حال مسببین تعطیلی زود هنگام مدرسه که بدون اطلاع والدین دانش آموزان اقدام به این کار کرده اند باید شدیداً توبیخ و مورد مواخذه قرار بگیرند. ضمناً
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    قربون این خبر نوشتون! لااقل اسم شهر را می نوشتید!!
  • فرهاد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام شهر که این دختر معصوم ربوده شده بندرانزلیست
  • شفق ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    توبرنامه ماه عسل نشون بدین، شاید این بار هم به لطف خدا این طفلک معصوم پیدا شد.
  • صفری ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    والدینش بیایند در برنامه ماه عسل انشاء الله پیدا شود. انشاء الله سریع
  • مهدی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    خیلی بهتر بود که شماره ی ایشان را منتشر نمیکردید و میگفتید هرکس اطلاعی داره با پلیس بندر انزلی تماس بگیره(شماره اون کلانتری را میدادین) اون بندگان خدا تو این موقعیت حواسشون به این مسائل نیست، شما که پز ژورنالیستی میدین هم سرتون نمیشه؟؟؟؟!!!
  • همدرد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    دوستان هرکی پیام من روخوند یکبار سوره مزمل رو به نیت این دختر بخونه. خیلی ثاثیر داره من جواب گرفتم
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    راست میگه دیگه مشرق نفهم
  • فرزاد ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    چه عکس واضح و شفافی
  • حسن ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    اون چهار نفر اولی که منفی دادند معلومه که از آدمهای بی احساس،بی وجدان و بی غیرت هستند.دعا می کنم خدا به دل شکسته پدر و مادر این دختر هفت ساله و به حق این ماه عزیز یا این آدمها سر عقل بیان یا اینکه چنین بلایی سر خودشون بیاد تا یک ذره دردرو احساس کنند.
  • ناشناس ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    پدر و مادر بچه رو در برنامه ماه عسل دعوت کنید تا همه ملت ببینند،شاید سرنخی پیدا بشه.
  • سینا ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    شما را به خدا قسم میدم که این جایزه ها ی میلیونی رو باب نکنین از فردا بچه های مردم رو یکی یکی می دزدن برای جایزه ...انشاالله که این عزیز به سلامت به خونه برگرده.
  • سید ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    مادر مائده من فکر می کنم دست یکی از هم کلاسی یا خانواذه اش دخیل است وگرنه بچه 7 ساله جایی را ندارد بیشتر از مدرسه بچه ها تحقیق کنید
  • حسين ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    انشالا به اميد خدا وبه حق اين ماه عزيز اين طفلك پيدا بشه ودرزيرسايه پدر ومادرش زندگي كنه
  • کسرا ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    امام رضا رو قسم میدم به جان جوادش که چشم انتظاری این خونه واده عزیز تموم بشه در ضمن دوستان درست میگن از برنامه ماه عسل پخش بشه بهتر جواب میگیرن
  • مهدی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    ان شا.. پیدا میشه.. خدا ان شا.. به پدر و مادرش صبر بده..توکل به خدا..
  • هموطن ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    انشاالله پیدا میشه , بچه ها همه برای پیدا شدنش صلوات بگین
  • ایرانی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    چاره کار خواندن مرتب سوره مبارکه یاسین - غوغا میکند
  • فاطمه ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    واقعا گریه ام گرفت. انشاء الله هرچه زودتر دلشون شاد بشه با پیدا شدم دخترشون . هرکی مادره می فهمه به اون مادر چی میگذره
  • سیدعلی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    من میدونم پدرومادرمائده چی میکشن چون من یه لحظه بچه مو گم کردم مردم وزنده شدم انشاالله به حق همین شبای ماه مبارک پیدابشه ومارو خوشحال کنه آمین
  • امیر ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    بی کفایتی موج میزنه اون از استخر که بچه در کلاس شنا وجلو چشم استاد شنا غرق میشه اینم از مدرسه که برای تلکه کردن پول از اولیای دانش اموزان یا کلاس یا اردو بی مورد درست میکنند وباعث وعرضه مراقبت از بچه های مردم را ندارند وجدانا تا حالا چه تعداد زیادی از این موارد اتفاق افتاده و برای اینده فکر مناسبی نشده از وزیر اموزش وپرورش گرفته تا سرایدار مدرسه به مسئولیت خودشان اصلا عمل نمیکنند اتش سوزی در مدرسه شین اباد یا قطع انگشت دختر بچه دانش اموز هنگام عبور از پل روی رودخانه برای رفتن به مدرسه که شبیه عملیات صعود به اورست بود یا نشتن دانش اموزان در یک قایق خطرناک روی رودخانه عمیق جهت رفتن به کلاس درس و........
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    خیلی عذاب اور است از همه خواهش میکنم صلوات نذر کنند برای پیدا شدن این طفل معصوم و از مشرق هم خواهش میکنم اگر پیدا شد در همین سایت اعلام کند
  • هموطن ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    اولا از بچه های کلاسش پرس و جو کنید ! دوما زنگ پایان کلاس چه وقت خورده و آیا کسی از دوستاش دیده که اون بیرون رفته باشه؟ سوما اون مدرسه خراب شده دوربین امنیتی نداره ؟ چهارما دور و بر اون خراب شده بانکی، طلا فروشی، مغازه ای که دوربین داشته باشه وجود نداره آیا؟ پنجما بین اقوام مشکلی نداره که کار به گرونگان گیری و انتقام کشیده باشه؟ شغل پدر چیه شاید کسی رو ... که حالا اومده و انتقام گرفته باشه؟ شغل مادر هم شامل میشه ! ششما شایددور و اطراف مدرسه کسی باهاش تصادفی چیزی کرده و عوض بیمارستان ... زبونم لال بلایی سرش آورده باشه! هفتما شاید با راننده سرویس دوستاش رفته باشه و خدای نکرده راننده سرویسه ... هشتما به حق امام هشتم ماهم اینجا خراسان دعا گوی شما هستیم و از آقا میخاییم که هرچه زودتر نشانی چیزی برای شما پیدا بشه!
  • reza ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    به حرمت این ماه عزیز انشالله که پیدا میشه ما هم دعا میکنیم اما در هر صورت مسئولین مدرسه باید جوابگو و توبیخ بشن
  • یک زن ایرانی ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    معمولا وقتی مدرسه قراره زودتعطیل بشه به والدین خبرمیدن ویابچه هایی روکه والدینشون نیومدن تومدرسه نگه میدارن تاوالدینشون بیان من نمیدونم این چه برنامه ایه که خودشون به دلخواه زودترتعطیل کنن وبچه های مردم روبریزن بیرون.قطعا باید مدیروناظم مدرسه جوابگوباشند.خداسرهیشکی نیاره انشاالله که پیدابشه .بازجویی ازسرایدارهم مهمه معمولا اطلاعاتشون بیشترازکادرمدرسه است.
  • سهیل ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    * اللّهُمَ صَلِ علی مُحمد وآل مُحَمد وَعجِل الفَرَجَهُم * خیلی ناراحت شدم..خدا راقسم میدم به احترام خون پاک سیدالشهداوحرمت آقا صاحب الزمان مهدی(عج)ان شاا...تواین ماه مبارک پدرمادراین دخترخبر خوش پیدا شدن بچشون رومیشنون. بنظرمن **موقعیت** پدرمادراین بچه شاید دلیل این کار باشه !!!اگه سرنخی بدست اومداز*مشرق*میخوام ماروهم درجریان بذاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس