کد خبر 31592
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۲

هشدار قذافي به آمريکا مبني بر دست زدن طرافدارنش به حمله عليه منافع واشنگتن از جمله حمله به سفارت اين کشور در طرابلس و افشاي اسناد سري ، ناتو را به صحنه کشاند.

به گزارش مشرق، يک منبع نزديک به پسر قذافي که اخيرا به مخالفان پيوسته روز جمعه از طرابلس به ايرنا خبر داد، قذافي به اوباما هشدار داده است که دست آمريکا نيز به خون ملت ليبي آغشته است و اسناد سري را که در دست دارد افشا مي کند.
اين منبع گفت، در محافل سياسي در پايتخت ليبي هشدار قذافي جدي گرفته شده است و آنان حمله عليه سفارت خانه کشورهاي غربي را غير محتمل نمي دانند.
محافل سياسي مي گويند به نظرمي رسد قذافي برخلاف 'مبارک' و 'بن علي' قصد دارد اوباما را از حاشيه به گود بکشد و سقوط پر هزينه اي براي آمريکايي ها داشته باشد.
يک ديپلمات عرب گفت: قذافي سياست صدام حسين را انتخاب کرده و اکنون که آمريکا به عنوان حامي اصلي به وي پشت کرده قصد دارد انتقام بگيرد.
منابع خبري نيز گزارش مي دهند مقامات ناتو بزودي جلسه اضطراري در مورد وضعيت در ليبي برگزار مي کنند.
راسموسن، دبيرکل ناتو روز جمعه موضوع ليبي را چالشي بزرگ خواند اين در حاليست که مقام هاي آمريکايي سکوت کرده اند.
ساکنان شهر طرابلس، پايتخت ليبي نماز جمعه را در حالي برگزار کردند که اين شهر در محاصر نيروهاي نظامي وفادار به قذافي است .
در سال 2008آمريکا براي اينکه دست يافتن به منابع نفتي ليبي را با همکاري قذافي توجيه کند سناريو ' طرح ناکام حمله به سفارت آمريکا در طرابلس ' را به صحنه آورد.
سيف الاسلام القذافي در آن زمان مامور شد در جمع خبرنگاران حضور يابد و بگويد که نيروهاي امنيتي ليبي طرح تروريستي انفجار منافع غربي‌ها در طرابلس از جمله مقر سفارت آمريکا را خنثي کردند و در واقع اين يک نوع وجهه دادن به حکومت ديکتاتوري قذافي بود.
برخي خبرنگاران ليبيايي در طرابلس اين روزها از کمک آموزشي و تجهيزاتي آمريکا به زندان هاي قذافي براي شکنجه مخالفان سخن مي گويند.
گفته مي شود اين موضوع يکي از اسنادي است در صورت افشا شدن مي تواند رسوايي بزرگي براي مقام هاي آمريکايي ايجاد کند.
مخالفان رژيم قذافي مي گويند پس از بازگشايي سفارت آمريکا در طرابلس واشنگتن همواره در جهت منابع خود طرح هاي دمکراتيک را لگد مال کرده و اطلاعات معارضان را در اختيار قذافي گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس