کد خبر 316500
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

عامل اصلی سندروم غذا خوردن در شب مشکلات ذهنی و روحی است و اگر افراد این مسائل را حل کنند و در کار و زندگی خود ثبات داشته باشند معمولا تمایل به خوردن‌های شبانه‌ در آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: بعضی از افراد به علت تنش‌های روحی که در روز دارند شب‌ها معمولا دچار آشفتگی می‌شوند، کسانی که عادت به خواب گردی دارند و افرادی که در خواب حرف می‌زنند و راه می‌روند می‌توانند به غذا خوردن در شب روی آورند که به آن سندروم غذا خوردن در شب گفته می‌شود.

وی افزود: خیلی اوقات غذا خوردن در شب به طور ناخواسته و ناآگاه صورت می‌گیرد و شخص اصلا متوجه نمی‌شود که از خواب بیدار شده به سراغ یخچال رفته و چیزی می‌خورد و برمی‌گردد.

فرهبخش تصریح کرد: برخی از افراد در طی روز ذهن‌شان درگیر است و دچار درگیری‌های روحی می‌شوند و برای اینکه به آرامش برسند شروع به خوردن و ریزه‌خواری می‌کنند و مخصوصا غذاهای شیرین مصرف می‌نمایند که این اتفاق معمولا بعد از غروب آفتاب می‌افتد و تا زمانی که بیدار هستند به این کار ادامه می‌دهند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: عامل اصلی سندروم غذا خوردن در شب مشکلات ذهنی و روحی است و اگر افراد این مسائل را حل کنند و در کار و زندگی خود ثبات داشته باشند عموما تمایل به خوردن‌های شبانه در آنها کاهش می‌یابد اما نمی‌توان ژن‌ها را در ایجاد این سندروم موثر دانست.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس