یوسفعلی میرشکاک شاعر درباره کیفیت جشنواره جوان سوره گفت: نازل‌ترین شعر جشنواره جوان سوره از بهترین اثر ارائه شده در جشنواره شعر فجر بالاتر و بهتر است.

گروه فرهنگی مشرق - آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان سوره با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مجتمع فرهنگی هنری انتظار در سالن عماد استان کرمان برگزار شد
 
* بیابانکی و تاکید بر رفاقت در جشنواره نه رقابت
 
سعید بیابانکی دبیر این دوره جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: کرمان برای من یادآور شیرین‌ترین خاطرات است، همیشه دوست داشتم که شاعری که به آن علاقه دارم و شعرهایش را از رادیو می‌شنیدم از نزدیک ببینم که در نهایت محمدرضا عبدالملکیان را برای نخستین بار در کرمان ملاقات کردم.
 
وی ادامه داد: امیدوارم شاعران امروز نیز به خاطر دیدن شاعران و بزرگان ادبی به جشنواره‌ها بیایند نه به خاطر جوایز آن، من این انگیزه را در نسل حاضر ندیدم و امیدوارم این ساختار روزی تغییر کند. امیدوارم جشنواره در سال‌های آتی محلی برای رفاقت‌های ادبی باشد نه رقابت‌های ادبی.
 
دبیر دوازدهمین جشنواره سوره با اشاره به روند داوری این دوره گفت: یکی از بهترین هیئت داوران در طول سال‌های گذشته در این جشنواره فعالیت داشتند. یکی از خوبی‌های این جشنواره استفاده از ظرفیت‌های داوری در تمام کشور بود به خاطر همین داوران از 8 استان کشور در این جشنواره حضور داشتند.
 
بیابانکی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تعدادی از ادبای استان کرمان افزود: اینجا محفلی برای پاسداشت بزرگان است اما بهتر است از 2 استاد بزرگوار کرمانی که در حال حاضر در میان ما نیستند یاد کنیم. یکی از آنها زنده‌یاد طاهره صفارزاده است که اولین بار ایشان را در دهه 60 در کرمان دیدم و دیگری محمدابراهیم باستانی پاریزی است.
 
* میرشکاک قیاس دو جشنواره فجر و سوره

یوسفعلی میرشکاک شاعر در این مراسم درباره کیفیت جشنواره جوان سوره گفت: نازل‌ترین شعر جشنواره جوان سوره از بهترین اثر ارائه شده در جشنواره شعر فجر بالاتر و بهتر است.
 
*علومی و باز شدن پای فوتبالیست ها به جشنواره سوره
 
در ادامه مراسم محمدعلی علومی پشت تریبون حاضر شد و پس از اهدا جوایز به برترین ها گفت: زمانی ادبیات ما در این کشور جایگاه خود را بازمی‌یابد که فوتبالیست‌های ما نه شعر فروغ و نیما که بیتی از حافظ را در ذهن داشته باشند در این صورت ادبیات در کشور ما به جایگاه شایسته خود رسیده است.
 
در این مراسم به شکل ویژه از برخی مهمانان برای اهدا جوایز به برگزیدگان دعوت می شد که از آن جمله می توان به نام ناصر فیض علی داوودی، سعید بیابانکی یوسفعلی میرشکاک اهورا ایمان کمال شفیعی و تنی چند از شاعران و نویسندگان اشاره کرد.
 
در این مراسم مجری برنامه از حاضران درخواست کرد برای غیرت بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین والیبالیست های تیم ملی ایران که به تازگی در بازی های ملی خوش درخشیده اند دقایقی کف بزنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس