کد خبر 321822
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶

عناصر تکفیری داعش پس از زیر پا گذاشتن میثاق دوستی با مسیحیان شهر موصل‌، وارد کلیسای کلدانیه این شهر شدند و مجسمه حضرت مریم(س) را شکستند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، کلیسایی در شهر موصل را تخریب و تمثال حضرت مریم(س) را شکست.

این گروه تکفیری پس از زیر پا گذاشتن میثاق دوستی با مسیحیان شهر موصل‌، وارد کلیسای کلدانیه این شهر شد و مجسمه حضرت مریم(س) را شکست.

به گزارش شبکه القدس العربی‌، عناصر داعش با ورود به این شهر مجسمه‌هایی که در نواحی مختلف شهر وجود داشت را تخریب کردند، پس از آن نیز وارد کلیسای منطقه الشفاء شده و پس از تخریب کلیسا و ساعت آن به بالای کلیسا رفته و مجسمه حضرت مریم(س) را به زمین انداختند.

شاهدان عینی که در نزدیکی کلیسا ساکن هستند،‌ اعلام کردند نیروهای مسلح داعش ادعا می‌کنند به مقدسات مسیحیان این شهر کاری ندارند و تخریب مجسمه‌ها بخشی از عملیات پاکسازی شهر از نمادهای شرک است.

«دانیال متی» از مسیحیان ساکن موصل با ابراز نگرانی از اقدامات آینده این گروهک گفت: در داخل بیشتر کلیساهای شهر موصل مجسمه‌های مشابهی وجود دارد.

ساکنان شهر موصل به شدت از اتفاقاتی که برای میراث تاریخی و مذهبی شهرشان روی داده غمگین‌اند. در همین راستا انجمن باستان‌شناسان عراق نیز از اقدامات گروه داعش در شهر موصل ابراز نگرانی کرده است.

این گروهک ترورریستی مجموعه‌ای از دست نوشته‌های کمیاب و آثار تاریخی این شهر را به سرقت برده و از کشور خارج کرده‌ است. این انجمن از نهادهای بین‌المللی خواست این اقدامات را محکوم کنند.
 
شکستن تندیس حضرت مریم(س) +عکس

شکستن تندیس حضرت مریم(س) +عکس
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    1 0
    مرگ بر داعشیان جنایتکار که بویی از اسلام نبرده اند.
  • موسوی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ناشناس محترم بفرما کلا"بویی ازانسانیت نبرده اند زیراانسان هابالاخره به چیزی عقیده دارندولی اینهابه هیچ چیزجزکشت وکشتاروسرقت وشهوت عقیده دیگرندارند چون جنودشیطان میباشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس