کد خبر 321889
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

نام پیتزا با نام ایتالیا و شهر ناپل گره خورده است هر چند که ایرانی های و یونانی ها هم در مورد تاریخچه پیتزا حرف برای گفتن دارند.

به گزارش مشرق، معروف ترین پیتزای ایتالیا مارگریتا نام دارد و به سه رنگ پرچم این کشور است. یک شهروند ایتالیایی گفت: در هفته به دفعات پیتزا می خوریم چون یک غذای ساده و مقوی و در عین حال ارزان قیمت است.

یک شهروند دیگر ایتالیایی هم تاکید کرد: در ایتالیا پیتزا پس از پاستا، محبوب ترین غذا محسوب می شود و کمتر روزی می شود که پیتزا نخوریم.

یک سرآشپز ایتالیایی نیز در زمینه ویژگی های یک پیتزای با کیفیت گفت: یک پیتزای خوب و با کیفیت باید مواد اولیه اش به ویژه پنیر موتسارلا تازه و مرغوب باشد و در تنور سنتی پخته شود. در ضمن خمیر پیتزا باید نازک باشد و مخلفات زیادی هم نداشته باشد.

نام پیتزا با نام ایتالیا و شهر ناپل گره خورده است هر چند که ایرانی های و یونانی ها هم در مورد تاریخچه پیتزا حرف برای گفتن دارند.

لوئیجی ده ماجیستریس، شهردار شهر ناپل برای نشان دادن اهمیت این غذای معروف ایتالیایی در این شهر، دستور تاسیس موزه پیتزا را صادر کرده است. شهردار ناپل به خبرنگار ما گفت: در شهر ما پیتزا به یک نماد تبدیل شده و به نوعی به تاریخ و فرهنگ و هویت ناپل برمی گردد. باید بگویم که شهر ما پایتخت پیتزای جهان است

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس