کد خبر 316723
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای ایجاد شبکه های اجتماعی دانش آموزی و مطالعات فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، با بیان این مطلب گفت: موضوع فضای مجازی و نحوه حضور دانش آموزان در این فضا از دغدغه های جدی آموزش و پرورش است. من به عنوان نماینده آموزش و پرورش در شورای عالی مجازی مسوول تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی  هستم. از همین رو طرح ایجاد شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان را به این شورا ارائه داده ایم.

کفاش ادامه داد : دستور کارهای این شورا بسیار زیاد است هنوز نوبت به بررسی طرح آموزش و پرورش نرسیده است، قطعاً زماینکه نوبت به ارائه طرح ما برسد به صورت جدی از آن دفاع خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چه زمانی قرار است طرح شبکه های اجتماعی درشورای عالی فضای مجازی ارائه شود، گفت: با توجه به زیاد بودن دستورکارها هنوز زمان دقیق آن را نمی دانم. در حال حاضر اعضای شورا مشغول بررسی پیوست فرهنگی رایتل هستند که با توجه به ضرورت این موضوع جلسات شورا هر هفته برگزار می شود.

کفاش در توضیح بیشتر شبکه های اجتماعی دانش آموزی و اینکه آیا قرار است این شبکه نمونه ای مانند فیس بوک باشد، گفت: ما کاری به شبکه فیس بوک نداریم، طراحی و تولید محتوای این شبکه برعهده آموزش و پرورش است. در صدد هستیم تا در این شبکه اجتماعی ابتدا دانش آموزان ممتاز کشور پس از انقلاب اسلامی را با هم مرتبط کنیم تا آنها تجربیات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: منظور از دانش آموزان ممتاز ، دانش آموز در همه ابعاد درسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است که قطعاً تعداد آنها از میلیون تجاوز می کند و انتقال این تجربیات به دانش آموزان فعلی می تواند در موفقیت آنها تاثیرگذار باشد.

کفاش با بیان اینکه هنوز اسم خاصی برای این شبکه اجتماعی دانش آموزی در نظر گرفته نشده است، گفت: پس از آنکه طرح آموزش و پرورش در شورای عالی مجازی مطرح و بررسی شد، جزییات نحوه ایجاد این شبکه اجتماعی را اعلام می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: البته وزیر آموزش و پرورش برای انجام طرح های مطالعاتی فضای مجازی و ایجاد شبکه های اجتماعی یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس