کد خبر 314870
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد یکی از معروف ترین خطرات مصرف زیاد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده بزرگ است که این مسئله در مردان خطرناک تر است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دانشمندان عوامل متعددی را در ایجاد سرطان به دنبال مصرف گوشت قرمز متهم کرده‌اند. یکی از این مواد سرطان ‌زا، آمین‌های هتروسیکلیک (HCAs) است که به دنبال کباب کردن یا سرخ کردن گوشت ایجاد می‌شود.

بررسی ها نشان می دهند، گوشت قرمز جریان خون در بدن اقایان را کااش می دهد و باعث دفع کلسیم از بدن اقایان می شود از این رو اقایان باید در مصرف گوشت قرمز محتاط باشند و زیاده روی نکنند.

گفتنی است، گوشت قرمز حاوی اسیدهای چرب اشباع فراوانی است که وجود آنها یک عامل شناخته شده ی بیماری‌های قلبی به شمار می رود و در مردان باعث ایجاد رسوب قلبی و تنگی در عروق می شود که در نهایت سکته قلبی را به دنبال خواهد داشت.

نتایج مطالعات نشان می دهند، برای داشتن یک رژیم متعادل، پزشکان توصیه می‌ کنند که حداقل ۲ بار در هفته آقایان گوشت مصرف کنند و ماهی را جایگزینی برای گوشت قرمز برای سایر وعده های غذایی خود انتخاب کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خداروشکر به لطف مسئولین وگرونی بنده آخرین بارکه گوشت خوردم نذر ائمه اطهاربود به مسئولین که امیدی نیست مگر خداخودش کمک کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس