علی مطهری گفت: به این معنی که ذائقه ناشران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، مؤلفان و مردم ما به گونه‌ای شده که کاغذ خارجی را بیشتر می‌پسندند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز و از ساعت 9، بازدید رسمی خود را از کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام دادند.

بر اساس این گزارش‌، 9 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه‌ای را با رئیس کارخانه کاغذ مازندارن، مسئولان آموزش پرورش و مدیر کل چاپ وزارت ارشاد و مسئولان استانی داشتند که به تولید داخلی تاکید شد، ضمن اینکه موضوع حمایت از تولید کاغذ داخلی در راس مسایل مطرح شده قرار داشت.

* سالک: احیای مطالبات رهبری از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس است

البته به وزارت آموزش و پرورش که در سال جاری برای تامین کاغذ، از کاغذ خارجی خریداری و استفاده کرده است تذکر داده شد و در ادامه حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی بر تامین کاغذ و تولید داخلی تاکید کرد.

وی خواستار برگزاری نشست‌های فنی برای رفع معضل کیفیت کاغذ داخلی شد و از تلاش‌های رئیس کارخانه کاغذ مازندران نیز تقدیر کرد و افزود: باید کارگروه فنی در راستای رفع مشکلات کیفی چاپخانه‌های کشور در استفاده از کاغذهای داخلی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این بازدید کارخانه چوب و کاغذ مازندران را مصداق بارز عرصه اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام احمد سالک احیای مطالبات رهبری را از اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد و بیان داشت: تقویت زیر ساخت فرهنگی کشور  از دیگر برنامه‌های این کمیسیون است.

در این بازدید 9 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حاضر بوده و دو نفر از جمله عرب زاده و جعفرپور سایر اعضای کمیسیون را همراهی نکردند.

* مطهری: وزارت صنعت تعرفه واردات کاغذ را اصلاح کند

علی مطهری در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از کارخانه چوب و کاغذ مازندران در جلسه‌ای در محل سالن اجتماعات این کارخانه اظهار کرد: اینکه تولید کاغذ داخلی بخشی از مصرف را تأمین نمی‌کند در سه بخش قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه ابتدا جنبه فرهنگی قضیه مطرح است، ادامه داد: به این معنی که ذائقه ناشران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، مؤلفان و مردم ما به گونه‌ای شده که کاغذ خارجی را بیشتر می‌پسندند.

مطهری ادامه داد: چون دست‌اندرکار نشر آثار شهید مطهری هستم در مقطعی که برای چاپ آثار شهید مطهری از کاغذ ایرانی استفاده کردیم این مسئله را از نزدیک لمس کردم.

وی یادآور شد: اعتراض‌های زیادی به ما وارد می‌شد که چرا از کاغذ ایرانی برای چاپ آثار شهید مطهری استفاده می‌کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع در جامعه باید اصلاح شود که تولید داخل را اگر چه از نظر کیفیت ممکن است پایین باشد استفاده و حمایت کنیم، افزود: در کشورهای دیگر مرسوم است کتاب را با کاغذ کافی چاپ می‌کنند و مورد استقبال هم قرار می‌گیرد.

مطهری با بیان اینکه کیفیت کاغذ داخل باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: از ایرادهایی که متخصصان چاپ کشور به کاغذ داخل وارد می‌دانند یکنواخت نبودن کاغذ تولید داخل از نظر ضخامت است که این مسئله برای دستگاه چاپ مشکل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم مصرف تولید داخلی را افزایش دهیم چرا که تعرفه وزارت صنعت باعث شده کاغذ خارجی راحت‌تر و ارزان‌تر به دست مصرف کننده برسد، ادامه داد: وزارت صنعت باید این تعرفه را تغییر دهد تا از کاغذ تولید داخل استفاده شود.

در این راستا روز گذشته ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام خبر این بازدید گفته بود: تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا ضمن حضور در استان مازنداران از کارخانه کاغذ بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در پی حمایت‌های مالی نیستیم و تنها باید موارد مهم در مورد تولید شنیده شود تا منویات رهبر انقلاب در سال اقتصاد و فرهنگ جدیت یابد اضافه کرد: این بازدید با هماهنگی آقای شجاعی نماینده شهرستان تدارک دیده شده تا ضمن بازدید از استان مازنداران در جریان فعالیت خطوط تولید کارخانه کاغذ مازندران نیز قرار گرفته و گزارشی از آمار تولید کارخانه‌های داخلی خصوصا کارخانه چوب و کاغذ مازندران ارائه شود.

به گفته روغنی، طی دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی از کارخانه کاغذ مراحل تولید کاغذ تحریر و روزنامه تشریح شده و چگونگی تهیه این کالای استراتژیک به شکل مشروح بازگو خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس