وب کم شاید یکی از سخت افزارهای بسیار کم کاربرد در رایانه و لپتاپ است و دلیل اصلی آن این است که این سخت افزار کاربرد اصلی خود را در تماسهای تصویری آنلاین میبیند که آن هم به دلیل سرعت خوب اینترنت به خصوص برای کاربران ایرانی چندان کارایی ندارد! اما با این حال ما سه راه متفاوت را به شما نشان میدهیم تا از این عضو تنبل بیشتر کار بکشید!

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، واقعیت این است که شاید کاربران به وب کم چندان و آنگونه که باید جدی نگاه نمیکنند. اما در حقیقت وب کم چشم سیستم شما برای دیدن دنیا است و بسیاری از کارهای متفاوت است که این چشم میتواند برای شما انجام دهد. ما در اینجا میخواهیم سه روش جالب برای استفاده از این چشم با استعداد را به شما نشان دهیم. مسلما شما میتوانید خود راه های بیشتری برای استفاده از آن را کشف کنید:

3کاربرد وب‌کم که تا به حال نمی‌دانستید

1 – بازی ها و پخش موسیقی را کنترل کنید

ابزارها و سخت افزارهای زیادی برای کنترل عملیات سیستم از طریق Motion یا Gesture وجود دارد. اما در پخش موسیقی برای انجام عملیات ابتدایی نظیر Play، Pause و Stop وب کم شما به تنهایی کفایت میکند. نرم افزار Flutter (لینک وب سایت اصلی) که اکنون گوگل آن را خریده است، نرم افزاری است که به واسطه آن میتوانید با نرم افزارهایی نظیر VLC و iTunes ارتباط بر قرار کنید و با استفاده از وب کم خود کنترل موسیقی را در دست بگیرید.

همچنین نرم افزار CamSpace (لینک وب سایت اصلی) که تنها برای کاربران ویندوز است به شما اجازه میدهد که با ساختن یک فرمان مقوایی کنرل فرمان را در بازی هایی نظیر Need For Speed شبیه سازی کنید. البته باید دقت کنید که رنگ مقوا به رنگ لباس های شما نباشد:

3کاربرد وب‌کم که تا به حال نمی‌دانستید

2 – گرفتن عکس در فواصل زمانی منظم

دقیقا! چشم رایانه شما میتواند برای شما در فواصل زمانی که خود تعیین میکنید از فضای یک اتاق یا یک سوژه خاص عکاسی کند. به این ترتیب شما میتوانید از وب کم خود به عنوان یک دوربین مدار بسته استفاده کنید و در طول یک شبانه روز محیط کاریا اتاق خود را فیلم برداری کنید!

همچنین دانشجویان میتوانند در پروژه های تحقیقاتی خود از این قابلیت استفاده کنند. برای مثال چنانچه قرار است از روند رشد یک گیاه در طی زمان معین عکاسی کنید این قابلیت به شدت به کمک شما خواهد آند و شما را از پرداخت هزینه های اضافی رها خواهد کرد.

نرم افزار Gawker برای Mac (لینک وب سایت اصلی) یکی از نمونه نرم افزارهایی است که این قابلیت در وب کم شما را فعالی میکند. همچنین SkyStudioPro برای ویندوز (لینک وب سایت اصلی) ابزاری رایگان است که هم قابلیت Motion Detection یا تشخیص حرکت را دارا است و هم قابلیت عکاسی در فواصل زمانی معین را:

3کاربرد وب‌کم که تا به حال نمی‌دانستید

3 – به سیستم خود Login کنید یا آن را Unlock نمایید

گدرواژه ها کمی قدیمی به نظر می رسند، نه؟ شما میتوانید به قابلیت Login خودکار با تشخیص چهره یا Facial Recognition از گذرواژه ها برای ورود به سیستم خود عبور کنید.اکنون نرم افزار KeyLemon برای ویندوز و Mac در این مسیر پیش تاز است. اما متاسفانه بهای این نرم افزار در حدود 40 دلار است.

اما در مقابل میتوانید از نرم افزار Rohos Face Login استفاده کنید که ابزاری رایگان است (لینک وب سایت اصلی). البه امکانات آن هم به اندازه یک نرم افزار رایگان است.

واقعیت آن است که تشخیص چهره یک پروژه سنگین و هزینه بر است. پیش از این گفته میشد که ویندوز 8 قرار است با قابلیت تشخیص چهره روانه بازار شود. اما هیچ وقت این شایعه به واقعیت نپیوست، شاید به این دلیل که تشخیص چهره هنوز چندان دقیق کار نمیکند:

3کاربرد وب‌کم که تا به حال نمی‌دانستید

در نهایت اینکه بسیاری از ابزارهای ساخته شده باری وب کم ها به آن اندازه جذاب نیستند که شما را برای مدت زمانی طولانی متحیر وسرگرم کنند. اما واقعیت آن است که به اندازه کافی کاربردی هستند که بسیاری از امور را برای شما سهولت بخشند. پیش از این در یک گزارش به نرم افزاری پرداختیم که با تشخیص حرکات سر و دست ماوس سیستم را به خوبی از طریق وب کم کنترل میکرد و در خصوص کاربرد آن برای معلولین صحبت کردیم.

پس چشم سیستم خود را بیش از این جدی بگیرید!

منبع:تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    مطمئنید از این نرم افزارها برای جاسوسی استفاده نمی شود. مخصوصا که یکی توسط گوگل خریداری شده.
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    حالا از کجا فهمیدی که ما نمیدانستیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس