کد خبر 316365
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از ارائه نتایج نشست فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای طرح نظام سلامت در قالب تذکرات و پیشنهادات اصلاحی برای این طرح ملی به رئیس جمهور، معاون اول و وزرای بهداشت و رفاه خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در حاشیه نشست فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای طرح تحول نظام سلامت به تسنیم گفت: طرح تحول نظام سلامت یک طرح ملی به حساب می‌آید. این طرح مقدماتی دارد که در حال اجراست و نتایجی را به دنبال خواهد داشت. در این مرحله لازم بود تمام کسانی که در نظام سلامت کشور به نحوی نقش داشتند و نقش‌آفرینی کردند، اعم از وزرای بهداشت سابق، مسئولان تامین اجتماعی و همچنین مسئولان نظام پزشکی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و نمایندگان بخش‌های خصوصی و حتی کسانی هم از حوزه اقتصاد سلامت که منتقدین جدی این طرح هستند در این نشست به گفت‌وگو پرداخته تا به دور از دغدغه‌های رسانه‌ای و نگرانی‌های سیاسی بتوانند این طرح را مورد نقد و بازنگری قرار دهند.

وی با اشاره به حضور معاون درمان وزارت بهداشت و معاونان تامین اجتماعی و نظام پزشکی در نشست فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد: در بخشی از این نشست، طرح تحول نظام سلامت از طرف وزارت بهداشت معرفی و تشریح شد و سوابق امر نیز توسط وزیر سابق بهداشت بیان شد که چه مشکلاتی منجر به اجرای این طرح شده است توضیح داده شد و مورد بحث قرار گرفت.

آشنا ادامه داد: در این نشست چالش‌هایی که طرح تحول نظام سلامت دارد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نقدهایی در این زمینه صورت پذیرفت و در نهایت در جلسه‌ای پیشنهادهایی برای اصلاح و بهسازی این طرح بیان می‌شود و مجموعه این جلسات ثبت می‌شود و به صورت چکیده به رئیس جمهور، معاون اول و دو وزیر بهداشت و رفاه ارائه می‌شود. براین اساس این جلسات تداوم خواهد داشت و در یک بازه زمانی 3 ماه دیگر این جلسات را برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در بحث طرح تحول سلامت ورود کرده است، خاطرنشان کرد: اگر این موضوع یکی از موضوعات راهبردی کشور به حساب می‌آید و یکی از اولویت‌های اصلی رئیس جمهور است بنابر این مرکز راهبردی برای هماهنگی‌های بین‌بخشی باید در این زمینه ورود پیدا می‌کرد.براین اساس در نشست فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای طرح تحول نظام سلامت، این فضا فراهم شده است تا تذکرات لازم به دولت داده شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس