کد خبر 318444
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲

در جلسه امروز دو دستور کار بررسی علل وقوع سیل اخیر استانهای مازندران و گلستان و عملکرد دستگاههای اجرائی و علت وقوع حادثه قطار مسافربری 324 تهران- مشهد در تاریخ 15 خرداد با حضور مسؤولان دستگاههای اجرائی طرح و بررسی شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با یادآوری بررسی دلایل وقوع حادثه قطار مسافربری 324 تهران- مشهد در جلسه امروز کمیسیون عمران گفت:مقرر شد کمیته حمل و نقل مجلس گزارشی مبسوط از آخرین وضعیت راه آهن کشور و نیازهای این بخش تهیه کند و در صحن علنی مجلس ارائه شود.

"منصور آرامی" با تشریح دستور کار کمیسیون عمران، گفت: در جلسه امروز دو دستور کار بررسی علل وقوع سیل اخیر استانهای مازندران و گلستان و عملکرد دستگاههای اجرائی و علت وقوع حادثه قطار مسافربری 324 تهران- مشهد در تاریخ 15 خرداد با حضور مسؤولان دستگاههای اجرائی طرح و بررسی شد.

نماینده مردم بندرعباس ، بندر خمیر، قشم و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حضور مسؤولان سازمان هلال احمر، مدیریت بحران و نماینده معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور در جلسه روزگذشته(25 خرداد) کمیسیون عمران، افزود: با وجود اینکه امسال بودجه مناسبی برای مقابله با بحران پیش بینی شده است همچنان این حوزه ضعف و مدیریت دارد که باید این اشکال رفع شود تا بتوانیم در زمان وقوع بحران عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

این نماینده مجلس روشای اسلامی تصریح کرد: مشکل مدیریت  در حوزه  بحران باید در شورای عالی راهبردی مدیریت بحران بررسی و رفع شود تا در مواقع بروز بحران دغدغه ای نداشته باشیم.

آرامی درباره دستور کار دوم جلسه کمیسیون عمران ادامه داد: در بخش دوم جلسه با حضور استاندار مشهد، مسئولان نیروی انتظامی و نمایندگان شرکت راه آهن علت وقوع حادثه قطار مسافربری 324 تهران- مشهد مطرح و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه پیرامون دلایل وقوع حادثه قطار مسافربری 324 تهران- مشهد مقرر شد کمیته حمل ونقل کمیسیون گزارشی کامل از آخرین وضعیت راه آهن و نیازهای این بخش برای ارائه در صحن علنی مجلس تهیه کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص علت اصلی بروز حادثه قطار مسافربری 324 تهران- مشهد افزود: علت وقوع حادثه بیشتر انسانی بوده که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه با این افراد که در انجام وظایف خود قصور داشتند برخورد شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس