کد خبر 315063
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: وضعیت فرهنگی مترو تهران افتضاح است.

به گزارش مشرق، در شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران برنامه‌های شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان توسط حجةالاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران ارائه شد.

وی با بیان این‌که بخشی از برنامه‌های شهرداری در قالب مناطق 22 گانه و بخشی دیگر در قالب محلات برگزار می‌شود،‌ اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت با همکاری آموزش و پرورش، سراهای محلات و مساجد در نظر گرفته شده است.

امرودی با بیان این‌که برپایی نمایشگاه قرآن و فعال‌ کردن بوستان‌های قرآنی در دستور کار شهرداری دارد، اظهار داشت: به منظور آشنایی مردم با شهر تهران به مدت 100 روز از افطار تا سحر، تهرانگردی پیش‌بینی کرده‌ایم که این امر با رویکرد مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرایی 1.5 میلیون نفر در ماه مبارک رمضان از برج میلاد پیش‌بینی شده است که علاوه بر این ایجاد ایستگاه‌های تندرستی، طرح نسیم بهشت، خانه‌های کودک، کارگاه‌های آموزش شهروندی و موزه قرآنی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در این ایام است.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه اظهارات امرودی گفت: طبق آن‌چه اعلام شده 1.5 میلیون نفر از برنامه‌های برج میلاد بازدید خواهند کرد،‌ اگر هزینه این تعداد را محاسبه کنیم متوجه رقمی که برای انجام این امر در نظر گرفته شده می‌شویم.

وی با بیان این‌که اگر بودجه‌ای که قرار است در برج میلاد و به منظور کار فرهنگی اختصاص داده شود را در مساجد که بسیاری از فقرا را شناسایی کرده‌اند هزینه کنیم بهتر است،‌ اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت فرهنگی متروهای شهر تهران افتضاح است در حالی که باید تأثیرات فرهنگی قابل رؤیت باشد.

شاکری تصریح کرد: در حال حاضر چند نهاد درباره قرآن در حال تلاش هستند و شهرداری چند قاری قرآن را توانسته پرورش دهد؟ حال که بنای ما انجام کارهای خوب و درست است بهتر است آن‌ها را در مساجد دنبال کنیم.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات امرودی گفت: جامعه هدف باید به طور نسبی برای اقشار خاص تعریف شود اما اگر قرار بر این است که همه شهروندان تهرانی جزء جامعه هدف قرار گیرد باید برنامه‌ها فراگیر باشد.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: برخی از مردم جنوب شهر برای تأمین اطعام سحر و افطار خود با مشکل مواجهند،‌ اگر قرار است شهرداری برای برنامه‌های ماه رمضان در برج میلاد هزینه کند،‌ اعتبارات آن را برای این قشر از جامعه اختصاص دهد. شهرداری می‌تواند بسته‌های غذایی را شبانه به افرادی که از قبل شناسایی شده‌اند تحویل دهد.

عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات قناعتی گفت: شهرداری تهران دارالایتام نیست و انجام چنین کارهایی در شأن مردم و شهرداری نیست. شهرداری باید به سمت کارهای فرهنگی مدل‌سازی شده برود و ماه رمضان را ماهی بشاش قرار دهد.

وی ادامه داد: شهرداری مسئول همه مشکلات شهر تهران، مسئول مساجد، وزارت ارشاد و غیره نیست؛‌ شهرداری یک نهاد اجتماعی است که مسئولیت‌های مشخصی دارد اگر قرار است شهرداری به ساخت مساجد بپردازد (که این کار راه هم کرده است) حوزه‌های علمیه،‌ سازمان تبلیغات و غیره که بودجه‌های کلان دریافت می‌کنند چه وظیفه‌ای دارند؟

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: تشکل‌های صنفی می‌توانند توزیع افطاری و کمک به فقرا و نیازمندان را به صورت صحیحی هدایت کند.

اسماعیل دوستی عضو دیگر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این‌که ما یک شهرداری دینی می‌خواهیم، گفت: برای بیش از 50 هزار پرسنل شهرداری تهران چه برنامه‌های مذهبی وجود دارد؟ باید محور کار را مردم،‌ مساجد و هیئت‌های امنا قرار دهیم و از انجام کارهای احساسی پرهیز کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گلمحمدي ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    چه عجب بالاخره يكي پيدا شد از وضعيت فرهنگي در مترو اعتراض كنه. البته فقط اعتراض.
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    برخی خانم ها در داخل واگن های قطار شهری روسری های خود را برمی دارند . از مسئولین مترو مجدانه می خواهیم با آنها برخورد شود البته تذکر لسانی دادیم اما توجه نمی کنند
  • یاس ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام من یک مدت در مترو کار کردم موضوع اینجاست که حتی بعضی از پرسنل مترو خود کارهایی میکنند که دل هر مسلمان واقعی بدرد میاره از تیکه پرانی غیر مستقیم به نوامیس مردم حرمت شکنی در ماه رمضان و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس