رئیس دفتر رهبر انقلاب در مراسم «مادران چشم به راه» به نقل خاطره‌ای از دیدار رهبر معظم انقلاب با یک خانواده شهید پرداخت. این خاطره به شهیدی مربوط می‌شد که خبر شهادت او را در مکه به مادرش رسانده بودند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر امام خامنه‌ای در همایش مادران چشم به راه و در فرهنگسرای ارسباران با اشاره به جایگاه مادران شهدا گفت: این مادران شهدا بلند آوازه هستند آنها را در آسمان می‌شناسند و هرچه نسبت به آنها ادای احترام و تکریم شود اندکی از آنچه کرده اند جبران نخواهد شد. شوخی نیست وقتی یک مادر در دوران جوانی خود فرزندانی را به دنیا آورده و تربیت می‌کند. او نهال نوپای خود را در مدرسه و دانشگاه به یک شاخ شمشاد تبدیل می‌کند و در نهایت دو دستی او را تقدیم اسلام می‌کند. این چیز کمی نیست.

وی افزود: اولا سلام حضرت آقا را به همه شما می‌رسانم و متقابلا سلام شما را به ایشان خواهم رساند. برادران و خواهران و مادران محترم شهدای مفقودالاثر امیدوارم این ابتکار و تکریم از مادران شهدای گمنام به سراسر کشور توسعه و تعمیم پیدا کند. یکی از رسم‌هایی که حضرت آقا همیشه آن را رعایت می‌کنند دیدار با خانواده شهداست. چه در اینجا و چه حتی در سفرهای غیررسمی.

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به دیدارهای امام خامنه‌ای با خانواده شهدا گفت: گاهی پیش آمده که حضرت آقا در یک شب به سه یا چهار خانواده سرمی‌زند. دیدار ایشان با خانواده‌های شهدا تماشایی است. ایشان در کوچه‌های باریک و تنگ جنوب شهر که کمتر کسی حاضر است آنجا برود وارد می‌شوند. من یکی از این دیدارها را برایتان روایت می‌کنم. حدود چند سال پیش ایشان به دیدار یکی از خانواده‌های دو شهید در خیابان پیروزی رفتند. آقا رسمشان در دیدارها این است که پدر و مادر شهید را صدا می‌زنند و چنانچه فرزندی از او باقی مانده باشد به زانوی خود می‌نشانند و دست می‌کشند عکس شهید را خواسته و از احوالات او می‌پرسند. در این خانه نیز از مادر شهید یک سوال پرسیدند و آن این بود تا به حال بعد از شهادت بچه‌ها آنها را در عالم رویا دیده‌اید. مادر شهید گفت بله و داستانی تکان دهنده تعریف کرد.

وی در ادامه با اشاره به روایت مادر شهید در دیدار لا امام خامنه‌ای  گفت: مادر شهید روایت کرد که بچه اولش در ارتش خدمت می‌کرده و در جبهه به شهادت رسیده است. وقتی او به شهادت رسید از طرف بنیاد شهید به ما گفتند چون شما خانواده شهید هستید می‌توانید به وسیله سهمیه بنیاد به مکه مشرف شوید مقدماتش فراهم شد و مدارک لازم را دادیم. در اخرین ساعاتی که در مکه حضور داشتم روی سجاده نشسته و درحال نماز خواندن بودم که یکباره خانمی را دیدم به اتاقم وارد شد.

رئیس دفتر امام خامنه‌ای در ادامه به نقل از این مادر شهید تصریح کرد: آن خانم در عالم رویا گفت که شما الآن که به ایران  برمی گردید فرزند دومتان نیز شهید شده است. همین الآن به بازار برو یک برد یمانی بخر آن را طواف بده و با آب زمزم شستشو بده و برای کفن بچه‌ات به همراه خود ببر. من گفتم پول ندارم گفت زیر سجاده‌ات پول هست و رفت. من هم بدون توجه به هویت آن شخص دست به زیرسجاده بردم و یک 50 ریالی نو زیر آن بود. حرف آن بانو را عمل کردم. و با خود برد یمانی را به ایران بردم وقتی به مهرآباد رسیدم اسمم را خواندند و معلوم شد جنازه فرزند شهیدم در معراج آماده است.

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به روایت این مادر شهید گفت: این فرزند مادر در سپاه خدمت می‌کرد و مادر روایت می‌کرد هفت یا 10 روز بعد از شهادت او را در خواب دیدم در خواب به من گفت مادر ما در آسمان چهارم خدمت حضرت عیسی مسیح هستیم. اماده‌ایم تا حضرت ولی عصر(عج) ظهور کند و در خدمت حضرت مسیح به خدمت امام زمان (عج) بیاییم. همه ما متحیر و مات حرف‌های مادر شهید بودیم. این درواقع همان حرف قران است که فرمود «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون».

رئیس دفتر امام خامنه‌ای با اشاره به جایگاه این مادران والامقام نزد فرزندانشان گفت: شما مادران شهدا یقین بدانید هم اکنون روح مطهر فرزندانتان اینجا حضور دارد شهید یعنی شاهد یعنی کسی که در همه شرایط می‌بیند.

شما مادران چیزی را از دست نداده‌اید ان کسی مرده است که به مرگ طبیعی مرده شما یک سرمایه گذاری پاک و سالم برای روز مبادایتان داشته‌اید برای روز قیامت و تقابن. مگر می‌شود باور کرد فرزند شهید شما که خدا حق شفاعت به او می‌دهد دست شما مادر و پدرش را نگیرد و تنها به بهشت برود. به شهید گفته می‌شود بایست و از هرکسی می‌خواهی شفاعت کن قطعا او مادر و پدر خود را شفاعت خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس