کد خبر 31998
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵

اين مراسم از ساعت 19 روز پنج شنبه 12 اسفند ماه در تالار بزرگ کشور داير خواهد شد.

به گزارش مشرق، يادواره فرماندهان شهيد لشگر عاشورا، سرداران شهيد «مهدي باکري» و «حميد باکري» برگزار مي شود. بر اين اساس اين مراسم از ساعت 19 روز پنج شنبه 12 اسفند ماه در تالار بزرگ کشور داير خواهد شد.

 

*مهدي باکري به سال ???? در شهرستان مياندوآب متولد شد.پس از اخذ ديپلم ، در رشته مهندسي مکانيک ادامه تحصيل داد. با پيروزي انقلاب اسلامي ، مهدي باکري نقش مهمي در تاسيس و سازماندهي سپاه در آذربايجان غربي ايفا کرد. او موفق شد با تکيه بر خصوصيات اخلاقي بي نظيرش ، از آذري زبانان مناطق شمال غرب کشور ، لشکري يک دست و خط شکن تشکيل دهد و فرماندهي آن را در عمليات هاي متعددي بر عهده بگيرد. مهندس مهدي باکري سرانجام به تاريخ ?? اسفند سال ????( ?? سال پس از برادرش) در عمليات بدر به شهادت رسيد. پيکر مهدي باکري ، هنگام انتقال به عقبه ، بر اثر اصابت موشک تکه تکه شد و به دست نيامد.

 

*حميد باکري به سال ???? در شهرستان اروميه متولد شد. حميد در سال ???? ظاهراُ به عنوان تحصيل به خارج از کشور سفر کرد ، ابتداء به ترکيه و از ترکيه جهت گذراندن دوره چريکي عازم سوريه شد و بعد به آلمان رفته و در دانشگاه اسم نويسي نمود اما با هجرت امام خميني به پاريس ، حميد نيز درش را رها کرد و گام در مسيري گذاشت که انتهاي آن به منطقه طلائيه مي رسيد. حميد باکري در پنجم اسفند ???? در عمليات خيبر (منطقه طلائيه) در جريان نبردي سخت با ارتش متجاوز بعثي ، شربت شهادت نوشيد. همرزمانش قصد داشتند پيکر او را که قائم مقام فرماندهي لشکر ?? عاشورا به عقبه بازگردانند اما فرمانده لشکر ، شهيد حميد باکري امر کرد ، تنها زماني مي توانيد حميد را بياوريد که جسد بقيه بچه ها هم برگردانده شود. به اين ترتيب تا امروز حميد باکري هم مزاري ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس