کد خبر 322618
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

یکی از مقامات سازمان گردشگری چین گفت که در حال حاضر فرصت ها و امکانات فراوانی برای توسعه "توریسم سرخ" وجود دارد و طرحهای مربوط به این عرصه اکنون بخشی از برنامه پنج ساله توسعه کشور هستند. توریسم سرخ، همان جذب گردشگر با استفاده از جاذبه‌های تاریخ جنگ چین و انقلاب سرخ این کشور است.

گروه جنگ نرم مشرق- بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با عنوان سرمایه گذاری هنگفت چین برای توسعه 'توریسم انقلابی'، به سرمایه‌گذاری این کشور برای افزایش توریسم پرداخته است:

براساس گزارش‌های منتشر شده، دولت چین برای توسعه مراکز گردشگری که به دوران جنگ علیه ژاپن و انقلاب چین مربوط می شوند بودجه فراوانی اختصاص داده است.

به گزارش شینهوا، خبرگزاری دولتی چین، ایالت ها و ادارات مختلف دولت چین تاکنون رقمی حدود ۷۷۰ میلیون دلار برای ساختن جاده و یا بناهای یادبود هزینه کرده‌اند و هدف همه این طرحها رونق دادن به "گردشگری سرخ" است.

یک پارک فرهنگی و گردشگری نیز در ایالت شانژی واقع در شمال چین ساخته شده که بازدید کنندگان از آن می توانند چند ساعتی به شیوه پارتیزان‌های ارتش خلق چین در دهه ۱۹۴۰ زندگی کنند.

در ناحیه ای از ایالت شانژی بخشی از مسیر حرکت پارتیزان‌های ارتش خلق چین در فاصله سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ میلادی با عنوان مسیر ارتش هشتم بازآفرینی شده است. دنگ شیائو پینگ که در دهه ۱۹۸۰ به رهبری چین رسید از نفرات این واحدهای ارتش خلق چین بود. سال گذشته دو میلیون نفر از مردم چین برای دیدار از این مراکز گردشگری به ایالت شانژی سفر کردند.

راهیان نور به سبک چینی
راهپیمایی سربازان ارتش سرخ به سمت شهر شانگهای در دوران جنگ داخلی چین

یکی از مقامات سازمان گردشگری چین گفت که در حال حاضر فرصت ها و امکانات فراوانی برای توسعه "توریسم سرخ" وجود دارد و طرحهای مربوط به این عرصه اکنون بخشی از برنامه پنج ساله توسعه کشور هستند.

ظاهرا در چین به حوادث دوران انقلاب و جنگ داخلی آن کشور علاقه زیادی وجود دارد و خبرگزاری رسمی چین گزارش داده که در تعطیلات موسوم به غبارروبی قبرها که در ماه آوریل است، حدود ۳۰ میلیون نفر از مراکز گردشگری مربوط به دوران انقلاب بازدید و ادای احترام کردند.

دولت چین قصد دارد جنبه های آموزشی در این نوع فعالیت های توریستی را نیز توسعه دهد.

یکی از مقامات سازمان گردشگری چین گفت آشنایی با فداکاری و تلاش سربازان و فعالان دوران انقلاب و آموختن از سرمشق آنها می تواند در مبارزه با فساد عامل موثری باشد.

انتظار می رود که مجموعه بودجه ای که دولت چین در سالهای آینده به توسعه گردشگری انقلابی اختصاص خواهد داد از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس