کد خبر 315996
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

پنج سرگروه سینمایی قراردادهای خود را برای اکران عید فطر بسته‌اند، این در حالی‌ است که در شورای صنفی نمایش هنوز قراردادی ثبت نشده و صاحبان فیلم‌های متقاضی اکران در این زمان باید تا دوشنبه 19 خرداد ماه، قرارداد خود را به این شورا ارائه کنند.

گروه فرهنگی مشرق - از همان زمانی که پنج فیلم اکران نوروزی مشخص شدند،‌ گمانه‌زنی‌ برای اکران عید فطر (به عنوان دومین مقطع طلایی اکران) آغاز شد و از تعدادی فیلم که در جشنواره فجر نمایش داده شده بودند یا پیش از عید فطر مراحل ساخت‌شان به پایان می‌رسید به عنوان گزینه‌های اکران عید فطر نام برده می‌شد.
 
در این بین قرارداد بستن«فرشته‌ها با هم می‌آیند»، اولین فیلم حامد محمدی،‌ با سینما «آزادی» برای اکران در عید فطر زودتر از هر فیلم دیگری رسانه‌ای شد و به این ترتیب تنها چهار سرگروه «قدس»، «آفریقا»، «استقلال» و «فرهنگ» باقی ماندند.
 
به جز «فرشته‌ها...»، فیلم‌های «آذر، شهدخت،‌پرویز و دیگران» بهروز افخمی، «کلاشینکف» سعید سهیلی،‌ «آتش بس» تهمینه میلانی، «دلم می‌خواد» بهمن فرمان‌آرا، «امروز» رضا میرکریمی، «شهر موش‌ها2» مرضیه برومند،‌«لامپ 100» سعید آقاخانی،‌«مهمان داریم » محمد مهدی عسگرپور، «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله، «ملبورن» نیما جاویدی و «شیار 143» نرگس آبیار از دیگر فیلم‌هایی بودند که هر از گاهی اسمشان به عنوان فیلم اکرانی عید فطر مطرح می‌شد.
 
البته فعلا خبری از نمایش دومین فیلم نرگس آبیار در اکران عید فطر نیست چرا که بر اساس خبرهایی که تاکنون به نقل از صاحبان فیلم‌ها منتشر شده، تکلیف چهار سرگروه سینمایی باقی‌مانده هم روشن شده و زمان نمایش آن‌ها برای اکران عید فطر پر شده است. به این ترتیب به گفته‌ی پخش‌کنندگان تعدادی از این فیلم‌ها؛ «آذر، شهدخت،‌پرویز و دیگران» به سرگروهی سینما «فرهنگ»،‌«کلاشینکف» به سرگروهی «آفریقا»،‌ «امروز» به سرگروهی «استقلال» و «شهر موش‌ها2» به سرگروهی سینما «قدس» در عید فطر اکران خواهند شد.
 
با این حال به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش،‌هنوز هیچ فیلمی برای اکران عید فطر قطعی نیست و آنچه اعلام می‌شود، «وجاهت ندارد».
 
غلامرضا فرجی در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: «هنوز قرارداد هیچ فیلمی در شورای صنفی نمایش برای اکران عید فطر ثبت نشده و فیلم‌های متقاضی باید تا روز دوشنبه،‌19 خردادماه، قرارداد خود را ارائه کنند.»
 
وی تاکید کرد: «هر چه درباره این موضوع مطرح می‌شود و فیلم‌هایی که به عنوان گزینه‌های نهایی اکران عید فطر مطرح می‌شوند، صرفا گمانه‌زنی است.»
 
او در پاسخ به اینکه فیلم‌هایی که نام آن‌ها بیشتر مطرح شده، مدعی بستن قرارداد با سینماهای سرگروه هستند پس در واقع گزینه‌های نهایی اکران عید فطر مشخص است، ‌گفت: «اگر صاحبان فیلم‌ها قراردادی را با سینماهای سرگروه منعقد کرده‌اند و به شورا ارائه کنند، ثبت خواهد شد.»

بر این اساس از بین دیگر فیلم‌هایی که برای اکران عید فطر نام برده می‌شدند،‌ فیلم‌های «ملبورن»، «آرایش غلیظ» و‌«آتش‌بس2» هستند که پیش‌بینی می‌شود،جزو گزینه‌های اکران دوم عید فطر باشند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس