کد خبر 319494
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به جنایت‌های گروهک داعش در عراق گفت: داعش نتیجه طراحی‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر همسر فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران درباره جنایت‌های گروهک تروریستی داعش در عراق گفت: کاملا مشخص است که یک برنامه‌ریزی صهیونیستی و ارتجاعی در منطقه رخ داده است و آنها می‌خواهند در برابر بیداری اسلامی که در منطقه ایجاد شده است، وارد عمل شوند.  
 
وی اضافه کرد: گروهک تروریستی داعش درصدد است به صورت ارتجاعی، تنش را در منطقه ایجاد کند و به دلیل بن‌بستی که در منطقه خاورمیانه به آن رسیده‌اند، می‌خواهند در جهت مقابله با بیداری اسلامی و دموکراسی‌خواهی مردم منطقه وارد عمل شوند زیرا نتیجه دموکراسی به ضرر آنهاست.
 
رضایی با اشاره به حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل به نفع خود دیدند از جریان تکفیری حمایت کنند تا از این طریق بیداری اسلامی را تحت کنترل خود قرار دهند و بتوانند از دست آن رهایی پیدا کنند.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت گروهک تروریستی داعش را برگرفته از طرح صهیونیستی آمریکایی عنوان کرد و افزود: این طرح صهیونیسیتی آمریکایی بسیار طرح حساب‌شده‌ای است که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین برخی از کشورهای منطقه طراحی شده است و امیدواریم این موج و توطئه خنثی شود زیرا انجام این اقدامات بسیار ناجوانمردانه است.  
 
رضایی ادامه داد: گروهک تروریستی داعش در بدترین نوع حملات و جنایت‌ها زدند بطوری که هیتلر اینگونه اقدامات را انجام نداده بود.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون بررسی طرح اموال و دارایی مسئولان در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر هنوز بحث‌ها ادامه دارد و وقتی که بحث‌ها صورت گرفت، ما آن را به مقام معظم رهبری ارائه می‌دهیم تا ایشان تعیین و تکلیف کنند.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه آیا احتمال حضور نیروهای داعش در ایران وجود دارد، گفت: هر نوع احتمالی وجود دارد زیرا برنامه‌ریزی که کشورهای مخالف اسلام انجام دادند، این است که می‌خواهند جریان خود را در بقیه کشورها گسترش دهند.  
 
رضایی درباره اینکه آیا امکان همکاری بین ایران و آمریکا در جهت مسائل پیش‌آمده در عراق وجود دارد یا نه، پاسخ داد: این موضوع امکانپذیر نیست، ایران نمی‌خواهد در خصوص این مسائل با آمریکا همکاری داشته باشد.  
 
وی در پایان درباره نقش ترکیه در حوادث پیش‌آمده در  عراق نیز اظهار داشت: به طور حتم این کشور از این ماجرا بی‌خبر نبوده است ولی اینکه آیا در این اتفاقات نقش داشته یا نه، هنوز مشخص نیست.
 
در مراسم ختم حجت‌الاسلام غلامحسین بشردوست پدر همسر سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، سردار کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، سرلشگر فیروز‌آبادی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار رئیس جمهور در دولت دهم، سردار نامی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، اسماعیل کوثری و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شرکت کرده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس