کد خبر 314617
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: از ۱۵ خرداد کلینیهای ویژه خدمات سرپایی در سراسر کشور با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت سه شیفته فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: طرح تحول سلامت از 15 اردیهشت در سراسر کشور آغاز شد و در مراحل اول آن سه برنامه اساسی برای ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی به مرحله اجرا درآمد که شامل کاهش پرداخت از جیب مردم برای خدمات بستری به میزان 10 درصد کل این هزینه ها،‌بهبود کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی و رایگان شدن زایمان طبیعی در مراکز دولتی است.

وی ادامه داد:‌ مرحله دوم این برنامه نیز که شامل ماندگاری و استقرار پزشکان متخصص در مناطق محروم بود نیز از اول خرداد اجرایی شد و در حال تکمیل است. سومین مرحله این طرح نیز از 15 خرداد با آغاز ایجاد کلینیک های سرپایی در همه شهرهای کشور برای ارائه خدمات ارزان و با تعرفه دولتی به مردم اجرایی می شود.

وی گفت: استادان دانشگاههای علوم پزشکی، متخصصان و فوق تخصصان در کلینیک های ویژه سرپایی مستقر می شود. این کلینیک ها در سه شیفت صبح و عصر و شب به مردم خدمات رسانی می کنند و مردم فقط 30 درصد تعرفه دولتی را می پردازند به عنوان مثال تعرفه ویزیت یک پزشک متخصص اکنون 10 هزار تومان است که مردم در کلینیک های ویژه فقط 3300 تومان بابت ویزیت متخصص پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با بیمه‌ها برای ایجاد کلینیک های ویژه خدمات سرپایی انجام شده است و به زودی در همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در تمام استانها این مراکز ایجاد می شوند.

وی گفت: البته ایجاد همه این کلینیک‌ها به یکباره امکانپذیر نیست و طی یک بازه زمانی چند ماهه در کل کشور تکمیل می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: مرحله بعدی طرح تحول سلامت در حوزه درمان شامل حفاظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج است که از ماههای آینده اجرایی می شود و جزئیات آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

آقاجانی اضافه کرد:‌ همزمان ایجاد 16 پایگاه اورژانس هوایی نیز به عنوان بخش دیگری از طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست که طی ماههای آینده عملیاتی می‌شود و البته به زودی طرح های تحولی در حوزه بهداشت نیز اعلام و اجرایی می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس