کد خبر 317929
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

در مراسم روز جهانی اهدای خون، از شاخص پایین اهدای خون بانوان در کشور گله شد. وزیر بهداشت نیز شاخه گلی را به همسرش که متخصص خون و آنکولوژی است اهدا کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، گلمکانی،مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: در مراسم روز جهانی اهدای خون گفت: حضور زنان در کشور برای اهدای خون کمرنگ و از میانگین جهانی پایین است. در این زمینه در حال سقوط هستیم به طوری که شاخص اهدای خون در زنان زیر 4 درصد است.

در کانون اهدای کنندگان خون 19 هزار و 500 نفر عضو وجود دارد و حضور مردم در این کانون‌ها از شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم و تأمین خون دغدغه است از کانون‌های اهدا کننده می‌خواهیم که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا بین زمان افطار و سحر حضور مردم برای اهدای خون هماهنگ باشد.

وی با اشاره با اهدای 100درصدی خون مستمر در کشور گفت: حضور زنان در کشور برای اهدای خون کمرنگ است و از میانگین جهانی پایین‌تر است و داریم سقوط می‌کنیم به همین دلیل انتظار داریم که فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

وی گفت: 50 درصد کشورهای پیش‌رو از حضور زنان برای اهدای خون بهره می‌گیرند اما در کشور این آمار زیر 4 درصد است.

همچنین فاطمه نادعلی، مدیر کل سازمان انتقال خون تهران گفت: امیدواریم شاهد مرگ مادران به دلیل کمبود خون نباشیم چرا که هنوز علیرغم پیشرفت‌ها روزانه 800 نفر در حین زایمان در دنیا می‌میرند اما در کشور ما به دلیل سیستم بهداشت و درمان پیشرفته گزارش ویژه‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فارس، در مراسم روز جهانی اهدای خون فرماندار تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و بسیاری از اهداکنندگان خون حضور داشتند که در انتهای مراسم وزیر بهداشت نشان 40 سالگی سازمان انتقال خون را به همسر خود که در مراسم حضور داشت اهدا کرد.

در این مراسم وزیر بهداشت، فرماندار تهران، رئیس انجمن تالاسمی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری و بسیاری از مسئولان حاضر نشان 40 سالگی انتقال خون را دریافت کردند و از اهداکنندگان برتر در این مراسم تجلیل شد.

یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم حضور همسر وزیر بهداشت به عنوان متخصص خون و آنکولوژی بود که پس از اهدای گل به وزیر بهداشت، وزیر بهداشت این گل را به همسر خود تقدیم کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس