کد خبر 322116
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

با گذشت ۴۰ روز از درگذشت مرحوم حمید نمازی، سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بار دیگر دوستان، شاگردان و همرز‌مان او گرد هم جمع شدند تا یاد و خاطره او را گرامی بدارند.

گروه فرهنگی مشرق - مراسم چهلم درگذشت مرحوم نمازی امروز عصر از ساعت 18:30 در مسجد علی‌بن‌موسی الرضا(ع) واقع در میدان شهدای تهران برگزار شد و جمع کثیری از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور در این مراسم حضور پیدا کردند.
 
بخش بزرگی از این مجلس به ذکر مصیبت و روضه‌خوانی اهل بیت عصمت و طهارت اختصاص داشت.
 
در بخشی از مراسم حجت‌الاسلام عبداللهی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم نمازی با بیان روایتی از پیامبر اکرام(ص) گفت: در احادیث خوانده‌ایم که این پیامبر است که سبک زندگی را برای ما مشخص کرده است و خوب است که در این مجلس نورانی به روایتی از پیامبر بسنده کنیم. در روایتی آمده است که روزی پیامبر اسلام درحال آموزش بودند جبرئیل در محضر ایشان برای یادگیری حاضر می‌شود، اما پیامبر به جبرئیل می‌گوید ای جبرئیل مرا نصحبت کن و این در حالی است که همه در مقابل پیامبر (ص) سر تعظیم فرو می‌آوردند. پیامبر با این کار بت درون خودش را می‌شکند وبه ما می‌گوید اگر سوار بر اسب غرور شوید محکم بر زمین می‌خورید.
 
وی ادامه داد: همه انسان‌ها در تمام اوقات زندگی احتیاج به نصیحت دارند و جبرئیل دو نصیحت را به پیامبر یاد‌آوری کردند. اول اینکه هر چیزی را که می‌خواهید دوست داشته باشید اما این دوست داشتن به گونه ای باشد که بتوانید از آن دل بکنید. و دوم هم اینکه بدانیم عمرمان را در چه راهی صرف و هزینه می‌کنیم.  
 
وی در پایان صحبت‌هایش گفت: خوشا به حال آنان که عمرشان را برای اهل بیت هزینه کردند. باید مراقب گذران عمر باشیم که در راه اهل بیت عصمت و طهارت و کارهای خیر مصرف شود که همین برای ما می‌ماند. 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس