کد خبر 314122
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضایل ماه شعبان گفت: شب قدر در نیمه شعبان کلید می‌خورد و هر کس طالب است تا با منزلت شب قدر آشنا شود باید بداند که آغاز شب قدر نیمه شعبان است و تمامی خیرات در شب نیمه شعبان گنجانده شده و در شب قدر منتشر خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در برنامه «عطر انتظار»  شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: رجب و شعبان پله‌های عروج سالک الی الله هستند و مهاجرین در این دو ماه خود را شستشو می‌دهند، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که ماه شعبان ماه من است بنابراین باید مسلمانان خوشحال باشند که بر سر سفره پدرشان که رحمة للعالمین است نشسته‌اند.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند وقتی از پیامبر(ص) این جمله را شنیدم که فرمود آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسی را که یاری کند مرا بر ماه من، روزه شعبان از من فوت نشد و این نشان می‌دهد که هرکس در این ماه روزه با معرفت بگیرد پیامبرش را یاری کرده است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: هر کار خیر در این ماه به منزله این است که انسان به یکی از شاخه‌های طوبی بهشت وصل شده است و تمامی نعمت‌ها در این ماه به اهلش ارائه خواهد شد و آنها نیز که اهلش نیستند حجت برشان تمام است، شیطان نیز بسیار تلاش می‌کند تا نگذارد انسان‌ها از این موقعیت حاصلخیز، چیزی با خود ببرند.

وی تأکید کرد: شب قدر در نیمه شعبان کلید می‌خورد و هر کس طالب است تا با منزلت شب قدر آشنا شود باید بداند که آغاز شب قدر نیمه شعبان است و تمامی خیرات در شب نیمه شعبان گنجانده شده و در شب قدر منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: تولد حضرت اباالفضل(ع) در این ماه پس از تولد امام حسین(ع) است این آقای بزرگوار در تمامی زندگی‌شان به ما قدم به قدم بحث امامت را یاد داده است و به ما آموخته اند که من گام به گام به دنبال امام خود هستم و هرگز از ولایت جلوتر نخواهم رفت.

وی ادامه داد: اگر کسی از خودش خسته است هیچ راهی ندارد جز پیوستن به قافله امام حسین(ع) بنابراین در این ماه که تولد امام حسین‌(ع) در آن است باید گفت ای افسردگان و ای گرفتاران تشویش، در این ماه حسین(ع) آمده است می‌توانید آرامش را در اتصال به امام حسین(ع) بجویید.

امام جمعه موقت تهران همچنین اضافه کرد: نیمه شعبان نیز تولد صاحب الزمان(عج) است شباهت امام حسین(ع) و امام زمان(ع) در این است که در حکومت امام زمان(ع) نیز مانند سیدالشهدا(ع) کسی که اندک ناخالصی داشته باشد جا نخواهد گرفت همان طور که امام حسین(ع) نیز در طول حرکت از مدینه به کربلا ناخالص‌ها را جا گذاشتند.

وی در پایان در رابطه با مناجات شعبانیه گفت: مناجات شعبانیه حضرت امیر(ع) آن چنان سرشار از معارف حق و خوراک دل‌های عرشیان است که دل‌های بلند پرواز را به اوج وصال محبوب خواهد رساند، هیچ عرفانی در عالم وجود ندارد که به گرد فرازهای این مناجات برسد خود امیرالمؤمنین(ع) نیز به قدری با این فرازها مأنوس بودند که گاهی آنها را در قنوت‌هایشان می‌خواندند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس