نخست وزیر ژاپن و همتای ایتالیایی وی خواستار تسریع روند انعقاد پیمان مبادلات نظامی و اطلاعاتی میان دو کشور شدند.

به گزارش مشرق، مقامات ژاپن گفتند شینزو آبه در گفتگو با ماتئو رنزی در رم خواستار تسریع روند انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه در زمینه مبادلات اطلاعاتی و مبارزه با گروههای تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، نخست وزیران ژاپن و ایتالیا در گفتگوی روز گذشته در رم پایتخت ایتالیا همچنین زمینه های همکاری در امور فن آوری دفاعی و مدیریت بحران را بررسی کردند.

پیمان حفاظت از اطلاعات سبب می شود نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ژاپن با مشکلات کمتری بتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت گروههای تروریستی در شمال آفریقا را جمع آوری کنند.

در ژانویه 2013، ژاپن با مشکلات فراوانی توانست اطلاعات مربوط به بحران گروگانگری در الجزیره را جمع آوری کند. در این حادثه دهها نفر از اتباع خارجی از جمله ده شهروند ژاپنی کشته شدند.

آبه و رنزی با اشاره با اهمیت همکاری های اقتصادی خواستار انعقاد قرارداد تجارت آزاد بین ژاپن و اتحادیه اروپا شدند.ایتالیا از ژوییه ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت.28 کشور اروپایی عضو این اتحادیه هستند.رهبران ژاپن و ایتالیا با اشاره به تنش های موجود در جنوب شرق آسیا ضمن تاکید بر رعایت حقوق بین المللی ،خواستار استقرار صلح و ثبات و امنیت عمومی و سراسری در این مناطق شدند.
رنزی همچنین از اقدامات صلح آمیز توکیو در کاهش تنش های بین المللی قدردانی کرد.
شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن پس از پایان کنفرانس گروه هفت که در بروکسل برگزار شد پنج شنبه گذشته وارد ایتالیا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس