این غرفه های شیک و زیبا که همگی توسط نیروهای امنیتی برزیل محافظت و راس ساعت برای صبحانه و ناهار و شام پذیرایی می شوند به گردشگران اروپایی ، بروشورهایی می دهند تا از این طریق آنها را با برزیل آشنا کنند. جالب اینجا است که در این بروشورها خبری از نژادهای مختلف مردم برزیل نیست و همه در منازل مسکونی رویایی و شهرهایی که همگی شبیه نیوروک هستند سرگرم تفریح در کنار ساحل، تحقیق در دانشگاه های مدرن و کار در کارخانجات بزرگ صنعتی هستند. در این تصاویر همه مردم برزیل سفید پوست هستند و در هیچ پوستر یا فیلم کوتاه تبلیغاتی از برزیل اثری از نژادهای بومی برزیل به چشم نمی خورد.
از طرفی معدود کلیپهای تبلیغاتی درباره جام جهانی که در آن یک پسر سیاه پوست برزیلی رویت می شود در اروپا و به سفارش فیفا ساخته شده و مقامات برزیلی نیز آن کلیپها را در هیچ مراسمی پخش نمی کنند.
در نظرسنجی اخیر برزیل نیز بسیاری از اروپاییان تصور می کنند بیش از 90 درصد مردم این کشور سفید پوست، ثروتمند، باسواد و بسیار مرفه و بین المللی هستند. درست همان چیزی که دولت برزیل توقع دارد در پایان جام جهانی 2014 در اذهان همومی نقش بسته باشد.